محققان گروه تحقیقات هیوارد دانشگاه بولدر کلورادو در یک دستاورد جدید از ماده نوین فوتومکانیکی رونمایی کردند که می تواند با تبدیل انرژی نور به فعالیت مکانیکی انقلابی در صنایع مختلف ایجاد کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
منابع عبری از سفر وزیر انرژی کابینه نتانیاهو به پایتخت امارات متحده عربی با هدف رایزنی با مقامات اردنی خبر می‌دهند.
باشگاه پرسپولیس با انعقاد قرارداد با حامی مالی خیال خود را بابت بخش قابل توجهی از هزینه های فصل جاری راحت کرد تا بازیکنانش با آرامش بیشتری وارد هفته دوم لیگ برتر شوند.
سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نبود تماشاگر در بازی اول لیگ برتر اصلی ترین انرژی را از تیم گرفت.
علیرضا منصوریان در مصاف تدارکاتی با ذوب‌آهن یکبار دیگر مثل همیشه سرحال و پرانرژی بود.
به طور معمول امواج گرانشی بسیار ضعیف هستند و ما باید آشکارساز‌هایی بسازیم که قادر به اندازه‌گیری فواصل کمتر از عرض یک هسته اتم باشند تا امواج گرانشی عبوری از زمین را پیدا کنیم. اما محققان اشاره کرده اند که این امواج گرانشی در جهان اولیه، بسیار قوی شده بودند و حتی ممکن است الگو‌های موج ایستاده را ایجاد کرده باشند؛ که در آن امواج گرانشی حرکت نمی‌کردند و ساکن بودند. مکان‌هایی که امواج در آن قوی‌ترین هستند، مقدار استثنایی انرژی گرانشی را نشان می‌دهند.
نور اولیه روز، باعث افزایش ۵۰ درصدی ترشح هورمون کورتیزول، اپی‌نفرین و دوپامین در بدن می‌شود و افزایش قابل توجه انرژی، تقویت سیستم ایمنی و بهبود حال روحی را در بر دارد.
باتری خورشیدی در منازلی که تنها از سیستم برق خورشیدی برای تامین برق مصرفی خود استفاده می‌کنند، یکی از واجبات مهم در سیستم مورد نظر به حساب می‌آید. باتری‌های خورشیدی باتری‌هایی هستند که با استفاده از نور خورشید می‌توانند مقدار زیادی برق تولید کنند. این برق تولیدی می‌تواند تامین کننده انرژی وسایل برقی مصرفی در منازل یا کارخانجات و صنعت باشد. در این فیلم چگونگی ساختن باتری خورشیدی را با استفاده از سی دی مشاهده می‌کنید.
پنل خورشیدی شفاف یک فناوری پیشرفته است که انرژی نور را از پنجره‌ها یا هر سطح شیشه‌ای بدون توجه به زاویه جمع آوری و استفاده می‌کند. این پتانسیل را دارد که از نظر گسترش دامنه انرژی خورشیدی، بازی را تغییر دهد.
آپترا لانچ ادیشن یک خودروی سه چرخ، فوق آیرودینامیک و فوق سبک است که با پنل‌های خورشیدی پوشیده شده و از نور خورشید به عنوان انرژی محرک بهره می‌برد.
دانشمندان «دانشگاه تامپره» (Tampere University) فنلاند، یک ربات چهار میلی‌متری ساخته‌اند که از انرژی باد و نور برای پرواز کردن در هوا استفاده می‌کند.
علیرغم تمام چالش‌های موجود کشور‌ها از کشور‌های اروپایی گرفته تا چین رویای همجوشی را دنبال می‌کنند.
ستارگان نوترونی هسته‌هایی متراکم‌اند که با پایان عمر ستارگان عظیم به جا می‌مانند. دانشمندان امیدوارند که این آغاز راه جدیدی برای بررسی ادغام ستاره‌های نوترونی باشد.
محققان سوئیسی با الهام از فتوسنتز طبیعی ابزاری ابداع کرده اند که از هوا و نور خورشید، هیدروژن که منبع انرژی پاک است را تولید کرده اند.
محققان  کرم های گرد را طوری اصلاح کرده اند که بتوانند نور خورشید را به سلول انرژی تبدیل و عمرشان را طولانی کنند. این پیشرفت نشان دهنده  تاثیر نور در بر مکانیسم های سالمندی است.
اگر کمی با فرمول‌ها و معادلات فیزیک بازی کنیم، در یک لحظه ممکن است از شدت ترس، اشکمان دربیاید. اینکه سرعت چه ربط مستقیمی با انرژی دارد و یک سوزنی که با سرعت نور حرکت می‌کند، بسیار بسیار بسیار قدرت بیشتری خواهد داشت تا یک سیارکی که مثلا با سرعت ۲۰ هزار کیلومتر در ساعت خواهد داشت
بخش بهداشت در مناطقی از اوکراین که به دلیل حملات موشکی ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های انرژی دچار قطعی برق شده، در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته است. از آنجایی که سیستم‌های ژنراتور در بسیاری از بیمارستان‌های کی‌یف پایتخت اوکراین کافی نیستند یا معیوب هستند، پزشکان مجبورند با چراغ‌های تلفن همراه به فعالیت خود ادامه دهند.
دانشمندان دانشگاه کیونگ هی سئول اخیرا توانسته اند با استفاده از یادگیری ماشینی، نوعی پوشش پنجره برای مسدود کردن نور UV و مادون قرمز طراحی کنند.
دستیار وزیر انرژی آمریکا بر تعهد این کشور برای کمک به حل بحران انرژی در قاره اروپا تاکید کرد.
نور آبی ساطع‌شده در اکثر صفحه‌نمایش‌هایی که ما استفاده می‌کنیم، نوری با طول‌موج کوتاه است که انرژی زیادی ساطع می‌کند. از این رو، استفاده مداوم از این وسیله الکترونیکی و قرار گرفتن در معرض نور مضر آن، به یک نگرانی جدی تبدیل‌شده است. اگرچه دریافت مقدار مشخصی از نور خورشید برای بدن ما مفید است، اما نوری که از موبایل و لب تاپ ساطع می‌شود، ساخته دست بشر است و ازاین‌رو هیچ تأثیر مثبتی ندارد.
پاریس با هدف مقابله با هزینه‌های فزاینده برق و انرژی، روشنایی بناهای تاریخی این شهر از جمله برج ایفل را زودتر از ساعت معمول خاموش خواهد کرد.
شفق‌های قطبی نمایش پر جنب و جوش نور هستند که در اثر تعامل ذرات پر انرژی و باردار ساطع شده از خورشید با میدان مغناطیسی محافظ زمین یا مگنتوسفر ایجاد می‌شوند.
منابع عراقی به رایزنی وزیر نفت این کشور با مقام ارشد آمریکایی و محور اصلی این دیدار پرداختند.
وزیر خارجه امارات در تماسی تلفنی با همتای آلمانی خود درباره موضوعات اقتصادی و همکاری در حوزه انرژی گفتگو کرد.
محققان کشور موفق شدند «سیستم انتقال نور طبیعی در ساختمان ها با امکان کاربرد در پنل های فتوولتائیک و باتری» را با هدف کاهش مصرف انرژی را طراحی و تولید کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ