رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش به بیان توضیحاتی درباره عدم وجود مدارسی غیر انتفاعی که شهریه دلاری دریافت می‌کنند پرداخت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشهد ـ معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان در مدارس غیردولتی باید هویت و شناسنامه داشته باشند و اگر کارت صلاحیت نداشته باشند بعد از سه سال اجازه ورود به مدارس را نخواهند داشت.
تبریز- فرماندار شهرستان تبریز با بیان اینکه مدارس دولتی هنگام ثبت‌نام مجاز به دریافت وجه نیستند، گفت: به جز پول کتاب و بیمه در ثبت نام دریافت هر هزینه دیگری در مدارس دولتی ممنوع است.
عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت می‌گوید: «بحث پولی شدن پذیرش در دانشگاه (هزینه‌های کتاب و کلاس کنکور) که قبلا هم بود در روش جدید خیلی مطرح است. حدود ۲ میلیون دانش‌آموز که بین ۱۰ الی ۱۳ درصد از دانش‌آموزان می‌شود در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند، و همین مدارس اگر به‌طور میانگین برای هر دانش‌آموز ۳۰ میلیون دریافت کنند، با رقم ۶۰ هزار میلیارد مواجه هستیم، با این وضعیت گردش مالی مافیای کنکور بیشتر است یا مافیای مدارس غیرانتفاعی؟»
احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش می‌گوید شهریه‌ها از ۵ میلیون تا ۴۸ میلیون تومان متغیر است. البته پرداخت این ارقام برای خانواده‌ها به‌ویژه والدین دارای چند فرزند ساده نیست، اما به گفته محمدحسن آصفری نماینده اراک در مجلس، رقم شهریه مدارس از این اعداد بسیار بالاتر بوده و هزینه ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است. مبالغی که به بهانه آموزش یوگا، زبان، استخر و... دریافت می‌شود.
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: شهریه مدارس غیر انتفاعی شفاف به مردم اعلام شود، تا نگرانی برای مردم وجود نداشته باشد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش به بیان توضیحاتی درباره عدم وجود مدارسی غیر انتفاعی که شهریه دلاری دریافت می‌کنند پرداخت.
عشایری از نبود عدالت آموزشی در ایران می‌گوید و از روزگاری مثال می‌آورد که پسر وزیر و پاسبان و کارگر در کنار هم درس می‌خواندند و به واسطه این کنار هم نشستن با یکدیگر تعامل برقرار می‌کردند. چیزی که امروزه به واسطه انواع مدارس غیرانتفاعی و انتفاعی از بین رفته است. مدارس هم مانند هر نهاد دیگری طبقاتی شده‌اند و همه دانش‌آموزان نمی‌توانند از امکاناتی برابر برخوردار باشند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس دولتی حق دریافت وجه خارج از دستورالعمل ندارند، گفت: هزینه فعالیت فوق برنامه باید بعد از اتمام فرآیند ثبت نام اخذ شود.
رضا مراد صحرایی گفت: مدارس دولتی حق دریافت هیچ وجهی را در زمان توزیع کارنامه و ثبت‌نام ندارند.
معاون نظارت، بازرسی و برنامه ریزی سازمان تعزیرات حکومتی گفت:با توجه به مصوبه سران قوا و نارضایتی مردم از وضعیت دریافت شهریه مدارس غیرانتفاعی؛ به محض دریافت گزارش به پرونده رسیدگی می‌شود.
برنامه درسی افراطی به کودکان در مدارس افغانستان در شرایط فعلی آموزش داده می‌شود. طالبان به دانش‌آموزان می‌آموزند که چگونه متنفر باشند نه این که چگونه فکر کنند.
شهریه‌های درخواستی برخی مدارس غیرانتفاعی برای مهر ۱۴۰۲ با افزایش قابل‌توجه همراه بوده و همین موضوع موجب شگفتی و البته سردرگمی خانواده‌ها شده است؛ برخی مدارس شهریه ۶۰، ۵۳ و ۵۰ میلیون تومانی برای ثبت‌نام در دبستان دارند!
سمنان- رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان از وقوع تنبیه بدنی بر روی یک دانش آموز پسر در یکی از مدارس این شهر خبر داد و گفت: معلم و مدیر این مدرسه غیرانتفاعی برای ادای توضیحات احضار شدند.
با امضای تفاهم نامه بین وزیر ارتباطات و سرپرست وزارت آموزش و پرورش تا ۲ سال آینده تمام مدارس شهری کشور به شبکه فیبرنوری متصل می‌شوند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: باید تجمیع مدارس را در دستور کار قرار دهیم.
مدرسه «نون»، «سین» و «الف» جزو مدارس رده اول در میان مدارس بین‌المللی هستند. حداقل شهریه‌ای که برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تعیین شده، ۸۵۰ تا ۱۲۰۰ دلار است که به تناسب دوره تحصیلی این عدد بالا می‌رود و تا ۱۵۰۰ دلار نیز می‌رسد.
علی ضیا، مجری صداوسیما، در یک ویدیوی اینستاگرامی به دریافت هزینه ۱۵۰۰ دلاری توسط یکی از مدارس غیرانتفاعی در تهران اعتراض کرد.
آموزش و پرورش تهران: به منظور بهره مندی از فیوضات معنوی شب قدر ساعت آغاز فعالیت ادارات آموزش و پرورش و مدارس شهرستان‌های استان تهران فردا از ساعت ۹ صبح خواهد بود.
سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: مدارس استان اعم از دولتی و غیر دولتی در روز چهاردهم با حضور دانش اموزان و دبیران دایر است.
از روز ۱۴ فروردین، فعالیت مدارس کشور با قوت برقرار است و کلاس‌های درس نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود.
مشهد ـ رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تمام مدارس هفت گانه مشهد و ناحیه تبادکان از امروز به دلیل محیا شدن برای اسکان زائران غیرحضوری می‌شود.
تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: شاهد بی نظمی در مدارس غیرانتفاعی و همچنین دریافت مبالغی از اولیا در مدارس دولتی و غیردولتی هستیم که باید بررسی شود.
عباس عبدی نوشت: فراموش نکنیم برخی مدارس غیرانتفاعی موجود در ایران از نظر آموزشی در سطح بهترین مدارس جهان هستند، لذا سالانه ده‌ها میلیون تومان شهریه می‌گیرند که چندان فرقی با مدارس مشابه خارج ندارد، ولی تاسیس دانشگاهی که در سطح دانشگاه‌های درجه یک باشد، طبعا با شهریه سالانه کمتر از ۰۰۰/۵۰ دلار یا ۵/۱ میلیارد تومان سالانه ممکن نیست و این رقمی است که کشش پرداخت آن در ایران وجود ندارد، لذا ترجیح می‌دهند پس از کارشناسی فرزندان خود را راهی دیار غرب کنند، ضمن اینکه افول سطح آموزشی دانشگاه‌های دولتی نیز از همین فرآیند تاثیرپذیرفته است.
با اعلام اسامی ۴۰ نفر برتر کنکور ۱۴۰۱ در گروه‌های آزمایشی مختلف مشخص شد امسال نیز رتبه‌های برتر در تصاحب مدارس خاص است و از میان نفرات برتر کنکور امسال صرفاً یک دانش‌آموز در مدرسه دولتی عادی تحصیل کرده است! ۲۹ نفر از مدارس استعداد‌های درخشان، ۹ نفر مدارس غیرانتفاعی و یک نفر مدارس نمونه دولتی بودند!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ