سمنان- جلب مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در مقابله با آسیب‌های اجتماعی موجود در استان سمنان موضوعی است که بالاخره دولتی‌ها و سازمان های‌حاکمیتی استان بر روی آن اجماع کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیر دفتر پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی، در خصوص ماده مخدر گل و تبعات حاصل از آن به گفتگو پرداخت.
مدیرکل دفتر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی قوه قضائیه گفت: به طور میانگین میزان سرقت‌های خرد تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰ درصد نسبت به سال پیش از آن، افزایش داشته است.
مدیرکل دفتر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی قوه قضائیه گفت: به طور میانگین میزان سرقت‌های خرد تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰ درصد نسبت به سال پیش از آن، افزایش داشته است.
مصرف چند برش هندوانه در روز می‌تواند خطر بروز حمله قلبی، انواع سرطان، مشکلات گوارشی، مشکلات چشم و ریزش مو را کاهش دهد. مصرف هندوانه از آسیب‌های پوستی ناشی از پرتو‌های مضر خورشید نیز جلوگیری می‌کند.
نشست علمی تخصصی پیشگیری از اعتیاد با حضور نخبگان، مقامات ارشد وزارت خانه ها و سازمان های مردم نهاد و مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز برگزار شد.
دکتر محمد هاشمی، دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران می گوید: حذف هیچ از وعده های اصلی و میان وعده های غذایی روزانه و یا حذف هیچ یک از گروه های غذایی برای لاغر شدن از نظر متخصصان تغذیه مورد تایید نیست. بویژه حذف وعده شام فقط در کوتاه مدت ممکن است به درجاتی از کاهش وزن منتهی می شود . اما بخشی از انرژی مورد نیاز روزانه ما باید از طریق وعده شام که البته باید در حجم کمتر از وعده های دیگر باشد و ٢ ساعت قبل از خوابیدن باشد ، به سلامت بدن آسیب خواهد زد. منبع: خبرآنلاین
معاون اجتماعی قوه قضائیه گفت: در اطلس اجتماعی بنا بود سهم هر منطقه از آسیب‌ها مشخص و با اولویت‌بندی بر اساس نیاز هر منطقه، اعتبارات لازم به مناطق برای پیشگیری و کنترل آسیب‌ها داده شود.
خانه یاریگران زندگی ویژه پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی دانش آموزان شهر تهران افتتاح شد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت:سازمان بازرسی و شورای دستگاه‌های نظارتی به دنبال این است تا متولی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مشخص و کارها با انسجام بیشتری دنبال شود.
نشست مشترک معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در رابطه با بررسی آسیب‌های اجتماعی شهر و مشکلات آن برگزار شد.
یک دکترای تخصصی فیزیوتراپی به تشریح نکات مهم جهت پیشگیری از آسیب‌های عضلات و مفاصل هنگام شستن فرش پرداخت.
بر اساس مصوبه مجلس، به وزارت کشور اجازه داده می‌شود به منظور جلب و تجهیز و مدیریت منابع در حوزه پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، حسابی تحت عنوان حساب کاهش آسیب‌های اجتماعی افتتاح کند.
معاون مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور از راه‌اندازی باشگاه سلامت نوجوانان در محلات با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بر ضرورت بهره‌گیری از هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین در حوزه‌های حقوقی، قضایی و پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.
رئیس مرکز تحقیقات مدیریت و پیشگیری از مصدومیت های حوادث ترافیکی، در ارتباط با آسیب های روانی حوادث ترافیکی، نکاتی را متذکر شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: باید آسیب‌های اجتماعی را رصد و اصلاح کنیم و اجازه ندهیم دشمن مردم را از آینده کشور ناامید کند همان آسیب محدود را که دشمن بزرگ جلوه می دهد.
این تصور نادرست و رایج می‌گوید که آسیب‌دیدگی پوست تا ۱۸ سالگی شکل گرفته است و پس از آن باید برای جبران آن تلاش کنیم و دیگر نمی‌توان برای پیشگیری از این آسیب‌های اساسی کاری کرد.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: برنامه پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح با موضوع بررسی جرائم نوپدید با محوریت فضای مجازی و سایبر به منظور کاهش آسیب‌های فضای مجازی اجرا می شود.
معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد که همیاران سلامت اجتماعی باید برنامه محور باشند.
معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از رصد آسیب های اجتماعی در ۸۰۰ محله در سال جاری خبر داد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به ضرورت استفاده از فناوریهای نوین در پیشگیری از جرائم و اسیبهای اجتماعی تاکید کرد.
مدیر گروه مقاوم‌سازی پل‌ها گفت: دزدی یکی از آسیب‌های جدی و پرمخاطره در حوزه نگهداشت این دسته از زیرساخت‌ها است که پیشگیری از آن با توجه به سرقت اجزای فلزی عرشه، گاردریل‌ها و دریچه‌های سیستم زهکشی در تعدادی از پل‌های شهر تهران در دستور کار قرار گرفت.
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به اینکه حوزه آسیبهای اجتماعی حوزه ای کاملا تخصصی است و مربوط به حوزه امدادی نمی شود، گفت: خلائی در برنامه ریزی در سه سطح پیشگیری از آسیبها نداریم.
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به اینکه حوزه آسیبهای اجتماعی حوزه ای کاملا تخصصی است و مربوط به حوزه امدادی نمی شود ،گفت: خلائی در برنامه ریزی در سه سطح پیشگیری از آسیبها نداریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ