ژائو برانت، وزیر سیاست‌های دیجیتال برزیل، روز جمعه گفت دولت این کشور در حال مطالعه برای وضع قانون در مورد پلتفرم‌های اینترنتی است که با انتشار انواع محتوا مانند تبلیغات درآمد کسب می‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پوربابایی بیان کرد: «اگر قانونی به روش اصل ۸۵ تصویب شود و مردم از نحوه تصویب آن مطلع نباشند به دلیل عدم رفع تردید‌های ذهنی مردم در مقام اجرا با مخالفت بخشی از جامعه مواجه می‌شود که نتیجه آن تشکیل پرونده‌های متعدد در دستگاه قضایی می‌شود. این قوانین جزو قوانینی می‌شود که باعث درگیری‌های شدید میان اعضای جامعه و نیروی انتظامی و قضایی می‌شود. در نهایت این قانون مانند قانون عدم استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای ممکن است جزو قوانین متروک و بلااجرا باقی بماند.»
آیت الله علی معلمی نماینده استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر گفت: کیفر هم باید بازدارندگی داشته باشد. جریمه کردن با مبلغ این مشکل را حل نمی‌کند. متأسفانه اجرای حدود را در جامعه جدی نگرفتیم اگر اجرای حدود واقعا جدی گرفته می‌شد آمار سرقت و شرارت افزایش پیدا نمی‌کرد... در هرصورت یک قانون‌گذار باید به طور جدی قانون وضع کند. این‌ها تعزیر نیاز دارد. این بی‌حجابی‌ها نیاز به تعزیرات دارد و بهترین تعزیرات شلاق است نه پول.
این نوع قانون گذاری‌های شتاب زده و عوام گرایانه هستیم، اما باز هم این اتفاق تکرار می‌شود. انتظار می‌رود که قانونگذاران محترم با کسب تجربه از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی در تصویب طرح‌ها و لوایح خود شتاب زدگی را کنار گذاشته و با جلب نظر اساتید حوزه و دانشگاه و جلب نظر صاحب نظران مربوطه اقدام به تصویب قانونی کنند که قابلیت اجرایی «چه به لحاظ مادی و چه به لحاظ نیروی انسانی» و پذیرش در بعد فرهنگی جامعه را داشته باشند. لایحه جدید حجاب و عفاف ایرادات زیادی دارد؛ چه به لحاظ حقوقی و چه به لحاظ جرم شناسی و آسیب شناسی اجتماعی. از دیدگاه اقتصادی و مبحث اقتصاد جرم که یکی از مباحث کاربردی میان رشته‌ای بین دانش اقتصاد و دانش حقوق جزا و جرم شناسی است، به نظر می‌رسد در صورتی که این لایحه به مرحله اجرا برسد، بخش قابل توجهی از هیئت وزیران و وزارتخانه‌های زیر مجموعه قوه مجریه، درگیر اجرای این طرح خواهند شد.
اردبیل- معاون اجرایی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: تعدد و تکثر قوانین در کشورمان قابل قبول نیست و باید در اصلاح این فرآیند گام های جدی برداشته شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:مجلس پیش از این قانون جهش تولید مسکن و اخذ مالیات از خانه های خالی را تصویب کرده بود و امروز با تصویب طرح ساماندهی اجاره بها، قانونگذاری در حوزه مسکن را تکمیل کرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه به خبرآنلاین گفت: برخی از آقایانی که وقت مجلس را با این تذکرات آیین نامه ای و اخطار قانون اساسی می گیرند بیشترین ضربه را به مجلس می زنند.الان شیوه و روش قانون گذاری در مجلس ما اشکال جدی دارد.
قانونگذاران اتحادیه اروپا یک گام به تصویب قوانین جدید برای ابزارهای هوش مصنوعی مانند چت جی پی تی نزدیک شده اند. آنها دیروز درباره یک پیش نویس سختگیرانه تر به توافق رسیدند.
از امروز قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا اجرا می شود و پلتفرم های دروازه بان اینترنت مشمول قانونی جدید می شوند که محدودیت ها و مسئولیت های مختلفی را برای آنها دارد.
خوشخو درباره اینکه آیا این جریمه سنگین برای ایرلاین‌های متاخر فقط در ایران قانونگذاری شده است، تاکید کرد: البته در همه جای جهان این رویه حاکم است و ایرلاین‌های متاخر ضمن بازپرداخت کل هزینه پرواز به مسافر، موظف به جابه‌جایی او به مقصد مورد نظر به صورت رایگان هستند.
دولت انگلیس اعلام کرد که به زودی کمیته قانونگذاری مستقل فوتبال انگلیس را راه‌اندازی خواهد کرد تا مانع از حضور باشگاه‌های لیگ برتری در سوپرلیگ شود.
رییس پژوهشکده شورای نگهبان در ادامه گفت: برای تدوین قوانین به خصوص قوانینی که مستقیما با حقوق مردم سروکار دارد نظامات مختلف برنامه‌های ویژه تری دارند و به صورت منظم نطرات مردم را دریافت می‌کنند و بعد نسبت به آن اقدام به قانونگذاری می‌کنند؛ لذا هز این جهت باید فعال‌تر اقدام کنیم.
جو بایدن که مورد انتقاد برخی از قانونگذاران کشورش قرار گرفته، گفت که بالون «جاسوسی» چینی را که قبل از سرنگون شدن در اقیانوس اطلس بر فراز ایالات متحده حرکت کرده بود، به عنوان «نقض امنیتی بزرگ» در نظر نمی‌گیرد.
خبر‌ها حاکی از آن است که طرح صیانت از فضای مجازی با پنهانکاری تمام در کمیسیون مشترک تصویب شده و آماده ارسال به شورای نگهبان است.
عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با بیان اینکه شورای عالی بورس قانونگذار نیست، گفت: برای تنظیم عرضه خودرو در بورس نیاز به قانون جدید در مجلس داریم مگرنه شورای رقابت باید تنظیم گری کند.
علی جدی یکی از نمایندگان مجلس است که می‌گوید: «من هرگز چیزی درباره تفویض حق قانون‌گذاری مجلس به شورای عالی فضای مجازی نشنیده‌ام. اگر قانونی در حوزه فعالیت‌های مرتبط با فضای مجازی، مورد نیاز باشد، این قانون توسط مجلس تصویب می‌شود و نه شورای عالی فضای مجازی یا هر نهاد بالادستی دیگری.»
چند روز قبل بالاترین مقام قانون‌گذاری کشور گفت‌ بر این باور است که نوسازی نظام حکمرانی در همه حوزه‌ها ضرورتی است که با بازگشتن امنیت باید در دستور کار کشور قرار گیرد.
یک کارشناس حوزه ارتباطات و رسانه گفت: در همه جای دنیا سرویس‌دهنده و سرویس‌گیرنده در فضای مجازی ملزم به رعایت قوانین حاکم بر جغرافیای ارائه سرویس هستند.
رژیم صهیونیستی امروز پنج‌ شنبه احمد عطون نماینده اسیر مجلس قانونگذاری فلسطین را پس از ۸ ماه اسارت آزاد کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز قانونگذاری حتماً مجلس است و قانونی که مجلس وضع کرده قابل لغو نیست؛ به جز اینکه تغییر آن قانون در خود مجلس انجام شود و این موضوع مبتنی بر قانون اساسی است.
کوشکی در خصوص لزوم وجود گشت ارشاد گفت: با مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۷۵، در قانون مجازات اسلامی بی حجابی جرم است و طبق قانون، نیروی انتظامی وظیفه دارد با جرایم مشهود مقابله کند.
«همچون اوبامایِ سال 2015، بایدن نیز نسبت به هشدارهای مکرر و دوحزبی(از جانب احزاب دموکرات و جمهوریخواه) به خود مبنی بر اینکه قانونگذاران آمریکایی قبل از حصول هرگونه توافق با ایران و لغو تحریم‌ها علیه این کشور باید مورد مشورت قرار گیرند، بی اعتنایی پیشه می کند. مقام های دولتِ کنونی آمریکا هرگونه مخالفت با احیای برجام را به دلیل اینکه تحت انگیزه های سیاسی قرار دارند و به مسائل اصولی توجهی ندارند، قویا رد کرده و می کنند. مساله ای که می تواند تبعات به شدت مخربی را برای هرگونه توافق احتمالیِ جدید به همراه داشته باشد.»
«همچون اوبامایِ سال 2015، بایدن نیز نسبت به هشدارهای مکرر و دوحزبی(از جانب احزاب دموکرات و جمهوریخواه) به خود مبنی بر اینکه قانونگذاران آمریکایی قبل از حصول هرگونه توافق با ایران و لغو تحریم‌ها علیه این کشور باید مورد مشورت قرار گیرند، بی اعتنایی پیشه می کند. مقام های دولتِ کنونی آمریکا هرگونه مخالفت با احیای برجام را به دلیل اینکه تحت انگیزه های سیاسی قرار دارند و به مسائل اصولی توجهی ندارند، قویا رد کرده و می کنند. مساله ای که می تواند تبعات به شدت مخربی را برای هرگونه توافق احتمالیِ جدید به همراه داشته باشد.»
گروهی از قانونگذاران آمریکایی نسخه اصلاح شده لایحه ای را ارائه کردند که هدف آن تسهیل مذاکره رسانه های خبری با پلتفرم هایی مانند گوگل و فیس بوک است.
خرید قبر در بهشت زهرا (س) تهران چقدر تمام می‌شود؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ