معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: باید آسیب‌های اجتماعی را رصد و اصلاح کنیم و اجازه ندهیم دشمن مردم را از آینده کشور ناامید کند همان آسیب محدود را که دشمن بزرگ جلوه می دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وارد کردن جمعیت میلیونی از خارج می‌تواند به ساختارهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی امنیتی فشار و آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد کند که نارضایتی اجتماعی جامعه میزبان یکی از جدی‌ترین و بدیهی‌ترین آسیب‌ها به شمار می‌رود. این نارضایتی‌های اجتماعی به دلیل تقسیم منابع محدود سرزمینی با اتباع خارجی به‌تدریج می‌تواند به مطالبه‌گری سیاسی تبدیل شود و حتی به رفتارهای خشونت‌آمیز کلامی و فیزیکی میان جامعه میزبان و مهاجر/ پناهجو و... منجر شود که بروز هر کدام می‌تواند هزینه‌های سنگینی برای کشور به همراه داشته باشد.
یک کارشناس گفت: «وقتی سلامت اجتماعی را ذیل وزارت کشور قرار می‌دهید، یعنی غلبه دادن نگاه امنیتی، درحالی‌که ما این همه سال تجربه کردیم که امور اجتماعی را امنیتی نکنیم، با این وجود بعد از چهار دهه باز به مسیر قبلی برگشتیم، باید منتظر برخورد‌های قهری با سلامت اجتماعی باشیم، همان نگاهی که تا حالا سبب زیرزمینی شدن مسائل و آسیب‌های اجتماعی شده است.»
جرم خیز بودن محلات حاشیه نشین موجب می‌شود کودکان در معرض آسیب‌های مختلف اجتماعی قرار گیرند و با افرادی که شخصیت‌های مجرمانه و نامتعادل دارند بیشتر سروکار داشته باشد.
معاون حقوق عامه دادستان کل کشور گفت: دولت و حاکمیت به تنهایی نمی‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثرباشند مدل‌های خودجوش و افراد مبتکر می‌توانند به رفع آسیب‌های اجتماعی کمک کند.
سمنان- استاندار سمنان گفت: مجموعه آموزش و پرورش استان در کنار مقوله آموزش و تحصیل، به مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز به صورت اولویت، نگاه کند.
امروز اقتصاد و مشکلات معیشتی، در رأس مسائل کشور است و همه، بخصوص قوای سه‌گانه، رسانه‌ها، جریان‌های سیاسی و دیگر‌انی که می‌توانند اثرگذار باشند باید از سویی بر این مسأله متمرکز بشوند و همه بضاعت فکری و عملی خود را به میدان بیاورند و از سوی دیگر مراقب باشند مسائل جانبی، جایگزین این اولویت نشود.
باید روش‌ها را اصلاح کنیم. برخی از اصلاح روش‌ها منوط به اصلاح قانون اساسی است. مانند نحوه تفسیر شورای نگهبان از قانون اساسی که با قانون نظارت استصوابی بر انتخابات، یکی از مهم‌ترین آسیب‌های سیاسی و اجتماعی در کشور ما و در انقلاب رقم خورده است.
ادهم، دکترای ارتباطات و پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی گفت: اعمال محدودیت و زیست با فیلتر در فضای دیجیتال برای چنین جامعه‌ای، شاید مورد پذیرش باشد ولی درباره ما چنین چیزی پذیرفته نمی‌شود و آسیب‌های بسیاری به بار خواهد آورد، چراکه بخش قابل‌توجهی از هویت‌یابی نسل زد و مسائل زیستی‌اش مرتبط با فضای آنلاین است و نمی‌توان به همین راحتی آن را نادیده گرفت یا محدود کرد.
اهواز- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: افزایش میزان تاب‌آوری اجتماعی دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی یک ضرورت بوده که باید گام‌های علمی در زمینه برداشته شود.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی خانمحمدی، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، به جماران گفت: یکی از دستاوردهای اتفاقات اخیر، اگر بخواهیم نگاه مثبت به آن داشته باشیم، این است که خیلی از مجموعه های فرهنگی کشور بیدار شدند و ما امروز خلأ در بحث عفاف و حجاب و آسیب های اجتماعی را جدی تر دیده ایم. به دلیل اینکه خلأها جدی تر و شکاف ها عمیق است و باید نسبت به آن توجه جدی شود؛ هم در حوزه ایجابی مثل آموزش عالی و آموزش و پروش و حوزه های فرهنگی مثل صدا و سیما و هم در حوزه هایی که تبلیغی است. دستگاه های انتظامی و قضایی باید اقداماتی انجام بدهند. باید شیوه ها جدیدتر، به روزتر و دقیق تر باشد که بتواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: کودکانی که باید در مدارس شبانه درس بخوانند، از طریق سامانه پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان به بهزیستی ارجاع می‌شوند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان با اشاره به گسترش آسیب‌ها در سال‌های اخیر و به‌طور خاص در حوزه زنان و خانواده تاکید کرد: دستگاه‌ها باید به وظایف خود در حوزه آسیب‌های اجتماعی زنان عمل کنند.
رئیس سازمان بهزیستی گفت: مددکاری اجتماعی باید در اورژانس اجتماعی جدی گرفته شود و نظارت دقیقی بر رصدخانه آسیب‌های اجتماعی صورت گیرد.
نماینده مردم تهران گفت: قبول داریم بودجه آسیب‌های اجتماعی گاه با تأخیرهای زیادی تخصیص پیدا می‌کند که ممکن است اثربخشی لازم را نداشته باشد.
نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه باید ظرفیت های اصل ۲۷ قانون اساسی برای بیان اعتراضات مردمی را به رسمیت شمرد، بیان کرد: ارائه نسخه های غیرکارشناسانه در شرایط امروز آب به آسیاب دشمن ریختن است و تنها دستاورد آن دمیدن در نارضایتی های اجتماعی است.
از جمله دستاور‌دهای مهم کشورمان در فرهنگ ترافیکی، باز کردن راه برای خودرو‌های امدادی است؛ اتفاقی شایسته تقدیر که حالا مدتی‌ است تحت تاثیر آسیب‌های شکل گرفته در بطن جامعه قرار گرفته و به باور برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی، بعید نیست به نابودی آنچه با زحمت و در سایه آموزش‌های فراوان به دست آمده، منجر شود.
از جمله دستاور‌دهای مهم کشورمان در فرهنگ ترافیکی، بازکردن راه برای خودرو‌های امدادی است؛ اتفاقی شایسته تقدیر که حالا مدتی‌ است تحت تاثیر آسیب‌های شکل گرفته در بطن جامعه قرار گرفته و به باور برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی، بعید نیست به نابودی آنچه با زحمت و در سایه آموزش‌های فراوان به دست آمده، منجر شود.
از جمله دستاور‌دهای مهم کشورمان در فرهنگ ترافیکی، بازکردن راه برای خودرو‌های امدادی است. اتفاقی شایسته تقدیر که حالا مدتی‌ست تحت تاثیر آسیب‌های شکل گرفته در بطن جامعه قرار گرفته و به باور برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی، بعید نیست به نابودی آنچه با زحمت و در سایه آموزش‌های فراوان به دست آمده، منجر شود.
شهردار تهران گفت: موضوع کودکان کار از مباحث حوزه آسیب‌های اجتماعی است که یک بخش آن مربوط به وظایف خود شهرداری و بحث زباله گردها است و باید پرونده آن را ببندیم.
سمنان- نیروی انتظامی در دو شهر سمنان و شاهرود اقدام به راه‌اندازی مراکز مشاوره آرامش کرده است کاری که می‌تواند تلاش بزرگی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باشد.
معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد که همیاران سلامت اجتماعی باید برنامه محور باشند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید: پرداختن به مسائل اجتماعی مستلزم یک حرکت و اقدام جمعی توسط ملت و تشکل‌های مردم نهاد است. کما اینکه درباره مواردی نظیر گشت ارشاد این نکته مطرح است که این گشت به تنهایی نمی‌تواند کاری را صورت بدهد چه بسا گشت ارشاد به دلیل نوع برخورد نتیجه تخریبی هم، داشته باشد و نه تنها نمی‌تواند مسئله را حل کند، بلکه شاید مسئله بیشتر تخریب شود. لذا باید در رابطه با حجاب، عزم ملی وجود داشته باشد که از این طریق، بخشی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند.
وزیر کشور تاکید کرد: باید کمک های فوری به آسیب دیدگان در اولویت برنامه کاری دستگاهها قرار گیرد.
صبح امروز مراسم افتتاحیه نخستین سمپوزیوم توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان و ارزش آفرین صنعت مس با حضور مهندس محمدهادی اردبیلی مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع مس ایران در زمان جنگ تحمیلی آغاز به کار کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ