اجرای کامل سبک زندگی مدیترانه‌ای می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان و مرگ زودرس کمک کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تحقیقات انجام‌شده در سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که رژیم مدیترانه‌ای در کاهش چربی کبد حتی بدون کاهش وزن مؤثر است و از دیابت نوع۲، کلسترول و فشار خون بالا جلوگیری می‌کند.
تحقیقات نشان داده است که پیروی از رژیم‌های غذایی مطابق با استاندارد‌های غربی، جزو بدترین عوامل در ابتلا به افسردگی است؛ چرا که این رژیم‌ها اغلب حاوی چربی‌های اشباع‌شده، چربی‌های ترانس و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده هستند که التهاب را تشدید می‌کنند. رژیم‌های پرچرب و پرکالری سبب تقویت علائم اضطراب، زوال حافظه و تولید بیشتر رادیکال‌های آزاد می‌شوند. مصرف زیاد نمک نیز در این رژیم‌ها، بر سلامت روان تأثیر منفی می‌گذارد.
عضو حماس اعلام کرد: رژیم صهیونیستی از ماه ها مانع از مرمت و بازسازی مسجد الاقصی شده و تنها اجازه مرمت جزئی بعضی بخش ها را داده است، تا اینگونه زمینه تخریب این مکان مقدس را فراهم کند.
سرپرست معاونت توسعه پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی گفت: اثرات تغییر اقلیم سبب شده تا رژیم بارش و تبخیر در حوضه آبریز دریای خزر تغییر یابد.
نظامیان صهیونیست امروز با یورش به روستای رمانه در شهر جنین (شمال کرانه باختری) اقدام به اندازه‌گیری مساحت منزل مجری عملیات تل‌آویو کردند.
رژیم قهوه توسط کتابی به نام "The Coffee Lover's Diet" نوشته دکتر باب ارنوت شهرت یافت. در این کتاب، دکتر ارنوت ادعا میکند که نوشیدن چندین لیوان قهوه در روز متابولیسم را افزایش میدهد، چربی‌سوزی را بیشتر میکند، مانع جذب کالری‌ها را میشود و اشتها را کاهش میدهد.
مارک زاکربرگ از رژیم غذایی مک دونالد خود برای مبارزه احتمالی با ایلان ماسک رونمایی کرد.
نتایج حاصل از کارآزمایی بالینی در مورد تاثیر رژیم غذایی مدیترانه‌ای دَش (DASH) برای تاخیر تخریب عصبی یا تاثیر رژیم غذایی مایند (MIND) رژیمی که به طور خاص برای تقویت مغز طراحی شده کم‌تر از حد انتظار بوده است.
بر اساس یافته‌های پیشین، افزایش چربی کبد و تولید آنزیم‌های خاص کبدی بر سلامت مغز و بروز بیماری آلزایمر نقش دارد، اما طبق تحقیقات جدید، پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای سبز تأثیر مثبتی بر سلامت مغز و کند کردن روند پیری مغز دارد.
دکتر محمد حسین نجفی، متخصص قلب و فوق تخصص آنژیوپلاستی با تاکید بر اینکه رژیم مدیترانه‌ای که اساس اش بر مصرف سبزبجات و فیبر‌ها است مورد توافق متخصصین قلب و عروق است، می‌گوید:رژیم کتوژنیک که مبنایش کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها و گرفتن انرژی از چربی هاست باید تحت مطالعه بیشتری از حیث عوارض قلب و عروق بخاطر افزایش چربی ال دی ال خون قرار بگیرد.
توصیه ما این است که رژیم غذایی مدیترانه‌ای را با کمک گرفتن از یک متخصص تغذیه اتخاذ کنید، زیرا افراد مواد مغذی را بر اساس غذا، سیستم گوارشی، ژنوتیپ فرد و احتمالا میکروبیوم وی به روش‌های مختلف جذب می‌کنند. ژنوتیپژنوتیپ به کل یا قسمتی از اطلاعات ژنتیکی یک فرد، گفته می‌شود.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مطالعات قبلی ممکن است میزان تاثیر رژیم مدیترانه‌ای برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را دست کم گرفته باشند.
شرکت‌کنندگانی که در گروه رژیم غذایی کتو-مدیترانه‌ای دچار اختلال شناختی خفیف بودند، سطوح پایین‌تری از میکروب‌های تولیدکننده گابا و سطوح بالاتری از میکروب‌های تنظیم‌کننده گابا داشتند.
انتخاب نوشیدنی فوق‌العاده‌ای که با رژیم غذایی مدیترانه‌ای برای محافظت از سلامت مغز مطابقت دارد، شامل یک اسموتی خوب است. دستور العمل‌های اسموتی آشنا شامل ترکیبی از میوه، شیر، یا ماست مورد تایید رژیم مدیترانه‌ای و پروتئین اضافه شده مانند آجیل، گاهی غلات کامل و حتی سبزیجات است.
وقتی از فواید یک رژیم غذایی برای سلامت قلبی عروقی صحبت می‌شود، رژیم مدیترانه‌ای اغلب بهترین گزینه است.
طی آزمایشات بالینی اخیر مشخص شد پیشگیری و کاهش نرخ حملات قلبی و مرگ‌های زودرس در افرادی که رژیم‌های غذایی کم‌چرب دارند، مشهودتر است. گفته می‌شود این مزایا در میان افرادی که تابع رژیم غذایی مدیترانه‌ای هستند، بیشتر است.
افرادی که در معرض خطر بیماری قلبی قرار دارند، می‌توانند با پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای یا کم چرب، طول عمر خود را افزایش دهند.
رژیم غذایی مدیترانه‌ای سرشار از غذاهای گیاهی مانند سبزیجات، میوه‌ها و غلات است و به طور کلی محصولات حیوانی کمی را در خود دارد؛ هرچند شهروندان هر کشوری بنا به عادات غذایی رایج خود به شکلی متنوع از آن بهره می‌گیرند.
بر اساس بررسی جدیدی درباره مطالعاتی که انجام گرفته است، رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند در کاهش احتمال مرگ ناشی از حمله قلبی و سکته مغزی، به بیماران در معرض خطر کمک کند.
پژوهشی که بر روی بیش از ۷۰۰ هزار زن در ایالات متحده و اروپا انجام شد، نشان داد در افرادی که تابع رژیم غذایی مدیترانه‌ای هستند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ ۲۵ درصد کمتر است.
رژیم غذایی مدیترانه‌ای یکی از سالم‌ترین رژیم‌های غذایی دنیا است که به کاهش وزن و کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ها کمک می‌کند.
رژیم غذایی مدیترانه‌ای عمدتاً مبتنی بر گیاه است و شامل غلات کامل، روغن زیتون فوق بکر، میوه‌ها، سبزیجات، لوبیا‌ها و حبوبات، آجیل، گیاهان و ادویه جات است. ماست، پنیر و منابع پروتئین بدون چربی مانند ماهی، مرغ یا تخم مرغ، گوشت قرمز و فرآوری شده فقط در مقادیر کم مصرف می‌شود.
شکی نیست که رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت مغز دارد و یک رژیم غذایی مناسب، جریان خون خوب در مغز را موجب می‌شود. بسیار شبیه آنچه می‌خواهید برای تغذیه و محافظت از قلب خود بخورید. تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی مدیترانه‌ای کمک می‌کند تا مغز در دوران پیری شکل خود را حفظ کند و این نوع رژیم منجر به بهترشدن عملکرد شناختی، حافظه و هشیاری می‌شود.
رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل مصرف زیاد سبزیجات، حبوبات، میوه ها، ماهی و چربی‌های سالم مانند روغن زیتون و مصرف کم محصولات لبنی، گوشت و اسید‌های چرب اشباع شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ