این نوع سردرد‌ها که به سردرد‌های خوشه‌ای معروف هستند، بسیار دردناک بوده و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت در هر بار طول بکشند. مطالعه جدید نشان داد افرادی که به این نوع سردرد مبتلا هستند ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
زائرانی که در پیاده روی اربعین حسینی حضور پیدا کرده اند برای جلوگیری از ابتلاء به سردرد باید نکاتی را جدی بگیرند.
تراشتگن، گلر بارسا، بازی مقابل ختافه را یک آزار دائمی می داند که باعث سردرد و ناآرامی همیشگی او است.
بی‌خوابی می‌تواند بر الگو‌های خواب شما تأثیر منفی بگذارد و باعث کم‌خوابی و افت کیفیت خواب شود. کم‌خوابی یکی از دلایل شایع سردرد‌های صبحگاهی است و می‌تواند باعث میگرن شود.
بعد از خروج احتمالی ستاره‌های خط هافبک لیورپول، کدام بازیکنان جایگزین آنها می‌شوند؟
کمبود هر ماده در بدن می‌تواند باعث سردرد شود؛ ویتامین‌ها جزو این دسته از مواد هستند. رژیم و سبک زندگی در کمبود این مواد موثرند و عاملی برای سردرد. کمبود ویتامین دی باعث سردردهای شدید می‌شود. افرایش مواد غذایی که حاوی ویتامین‌ها و مکمل‌ها هستند نیز سردرد را کاهش می‌دهند.
برخی از مواد شیمیایی می‌توانند از شامپو مصرفی ما به بدن راه پیدا کنند. بر اساس میزان ماده شیمیایی موجود در محصول، خطرات و مدت زمان قرار گرفتن در معرض آن‌ها بدن ما واکنش نشان خواهد داد.
خیره شدن طولانی مدت به صفحه نمایش لپتاپ یا گوشی می‌تواند چشمان شما را تحریک کرده و منجر به وضعیتی به نام خستگی چشم شود. علائم رایج خستگی چشم شامل سردرد، حساسیت به نور، خارش چشم و تاری دید است.
در مورد انواع سردرد چه می‌دانید؟
برای افراد مبتلا به هیپوگلیسمی بسیار مهم است که همیشه مانیتور قند خون و یک میان‌وعده همراه خود داشته باشند. اگر دچار هیپوگلیسمی هستید، قانون ۱۵/۱۵ را دنبال کنید تا سریع احساس بهتری داشته باشید: ۱۵ گرم کربوهیدرات مصرف کنید و سپس ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس:
پزشکان پیشنهاد می‌کنند که افرادی که دچار هیپوگلیسمی هستند، وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های کوچکتر و بیشتر در طول روز بخورند. یک رژیم غذایی متعادل و غنی از پروتئین و فیبر نیز به حفظ سطح قند خون کمک می‌کند. فعالیت بدنی منظم یکی دیگر از تکنیک‌های مهم مدیریتی است.
عده‌ای همواره این سوال را دارند که چگونه سردرد را خوب کنیم در پاسخ می‌توان گفت که اگردلیل زمینه‌ای خاصی نداشته باشد، می‌توان از این روش هم برای درمان سریع سردرد استفاده کرد. این نقاط در دو طرف سوراخ بینی و بالای لب‌ها موازی با چشم‌ها قرار دارند. ماساژ آن به باز شدن سینوس‌ها، رفع سردرد و درد دندان و حتی کاهش استرس کمک می‌کند.
تحقیقی در سال ۲۰۱۴ نشان داده است که نور منتشر شده از صفحه تلفن‌های همراه برای پشت چشم های ما خطرناک است. استفاده بیش از حد از ماهیچه‌های چشم، زمانی که روی صفحه تمرکز کرده ایم، باعث سردرد می شود.
میگرن نوعی بیماری مزمن و ناتوان کننده است که شیوع بالایی در جهان دارد و در زنان سه برابر بیشتر از مردان دیده می‌شود. افراد مبتلا به میگرن دارای نوعی سردرد ضربان دار هستند که به طور معمول در یک طرف سر ظاهر می‌شود و اغلب با حالت تهوع یا حساسیت به نور همراه است.
شاید راه رفع سردردتان کاری به سادگی نوشیدن یک لیوان آب باشد. دهیدراته شدن بدن، یکی از علت‌های شایع سردردهاست.
متخصص مغز و اعصاب و فوق تخصص سردرد گفت: تشخیص صحیح و افتراق سردر‌های سینوزیتی و میگرن، در درمان درست، بسیار اهمیت دارد.
کمپرس گرم برای سردرد‌های تنشی جواب می‌دهد. اگر عضلاتتان گرفته‌اند، از کمپرس گرم که می‌تواند به صورت حوله‌ای که گرمش کرده‌اید یا یک بطری آب گرم باشد استفاده کنید و حتما روی گردن و شانه‌هایتان نیز بگذارید. کمپرس گرم برای پشت سر نیز بسیار عالی است. مانند کمپرس سرد، پانزده دقیقه کمپرس و پانزده دقیقه استراحت را متناوبا انجام دهید تا سردردتان بهتر شود. دوش آب گرم هم می‌توانید بگیرید.
اگر میگرن دارید، ممکن است فقط در سمت راست سرتان درد داشته باشید. یک اختلال عصبی است که در حدود ۱۲ درصد در مردم اتفاق می‌افتد. در زنان شایع‌تر از مردان است.
پارکینسون و سرطان پانکراس از جمله بیماری‌هایی است که ادعا می‌شود پوتین به آن‌ها مبتلاست.
عوامل کمتر شناخته‌شده‌ای نیز وجود دارند که می‌توانند باعث بروز یا تشدید سردرد بشوند.
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: مسمومیت با گاز مونوکسید کربن (CO) سالانه افراد زیادی را در کشور تحت تأثیر قرار می‌دهد. تظاهرات بالینی طیفی را شامل می‌شود که از سردرد و سرگیجه تا کما و مرگ را شامل می‌شود که متأسفانه میزان مرگ‌ومیر آن بین ۱ تا ۳ درصد است.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سردرد‌ها به دو نوع حاد و مزمن تقسیم بندی می‌شوند؛ سردرد‌های مزمن در گروه سردرد‌های اولیه قرار دارند و سردرد‌های حاد به دنبال یک علت ثانویه ایجاد می‌شوند.
کووید طولانی اصطلاحی کلی برای شرایط پس از کووید است که با طیف گسترده‌ای از علائم مشخص می‌شود و می‌تواند هفته‌ها یا حتی ماه‌ها پس از عفونت ادامه یابد.
چگونه سردرد کووید طولانی را درمان کنیم؟
طبق پیش‌بینی کارشناسان، اصلاح بازار سرمایه در شرایط کنونی و پس از روزها سبزپوشی، امری طبیعی است و در میان‌مدت و پس از اصلاحات احتمالی، بازار شرایط رشد خود را دارد و نگرانی و تهدیدی برای بورس وجود ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ