ستارگان نوترونی هسته‌هایی متراکم‌اند که با پایان عمر ستارگان عظیم به جا می‌مانند. دانشمندان امیدوارند که این آغاز راه جدیدی برای بررسی ادغام ستاره‌های نوترونی باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فراموش نکنید که مصرف بالای انرژی لوازم خنک کننده در تابستان منجر به انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و در نتیجه گرم شدن زمین خواهد شد. چند ترفند ساده وجود دارد که می‌توانید با رعایت آن‌ها علاوه بر کاهش هزینه گاز و برق، از گرم شدن هوای کره زمین توسط وسایل سرمایشی جلوگیری کنید.
رئیس جمهور عراق امروز میزبان هیئتی به ریاست معاون وزیر خارجه ایران بود و بر اهمیت تقویت همکاری عراق و ایران در زمینه تجارت و انرژی تاکید کرد.
وزیر نفت گفت: بیش از دومیلیون کالا در حوزه صنعت نفت و گاز به پالایشگاه‌های ونزوئلا صادرات داشتیم. این کشور بیشترین ذخایر نفتی دنیا را دارد و بیش از یک‌میلیون بشکه ظرفیت پالایشگاهی دارد، اما به‌دلیل تحریم‌ها بخش اعظمی از ظرفیت‌شان زمین مانده بود.
بازیکن تیم ملی فوتبال ایران گفت:  با انرژی صد در صد وارد زمین می‌شویم تا بتوانیم از بازی با قرقیزستان به عنوان یک دیدار تمرینی برای آینده استفاده کنیم.
انرژی خورشیدی یک گزینه عالی است، اما دارای برخی معایب آشکار است. در شب انرژی تولید نمی کند و در طول دوره های آب و هوای بد به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، بنابراین دقیقا قابل اعتماد نیست مگر اینکه بتوانیم مقادیر زیادی انرژی را ذخیره کنیم تا در این دوره ها استفاده شود که خودش یک مشکل است، زیرا باتری ها فوق العاده گران هستند.
مؤسسه فناوری کالیفرنیا (کلتک) تحت هدایت یک دانش‌ آموخته دانشگاه صنعتی شریف، برای اولین‌بار با موفقیت نشان داد که انتقال بی‌سیم انرژی از فضا به زمین امکانپذیر است.
محققان می‌گویند برای نخستین‌بار توانسته‌اند با آرایه فرستنده‌های MAPLE پرتو‌های انرژی خورشیدی را که در فضا گردآوری شده بود، از طریق ریزموج‌ها به گیرنده‌ای در پشت‌بام آزمایشگاه «گوردون و بتی مور» در پردیس مؤسسه فناوری کالیفرنیا منتقل کنند.
محققان آزمایشگاه ملی ساندیا اخیرا بالونی تحقیقاتی که با انرژی خورشیدی حرکت می‌کند و مجهز به میکروفون است را به اتمسفر زمین فرستاده‌اند. این بالون ۵۰ کیلومتر از سطح زمین فاصله گرفته و وارد استراتوسفر زمین شد. استراتوسفر، منطقه‌ای آرام و عاری از طوفان و تلاطم و ترافیک‌های هوایی و تجاری است. از همین رو انتظار می‌رفت که میکروفون نصب شده در داخل این بالون در این لایه از جو، صدا‌های سیاره ما، چه صدا‌های طبیعی و چه صدا‌های ساخته شده توسط انسان‌ها را شنود کند.
واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر با توان تولید ۱۰۰۰ مگاوات الکتریکی، از زمان شروع بهره‌برداری صنعتی در سال ۱۳۹۲ تاکنون با رسیدن به مرز تولید ۵۸ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، نقش مهمی در تامین مطمئن بخشی از انرژی الکتریکی موردنیاز کشور به ویژه در استان‌های جنوبی و کاهش خاموشی ایفا کرده است.
مقایسه بین تجارت نفت و مس مفید است. این قیاس به نشان دادن پیچیدگی‌های استخراج مس کمک می‌کند هم‌چنین باعث می‌شود به چگونگی غلبه بر کمبود‌ها اشاره شود. با تفاوت بین این دو کالا آغاز کنیم.
رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: هنوز آیین نامه اجرایی ایجاد سازمان اقتصادی دانشگاهها و پژوهشگاهها و نیز اجاره ۹۹ ساله زمین ها بمنظور بسط زیست ساختارهای علمی و فناورانه کشور ابلاغ نشده است.
گاروین فکر نمی‌کند که پس از یک میلیون سال فرسایش، برجستگی ناشی از زباله‌ها همچنان قابل مشاهده باشد. او معتقد است که حلقه‌ها نشان می‌دهند دهانه‌های بزرگ روی زمین به دلیل فرسایش بالا، ساختار‌های متغیرتری را نسبت به سایر نقاط منظومه شمسی دارند. وی افزود: همه چیز روی زمین به هم می‌ریزد؛ به ویژه وقتی انرژی زیادی به آن می‌دهید.
همجوشی هسته‌ای، بر خلاف شکاف هسته‌ای، زباله‌های رادیواکتیو تولید نمی‌کند؛ و طبق برآورد وزارت انرژی ایالات متحده، سه تا چهار برابر انرژی بیشتری نسبت به شکاف هسته‌ای تولید می‌کند، همچنین برخلاف انرژی حاصل از سوزاندن سوخت‌های فسیلی، دی‌اکسید کربنی را وارد جو زمین نمی‌کند. بعلاوه، همجوشی فرآیندی بسیار شکننده است که اگر در شرایط درستی انجام نگیرد، در کثری از ثانیه، خاموش می‌شود؛ بنابراین خطر ذوب هسته‌ای ناشی از این واکنش وجود ندارد.
به گفته جانوکا آتانایاکه، زلزله‌شناس در دانشگاه ملبورن استرالیا، قدرت این زلزله معادل ۳۲ پتاژول (پتا برابر با ۱۰۱۵) بوده است. این میزان انرژی برای تولید مداوم ۸.۸۸ میلیون مگاوات برق در یک ساعت کافی است و آنقدر قوی بوده که از انرژی آن می‌توان برای بیش از ۴ روز، کل برق شهر بزرگی مثل نیویورک را تامین کرد. در عین حال انرژی آزاد شده توسط این زلزله معادل با حدود ۸ میلیون تن TNT برآورد شده است.
از نظر علم زمین شناسی، پدیده‌ی زلزله تابعی مشخص از نسبت گرانشی انرژی ذخیره شده در سطح گسل موجود در یک منطقه‌ی زمینی به مقاومت آن صفحه است. تغییر در زمان وقوع زلزله زمانی اتفاق می‌افتد که تغییر در فشار وارده بر میدان تنش یا مقاومت سطح گسل ایجاد شود. حال این که چه مواردی دقیقا ممکن است در زمان اتفاق افتادن این پدیده‌ها موثر باشد، مختلف است و برای آن‌ها نمی‌توان علل خاصی را مطرح کرد.
اگر کمی با فرمول‌ها و معادلات فیزیک بازی کنیم، در یک لحظه ممکن است از شدت ترس، اشکمان دربیاید. اینکه سرعت چه ربط مستقیمی با انرژی دارد و یک سوزنی که با سرعت نور حرکت می‌کند، بسیار بسیار بسیار قدرت بیشتری خواهد داشت تا یک سیارکی که مثلا با سرعت ۲۰ هزار کیلومتر در ساعت خواهد داشت
NOAA طوفان‌های ژئومغناطیسی را به عنوان اختلال عمده مغناطیس کره زمین، زمانی رخ می‌دهد که تبادل بسیار کارآمد انرژی از باد خورشیدی به محیط فضایی اطراف زمین رخ می‌دهد، تعریف می‌کند.
«فرانسیسکا اوبرمایر» از سخنگویان وزارت امور خارجه آلمان روز دوشنبه در شهر «برلین» به خبرنگاران گفت: «ایران اکنون باید به پاسخ‌های فنی قابل قبولی بدهد که اکنون به اراده سیاسی نیاز دارد». وی افزود: «زمان آن فرا رسیده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران به گفتگو‌های خود در مورد این مسائل ادامه دهند.»
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: قانون اقدام راهبردی قانون خوبی برای توسعه صنعت هسته‌ای بود و امروز اجرای این قانون غنی‌سازی را به سطحی رساند که در زمان حاضر ظرفیت غنی‌سازی کشور به بیش از دو برابر کل تاریخ این صنعت رسیده است.
مائوریسیو پوچتینو معتقد است هر چقدر لیونل مسی بیشتر در زمین قدم بزند و انرژی ذخیره کند، به سود تیمش خواهد بود.
قرار است طی پروژه ای به نام «سولاریس» پنل های خورشیدی عظیمی به فضا فرستاده شوند تا با جمع آوری انرژی ستاره آن را به برق تبدیل و به زمین بتابانند.
میرکاظمی گفت: عملکرد سال گذشته تبصره ۱۴ قانون بودجه در زمینه هدفمندی یارانه‌ها حدود ۳۴۰ هزار میلیارد تومان بود که دولت در لایحه بودجه امسال پیشنهاد کرد این رقم به ۴۷۰ هزار میلیارد تومان برسد اما مجلس در نهایت آن را به ۶۶۰ هزار میلیارد تومان رساند که مورد اعتراض سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت و همان زمان هم اعلام شد که این منابع قابل وصول نیست زیرا دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت حامل های انرژی و آب، برق و گاز ندارد.
در ۱۵ ژانویه آتشفشان هونگا در منطقه هونگا- تونگا (در کشور تونگا در اقیانوس آرام) که یک مخروط آتشفشانی در زیر دریا در فاصله ۶۴ کیلومتری شمال جزیره تونگا، تونگاتاپو است، ناگهان فوران کرد. این انفجار قوی‌ترین انفجار روی زمین در ۳۰ سال اخیر بود و۱۰۰ برابر بمب هیروشیما قدرت داشت. انرژی بسیار زیاد این رویداد باعث ایجاد سونامی شد که تا ژاپن هم رسید. همچنین امواج شوک جوی ایجاد شده باعث شد که در جو زمین صدایی مانند زنگ به گوش برسد.
طبق اعلام پاریس، ماکرون همچنین بر حمایت کامل فرانسه از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اجرای بی‌طرفانه و مستقل مأموریت خود تاکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ