وزیر آموزش و پرورش درباره مدارسی که به شهریه به دلار می گیرند گفت: مدارسی که شهریه به دلار می گیرند دانش‌آموزان آنها خارجی هستند.این موضوع تسری داده شده که کار غیرقانونی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر آموزش و پرورش درباره مدارسی که به شهریه به دلار می گیرند گفت: مدارسی که شهریه به دلار می گیرند دانش‌آموزان آنها خارجی هستند.این موضوع تسری داده شده که کار غیرقانونی است.
رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی درباره مدارس مجاز به دریافت شهریه از والدین را ارائه کرد.
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: شهریه مدارس غیر انتفاعی شفاف به مردم اعلام شود، تا نگرانی برای مردم وجود نداشته باشد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش به بیان توضیحاتی درباره عدم وجود مدارسی غیر انتفاعی که شهریه دلاری دریافت می‌کنند پرداخت.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش به بیان توضیحاتی درباره عدم وجود مدارسی غیر انتفاعی که شهریه دلاری دریافت می‌کنند پرداخت.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، در خصوص شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی آینده، توضیحاتی داد.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: درخصوص میزان شهریه مدارس دخالت نمی‌کنیم اما تاخیر در ابلاغ مصوبه تعرفه باعث سواستفاده شده است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: اولیا می‌توانند حتی بدون داشتن کد مدرسه، اسم مدرسه را جستجو کنند تا میزان شهریه مجاز برای آن مدرسه را ببینند.
سمنان- دبیر ستاد نظارت بر ثبت نام دانش آموزان استان سمنان از ممنوعیت دریافت هرگونه وجه هنگام ثبت نام، غیر از مبالغ مربوط به بیمه و کتب درسی خبر داد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: شهریه مدارس غیردولتی تا پایان خرداد اعلام می‌شود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: همزمان با ابلاغ شهریه مدارس غیردولتی، مبالغ آن‌ها در سامانه مشارکت‌ها (https://mosharekatha.ir) برای عموم مردم قابل مشاهده است بنابراین مبالغ اعلام شده در فضای مجازی وجاهت قانونی ندارند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: ضروری است تاب آوری مردم در نظر گرفته شود تا امکان پرداخت شهریه از سوی والدین فراهم باشد و از طرف دیگر باید هزینه های جاری مدرسه هم در نظر گرفته شود.
شهریه‌های درخواستی برخی مدارس غیرانتفاعی برای مهر ۱۴۰۲ با افزایش قابل‌توجه همراه بوده و همین موضوع موجب شگفتی و البته سردرگمی خانواده‌ها شده است؛ برخی مدارس شهریه ۶۰، ۵۳ و ۵۰ میلیون تومانی برای ثبت‌نام در دبستان دارند!
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی از ابلاغ تعیین شهریه مدارس غیردولتی خبر داد.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش گفت: شهریه‌ها به صورت علی الحساب و بر اساس نرخ‌های سال گذشته است تا هر موقع هم دانش آموز از ثبت نام منصرف شد کل شهریه پرداختی عودت شود.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: در دولت سیزدهم به همه مدارس غیردولتی و بین‌الملل اعلام شد، دریافت شهریه به‌صورت ریالی باشد و اگر برای ارائه بخشی از خدمات ناگزیر به همکاری با سایر کشور‌ها هستند باز هم شهریه به‌صورت ریالی دریافت شود و خود مؤسس باید تبدیل آن را انجام دهد.
حیدر زندیه، معلم و فعال صنفی می‌گوید: هرچند این کار از اساس اشتباه است، اما مدارس برای مدیریت هزینه‌هایشان مجبور هستند که به دلار شهریه بگیرند. هر سال اگر مدرسه استیجاری باشد حدود ۴۰ درصد به هزینه اجاره آن اضافه می‌شود، هزینه‌های جاری از جمله تفریحات و سرگرمی دانش‌آموزان این مدارس و مواد خوراکی هم که مدام در حال افزایش است، پس از دید آن‌ها منطقی است که وقتی اقتصاد مملکت با نرخ دلار بالا و پایین می‌شود، هزینه را هم به دلار بگیرند که بتوانند مدیریت کنند.
علی ضیا مجری سابق تلویزیون در اینستاگرام فیلمی از اعتراض خود به ثبت نام دلاری مدارس تهران منتشر کرد. ضیا به شهریه دلاری مدارس تهران اعتراض کرد و گفت: یکی از مسئولین گفته مشکل اقصادی ما اینه که ما ریال را دوست نداریم!
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون کیفیت بخشی را درون الگوی اصلی و در دل همین ۱۰۰ امتیاز دیده‌ایم، گفت: به این ترتیب مدارسی که رویکرد فرهنگی و پرورشی داشته باشند، در مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی شرکت کنند، تشکل‌های دانش آموزی فعال داشته باشند، در اقامه نماز و امر حجاب و عفاف اهتمام داشته باشند و مواردی از این دست، در تعیین شهریه‌شان اثرگذار خواهد بود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: فعالیت مرتبط با نماز در رتبه‌بندی و الگوی شهریه مدارس تأثیرگذار است؛ تلاش کردیم تا گفتمان نماز در مدارس جاری باشد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: شاخص های الگوی شهریه مدارس غیردولتی به مدل های سند تحول بنیادین و سند راهبردی سازمان مدارس غیردولتی مرتبط می شود.
شیراز - مدیرکل حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت:مبنای عملکردی مدارس با احتساب درصدی افزایش به عنوان الگوی شهریه تعیین شده لذا ضروری است این موضوع به صورتی دقیق تر بررسی شود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: شهریه نجومی نداریم. شهریه نجومی یعنی چه؟ بحثی نجومی است که فاصله‌اش خیلی زیاد باشد. اگر حقوق من به نسبت افراد دیگر در سازمان چندین برابر باشد، می‌گویند حقوق نجومی است. ولی برخی فاصله‌ها به خاطر مدارک تحصیلی، پست مدیریتی و سوابق کاری بین افراد است و این حالت عادی است.
عباس عبدی نوشت: فراموش نکنیم برخی مدارس غیرانتفاعی موجود در ایران از نظر آموزشی در سطح بهترین مدارس جهان هستند، لذا سالانه ده‌ها میلیون تومان شهریه می‌گیرند که چندان فرقی با مدارس مشابه خارج ندارد، ولی تاسیس دانشگاهی که در سطح دانشگاه‌های درجه یک باشد، طبعا با شهریه سالانه کمتر از ۰۰۰/۵۰ دلار یا ۵/۱ میلیارد تومان سالانه ممکن نیست و این رقمی است که کشش پرداخت آن در ایران وجود ندارد، لذا ترجیح می‌دهند پس از کارشناسی فرزندان خود را راهی دیار غرب کنند، ضمن اینکه افول سطح آموزشی دانشگاه‌های دولتی نیز از همین فرآیند تاثیرپذیرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ