دو دستور کار مقابله با کرونا در ماه جاری: «تزریق دوز یادآور» و «کنترل مبادی ورودی کشور»/ ماموریت ویژه به دو وزارت خانه برای سال تحصیلی آتی/ مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند/ ضرورت ثبت‌نام زوار اربعین در سامانه «سماح»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
متولدان دهه ۶۰ درگیر یکی از پرچالش‌ترین دهه‌ها از آغاز تولد و در جریان مراحل زندگی بودند و به نظر می‌رسد که حتی در سالمندی نیز این چالش ادامه خواهد داشت. مرکز پژوهش‌های مجلس در یک گزارش به بررسی چالش‌های سالخوردگی در ایران پرداخته است. این گزارش دو نکته مغفول در بحث‌های سالخوردگی ساختار سنی کشور را معرفی کرده است: نخست عدم توجه به جمعیت سالمندان حال حاضر و دیگری وضعیت کنونی افرادی است که در آینده در اوج سالخوردگی قرار می‌گیرند. بر اساس برآوردهای این گزارش، تعداد افراد سالمند بالای ۶۵سال در سال۱۴۰۰ حدود ۵/ ۵میلیون نفر بوده و در سال۱۴۱۵ این رقم به ۱۰میلیون نفر و در ۱۴۲۰ به بیش از ۱۳میلیون نفر خواهد رسید. بنابراین نظام تامین اجتماعی کشور باید منتظر تامین اجتماعی و مراقبت بهداشتی از جمیعتی باشد که سه‌برابر جمعیت کنونی است. این نکته مهم است که تغییر روند باروری نیز تاثیری در این چالش ندارد و باید سیاست‌هایی در جهت شناسایی نیازهای جمعیت سالمند و برنامه‌ریزی برای اداره این گروه سنی در دستور کار قرار گیرد. نکته مهم دیگری که این گزارش به آن اشاره می‎کند، این است که سالخوردگی جمعیت کشور به سمت زنانه شدن رفته و زنان کشور در مقابل مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیار آسیب‌پذیرند. بنابراین توانمندسازی زنان، از ضروریات سالمندی فعال و موفق است.
قائم‌مقام میراث‌فرهنگی گفت: امیدواریم شاهد افتتاح رسمی دو موزه«امیرکبیر» و «مشروطه» باشیم، چرا که مجموعه کاخ گلستان با امیرکبیر و مشروطه معنا و مفهوم کامل خود را باز می‌یابد.
امروز دوشنبه مورخ ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۲ و در آستانه گرامیداشت روز خبرنگار، نشست صمیمی وزیر نیرو با خبرنگاران و روزنامه‌نگاران فعال در صنعت آب و برق برگزار شد.
نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز به ریاست محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز به ریاست محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
روسیه اعلام کرد که نشست سران دمشق و آنکارا برای عادی سازی روابط دو کشور پس از تهیه «نقشه راه» در دستور کار قرار خواهد گرفت.
در کنفرانس خبری مشترک وزیر امور خارجه ایران و همتای سعودی گفت: ۱۰۰ روز از توافق ریاض-تهران می‌گذرد. در این مدت توانستیم مقدمات بازگشایی کنسول‌ها را فراهم کنیم.
دبیر شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی گفت: دشمن به دنبال این است که انتخابات آینده به شکست کشانده شود و ۲ سناریوی تحریم انتخابات توسط مردم و کاهش مشارکت را در دستور کار قرار دارد.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در دو رویداد مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا عازم قطر شد.
کارشناس سیاسی منطقه غرب آسیا گفت: سفر به دمشق برای گفتگو در خصوص زمینه‌ها و بسترهای اقتصادی مشترک میان ایران و سوریه است که در گفتگوها و ملاقات‌ها مقامات دو کشور، دنبال خواهد شد.
تیم اعزامی کشتی فرنگی نوجوانان ایران به مسابقات قهرمانی آسیا بعد از حضور در دو تورنمنت بین‌المللی پیروزی ترکیه و جام رحیم علی‌آبادی مشخص خواهد شد.
مجمع عمومی فوق العاده فدراسیون فوتبال با خروج دو دستور جلسه همراه بود.
مجمع عمومی فوق العاده فدراسیون فوتبال با خروج دو دستور جلسه همراه بود.
مدیرعامل استقلال برای پیگیری دو موضوع از بدهی های این باشگاه راهی امارات خواهد شد.
جلسات علنی مجلس در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود و سوال از وزیر ورزش و جوانان بررسی خواهد شد.
کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی، سال جدید میلادی را با اعزام فرنگی‌کاران منتخب به دو تورنمنت بین‌المللی در فرانسه و کرواسی آغاز خواهد کرد.
کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی، سال جدید میلادی را با اعزام فرنگی‌کاران منتخب به دو تورنمنت بین‌المللی در فرانسه و کرواسی آغاز خواهد کرد.
دامغان- دادستان دامغان از وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در این شهرستان خبر داد و گفت: هویت دو نفر قاتل در دست شناسایی است.
اصفهان- وزیر اقتصاد و دارایی از رسیدگی فوری به درخواست تفویض اختیارات تمام بانک‌های دولتی استان‌ها خبرداد وگفت: این موضوع در شورای هماهنگی بانک‌های کشور مطرح و با قید دو فوریت ابلاغ می‌شود.
چنین فضایی علاوه بر ساحت سیاسی، درباره مسائل فرهنگی نیز مشهود است. گروهی تندرو در جریان اصلاحات در دهه هفتاد و هشتاد مواضع و اقدامات غیرقابل دفاعی پیرامون مذهب و مسائل فرهنگی بیان کردند و در دستور کار قرار دادند، که زمینه را برای میدان گرفتن جریان رادیکال از جناح مقابل فراهم کردند. در نهایت اکنون در فضای فرهنگی که اصلاح طلبان میدان را از دست داده‌اند، در سمت مقابل اقلیت رادیکال با صدای بلند مواضعی را مطرح می‌کند که جریان اصول گرا لزوماً قبول ندارد.
در شرایطی که ظاهرا مقدمات برچیدن ستاد ملی مقابله با کرونا فراهم می‌شود، این ستاد به ریاست رئیس جمهور تشکل جلسه داد و رئیسی گفت: «تزریق دوز یادآور» و «کنترل مبادی ورودی کشور» ۲ موضوع مهم برای مقابله با ویروس کرونا در شهریور ماه است. با توجه به تردد زائران اربعین و افزایش مسافرت‌ها در روز‌های پایانی تابستان لازم است همه مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند.
دومین نشست کمیته فنی گردشگری ایران و روسیه با موضوع لغو روادید برای سفر گردشگران گروهی دو کشور برگزار و صورتجلسه این کمیته امضا شد.
دتوزیع یکی از نمادهای دارویی بود که بعد از اعلام افزایش قیمت داروها سبزپوش شد و در روز معاملاتی گذشته نیز حجم مشکوکی را خورد. وضعیت دتوزیع در روزهای آینده بورس احتمالا به چه صورت خواهد بود؟
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به استفاده کودکان از اینترنت در زمان برگزاری کلاس های غیرحضوری، گفت: کودک با کنجکاوی به تمام سایت‌ها و پیج‌های مستهجن سرکشی کرد و روح و روان او از این قضیه آسیب دید و در نتیجه باعث افزایش آمار پرونده‌های جرایم کودکان شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ