وقتی از فواید یک رژیم غذایی برای سلامت قلبی عروقی صحبت می‌شود، رژیم مدیترانه‌ای اغلب بهترین گزینه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
لازم است بر پایۀ شرایط فرد، رژیم غذایی و بدنی متناسب با آن ارائه شود. این نکته نیز شایستۀ یادآوری است که کاهش وزن مناسب ماهانه در حد دو تا چهار کیلوگرم است؛ و بیش از این نباید باشد.
کیت میدلتون شاهزاده ولز، هر روز برنامه تمرینات ورزشی خود را جدی می‌گیرد، ولی خودش می‌گوید این رژیم صبحانه به خصوص مصرف جو در حفظ آمادگی جسمانی‌اش موثر بوده است.
گاهی افراد توجهی به کالری غذا‌ها نمی‌کنند و در دوران کاهش وزن خود به سراغ مواد غذایی فرآوری شده و پرکالری می‌روند و متوجه این نیستند که همین مواد غذایی، در میزان کم هم اثر منفی در رژیم لاغری آن‌ها دارد.
متخصص تغذیه گفت: رژیم‌های غذایی روزه‌داری متناوب علیرغم کارایی بالا، اما در برخی افراد اثر عکس دارد؛ برخی به این دلیل که ساعاتی از روز را گرسنه می‌شوند و یا با محدودیت کالری مواجه‌اند، در بازه زمانی آزاد بی‌رویه غذا می‌خورند و کالری بیشتری دریافت می‌کنند و چاق‌تر از قبل می‌شوند.
طی دوران رژیم لاغری، وزن کلی بدن کاهش پیدا می کند که عضلات، چربی‌ها و آب را شامل می‌شود. مسلما اگر حجم بیشتری از چربی‌ها تحلیل پیدا کند، رژیم لاغری موفق‌تر خواهد بود. شاید تشخیص این وضعیت مشکل به‌نظر برسد اما توجه به بعضی اصول بسیار موثر خواهد بود
رژیم غذایی گرگینه بدین صورت است که باید یک روز کامل در وسط ماه یا اول ماه جدید روزه بگیرید تا بدن را از سموم پاکسازی کنید. در این رژیم فقط خوردن فقط آب و آب میوه و سبزیجات طی این ۲۴ ساعت (ماه کامل یا ماه نو) مجاز است.
روش‌های زیادی برای رژیم شیر و موز وجود دارد. در این رژیم گفته می‌شود که باید به مدت ۴ یا حداکثر ۵ روز شیر را به همراه موز و خرما مصرف کنید.
کبد وظیفه تجزیه کربوهیدرات‌ها، تولید گلوکز و سم‌زدایی بدن را دارد. همچنین مواد مغذی را ذخیره کرده و صفرا ایجاد می‌کند که برای هضم و جذب درست مواد مغذی موجود در خوراکی‌ها لازم است. غذا‌ها و نوشیدنی‌های زیادی هستند که فرد می‌تواند برای محافظت از کبد مصرف کند. بهترین رژیم لاغری و تغذیه ممنوعه برای سلامت و تناسب اندام مبتلایان به کبد چرب شامل نوشابه، الکل، غذا‌های شور، چربی‌های اشباع، غذای سرخ شده، بیکن، سوسیس، گوشت‌های پخته شده و گوشت‌های چرب است.
مطالعات نشان داده است علت لاغری برخی افراد در ژن هایشان نهفته است، به طوری که این افراد می‌توانند بدون انجام ورزش خاصی و پیروی از رژیم غذایی، لاغر باقی بمانند.
دکتر راسل دو سوزا که این مطالعه کانادایی را رهبری کرد، گفت: علیرغم فواید شناخته شده برای سلامتی، تنها ۱۳ درصد از کانادایی‌ها روزانه حبوبات مصرف می‌کنند و بیشتر آنان وعده کامل را نمی‌خورند بنابراین جا دارد که حبوبات رژیمی را در رژیم غذایی خود بگنجانیم و به مزایای بالقوه مدیریت وزن پی ببریم.
رضازاده درباره تغییر وزن عجیب خود و علت آن گفت: بنده در دوران اوج ورزشی ام ۱۶۲ کیلوگرم بودم و امروز حدود ۳۰ کیلوکاهش وزن داشته‌ام. این موضوع هم به بیماری دیابت برمی گردد و هم ورزش کردن. سعی می‌کنم هر روز پیاده روی داشته باشم و رژیم غذایی هم دارم.
روغن پسته انتخابی عالی برای افرادی است که رژیم لاغری دارند. در واقع پسته با پروتئین بالا، کالری کم، چربی اشباع محدود و چربی غیراشباع بالا برای مدیریت وزن سالم بسیار مناسب است.
لوبیا قرمز جزء کامل‌ترین مواد غذایی به شمار می‌آید و قرار دادن آن در رژیم غذایی در حفظ و افزایش سلامتی بدن بسیار موثر است.
کتوژنیک، نوعی رژیم غذاییست که برمبنای آن ۹۰ درصد از منابع تامین انرژی برای بدن از طریق چربی‌ها و مابقی توسط پروتئین و کربوهیدرات حاصل می‌شود.
گنجاندن میوه‌ها در رژیم غذایی یکی از عادت های سالم است که به تامین ویتامین‌های مختلف کمک می‌کند. میوه‌ها به‌دلیل آب فراوان در حفظ رطوبت کافی بدن نیز نقش دارند.
رژیم غذایی مدیترانه‌ای یکی از سالم‌ترین رژیم‌های غذایی دنیا است که به کاهش وزن و کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ها کمک می‌کند.
همچون بسیاری از رژیم‌هایی غذایی زودگذر، این رژیم غذایی در کوتاه مدت موثر است به صورتی که شما احتمالا در هفته اول آب از دست می‌دهید. این رژیم در مورد بیشتر افراد موثر بوده است و بین ۴ تا ۵ کیلوگرم کاهش وزن داشته‌اند.
‌نمی‌توان الزاما یک رژیم غذایی را برای دو نفر با تاثیر یکسان در نظر گرفت. با وجود رژیم‌های غذایی مختلفی که امروزه مطرح است، انتخاب مشکل به‌نظر می‌رسد، اما دقت در مورد هدف راجع به رژیم و بررسی تاثیر رژیم‌های مختلف برای دستیابی به بهترین نتیجه، موثر خواهد بود.
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی، در خصوص باور‌های اشتباه مردم نسبت به مصرف برخی مواد غذایی از جمله مصرف شیر، توضیحاتی ارائه داد.
شما معمولا پس از خوردن میان وعده‌های ناسالم چندان احساس سیری نکرده و خیلی زود گرسنه می‌شوید و در نتیجه مجددا مجبور می‌شوید به سراغ خوردن مواد غذایی رفته و این روند سبب افزایش وزن و چاقی شما می‌شود.
اگر رژیم غذایی با پروتئین بالا می‌تواند خطری برای کلیه‌ها باشد، به این دلیل است که غذا‌های با پروتئین زیاد به‌طور طبیعی تمایل به افزایش کلسیم ادرار دارند.
امروز نیک می‌دانیم که برای داشتن زندگی سالم و عمری دراز و طولانی و البته اندامی متناسب باید به رژیم غذایی و میزان تحرکی که در روز داریم توجه کنیم. این موضوع برای تمامی انسان‌ها صدق می‌کند و مختص به مردم ژاپن نیست، اما آن‌ها اندام خوب و عمری دراز دارند، چون به این مسائل توجه و آن‌ها را رعایت می‌کنند و جدی می‌گیرند.
برخی میوه‌ها علاوه بر داشتن انواع ویتامین‌ها می‌تواند شما را در رژیم لاغری نیز کمک کند.
یک رژیم غذایی غنی از گیاه که حاوی مقدار زیادی پتاسیم است با کمک به لاغری، به فشار خون شما کمک می‌کند که راه موثر دیگری برای کاهش فشار خون است. کلینیک مایو اشاره می‌کند که فشار خون شما احتمالا با کاهش هر کیلوگرم وزن حدود ۱ میلی متر جیوه کاهش می‌یابد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ