اطلاعات به دست آمده از این تحقیق نشان می‌دهد مناطق خاصی از مغز در جریان چنین بیماری‌های روانی دچار تغییراتی می‌شوند. پزشکان احتمالاً می‌توانند به‌زودی با بررسی این نواحی به درمان‌های موثرتری در درمان چنین بیماری‌هایی دست پیدا کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس مطالعه دانشمندان موسسه پژوهش اسکریپس و دانشگاه نورث وسترن در ایالات متحده، این سیستم موسوم به EWAD می‌تواند به ما در مورد ظهور انواع خطرناک ویروس‌ها در همه‌گیری‌های آینده هشدار دهد.
رویکرد جدید در معکوس کردن روند پیری، رویکردی نوین است که می‌تواند با پیری و بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مقابله کند. این مطالعه به روشی شیمیایی دست پیدا کرده که می‌تواند سلول‌ها را جوان کند و آن‌ها را به وضعیتی جوان‌تر برساند. تا قبل ازاین تحقیق فقط درمان ژن‌تراپی قوی می‌توانست به چنین موفقیتی برسد.
تحقیقات اخیر روی قسمت‌های دهانی حلقه‌ای شکل آنومالوکاریس که با پوشش زره پوشانده شده‌اند، توانایی این حیوان در پردازش غذای سخت را مورد تردید قرار داده است. آخرین مطالعه با هدف بررسی این موضوع انجام شد که آیا زائده‌های جلویی بلند و خاردار شکارچی می‌توانند به جای آن این کار را انجام دهند یا خیر.
برخی از انواع قرص‌های ضدبارداری می‌توانند بر سیستم قلبی-عروقی تأثیر بگذارد. به‌عنوان‌مثال، یک مطالعه نشان داد که انواع خاصی از قرص‌های ضدبارداری با تغییرات فشارخون مرتبط است. برخی از قرص‌های ضدبارداری حاوی استروژن ممکن است خطر ایجاد لخته خون در رگ‌ها را افزایش دهند. لخته‌های خون می‌توانند منجر به ترومبوز ورید عمقی شوند که بر جریان خون در اندام‌ها تأثیر می‌گذارد یا اگر به ریه‌ها برود باعث آمبولی ریه می‌شود.
هوش مصنوعی به‌احتمال‌زیاد جای شغل‌هایی را می‌گیرد که شامل انجام کار‌های تکراری هستند و زنان عمدتاً در این شغل‌ها فعالیت دارند. برای نمونه، هوش مصنوعی ChatGPT می‌تواند متون طولانی را به‌سرعت بازبینی و خلاصه کند، درحالی‌که انجام این کار توسط انسان‌ها زمان زیادی طول می‌کشد.
علاوه بر استفاده از زهر مار برای به دست آوردن پادزهر، مطالعه سم مارها و عملکردهای بیولوژیکی آن‌ها پس از کشف راه‌های جدید مبارزه با بیماری‌های انسانی از طریق آن‌ها اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است.
برخی نمایندگان از بازبینی و در لایحه در بهارستان سخن گفته‌اند. در جبهه روزنامه کیهان و حسین شریعتمداری نیز کار به طرح ادعای عدم مطالعه لایحه از سوی رئیس دستگاه قضا و انتقاد شدیداللحن از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشیده شده است. فراتر از تمامی این واکنش‌ها، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، نه تنها در قامت منتقد ظاهر شده، بلکه خود نیز مدعی طرح لایحه‌ای مجزا و ارسال آن به پارلمان شده است
طبق مطالعه جدید متخصصان آمریکایی ترکیبات لنز‌های چشمی می‌تواند سلامتی شما را با سرطان، بیماری‌های کبد، اختلالات خودایمنی و باروری به خطر بیندازد.
مطالعه اخیر پژوهشگران دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تهران، امکان استفاده از سامانه اسکوتر برقی اشتراکی در تهران و شرایط پذیرش اجتماعی این فناوری را مورد سنجش قرار داده است.
ژائو برانت، وزیر سیاست‌های دیجیتال برزیل، روز جمعه گفت دولت این کشور در حال مطالعه برای وضع قانون در مورد پلتفرم‌های اینترنتی است که با انتشار انواع محتوا مانند تبلیغات درآمد کسب می‌کنند.
محققان مؤسسه تحقیقات سرطان لندن در مطالعه اخیرشان روش جدیدی را برای کمک به پیشگیری از سرطان پستان کشف کردند.
مطالعه جدید نشان می‌دهد که ماه نیروی جزر و مد ناشناخته‌ای را بر روی پلاسمای اطراف جو فوقانی زمین اعمال می‌کند و نوساناتی شبیه جزر و مد در اقیانوس‌ها ایجاد می‌کند.
هانس واندال گفت: ما در حال حاضر داروهای مختلفی داریم که می‌توانند این مسیرهای سیگنالینگ را مسدود کنند و ممکن است در آزمایشات استفاده شوند. ما برخی از آن‌ها را در این مطالعه استفاده کرده‌ایم.
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که باقی‌مانده مواد شوینده مورد استفاده در ماشین ظرفشویی می‌تواند به روده آسیب برساند و باعث بروز بیماری‌های مزمن شود.
مطالعه جدیدی که در مجله Occupational & Environmental Medicine منتشر شده، عنوان می‌کند که بودن در طبیعت می‌تواند پادزهری در جهت کنترل اضطراب و مدیریت فشار خون باشد.
بر اساس یک مطالعه جدید، وقت گذراندن در بیرون از منزل و بودن در طبیعت، جنگل، دریا و و هرآنچه که تداعی‌گر یک طبیعت زنده است، می‌تواند نیاز به دارو‌های اضطراب و دیگر دارو‌ها را کاهش دهد.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تیراناسوروس رکس یا تی‌رکس، یک خزنده غول‌پیکر کندذهن نبوده و مغزش تقریبا به اندازه میمون‌های امروزی بوده است.
اگرچه دانشمندان مدت‌هاست که کاهش شنوایی اجتناب‌ناپذیر مرتبط با افزایش سن را با تخریب سلول‌های مویی در گوش داخلی مرتبط می‌دانند، این مطالعه جدید نشان می‌دهد مغز نقش زیادی در این وضعیت دارد؛ بنابراین ممکن است بتوان این نوع کم‌شنوایی را درمان کرد.
نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد حمام آب گرم در شب می‌تواند به سالمندان کمک کند تا از فشار خون بالا جلوگیری کنند.
این نوع سردرد‌ها که به سردرد‌های خوشه‌ای معروف هستند، بسیار دردناک بوده و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت در هر بار طول بکشند. مطالعه جدید نشان داد افرادی که به این نوع سردرد مبتلا هستند ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند.
سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در حال حاضر چهار پارکینگ در دست احداث است و حدود ۱۳ زمین نیز در حال مطالعه برای طراحی و ساخت پارکینگ هستند.
در یک نسخه پیش از چاپ مطالعه که والنتین بروتل، محقق دانشگاه وورتسبورگ آلمان و همکاران منتشر کردند آمده است: ساختار ویروس سارس-کوو-۲ در کروناویروس‌های وحشی نامعمول است، اما در ویروس‌های مونتاژ شده در آزمایشگاه رایج است". این مطالعه به وجود "جهش‌های مترادف یا بی‌صدای" خاصی اشاره می‌کند که جایگاه برشی را متمایز می‌کند.
شیرین‌کننده‌های مصنوعی روزانه توسط میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا استفاده می‌شوند. حالا مطالعه جدیدی که روی بیش از ۱۰۰ هزار بزرگسال در فرانسه انجام شد، نشان می‌دهد که این شیرین‌کننده‌ها که در محصولاتی مانند نوشابه‌های رژیمی به کار می‌روند، می‌توانند با افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌هایی قلبی در ارتباط باشند.
عضو شورای شهر تهران گفت: در حال نزدیک شدن به اتمام زمام طرح جامع تهران هستیم لذا از شهرداری می‌خواهم نسبت به مطالعه و تدوین طرح جدید شهر تهران اقدام کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ