مطالعه اخیر پژوهشگران دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تهران، امکان استفاده از سامانه اسکوتر برقی اشتراکی در تهران و شرایط پذیرش اجتماعی این فناوری را مورد سنجش قرار داده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بنیاد علم ایران بنا دارد تا از این پس در دو نوبت برخی اولویت‌های پژوهشی و تحقیقاتی که پاسخگوی نیازهای کشور باشند را در قالب فراخوان عمومی مورد حمایت قرار دهد.
پژوهش تازه محققان دانشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه تهران، به تأثیر مکمل‌های غذایی بر ورزشکاران کراس‌فیت می‌پردازد.
مطالعه تجربه کشور ژاپن نشان می‌دهد دولت این کشور توانسته است با اعمال برخی سیاست‌ها از قبیل اقدامات کنترلی و آموزش کارکنان در حین استخدام، مانع از بروز پیامدهای منفی سالخوردگی نیروی کار شود.
نتایج مطالعه تازه‌ای در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران نشان می‌دهد که یک نوع آنتی‌بیوتیک تأییدشده از گروه آنتی‌بیوتیک‌های تتراسایکلین در کاهش التهاب نیز مؤثر است.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی گفت: تلاش ستاد بر تقویت تعامل میان محققان،تیم‌های پژوهشی و صاحبان سرمایه برای ارایه دستاوردها و محصولات فناورانه درحوزه های شناختی به جامعه است.
پژوهش تازه محققان دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه تهران، یک مدل تصمیم‌گیری برای زنجیره تأمین واکسن ارائه می‌دهد که در آن تجربه واقعی دوران کرونا در نظر گرفته شده است.
محققان ایرانی طی یک پژوهش، اثر آنتی اکسیدانی عصاره غشا آمنیوتیک انسان بر سلول‌های فیبروبلاست را بررسی کردند. نتایج این پژوهش نشان داد، این عصاره اثر ضدپیری دارد.
باستان‌شناسان می‌گویند این مرکز زیرزمینی شامل چندین دالان و اتاق‌های متصل‌به‌هم است. محققان هنوز وارد اتاق‌های این مرکز نشده‌اند، اما در پژوهش حاضر درباره ساختارهای آن توضیحاتی را ارائه داده‌اند. آن‌ها می‌گویند هنوز باید مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا اطلاعاتشان در این زمینه تکمیل شود.
گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به طراح و ساخت آسمان‌نماهای بزرگ برای مراکز پژوهشی، دانشگاهی و فناور کرده اند.
محققان دانشگاه نانجیانگ طی یک پژوهش سعی کردند با ترکیب دو روش دیابت نوع دوم را درمان کنند.
محققان در این آزمایش صابون‌هایی از چهار برند Dial، Dove، Native و Simple Truth را بررسی کردند و مشخص شد که به‌جز Native، بقیه برند‌ها نه در همه شرکت‌کنندگان، اما در برخی از آن‌ها موجب جذب پشه‌ها می‌شوند. پژوهشگران حدس می‌زنند که اثر معکوس Native به‌خاطر بوی نارگیل باشد که برخی شواهد پیش‌تر از اثر روغن آن در دفع پشه‌ها خبر داده بودند.
گروهی از پژوهشگران بین‌المللی به رهبری محققان کالج دانشگاهی لندن در مطالعه‌ای به بررسی افرادی با اجداد اروپایی، بومی آمریکا و آفریقایی پرداخته‌اند و قسمت‌های مختلف ژنوم انسان را با خصوصیات صورت آن‌ها مقایسه کرده‌اند. سپس نتایج این یافته‌ها با وضعیت سایر انسان‌ها و نئاندرتال‌ها مقایسه شد. درنهایت محققان متوجه شدند که ۲۶ تکه از ژنوم انسان ارتباط محکمی با شکل صورت دارد.
نخستین نوزاد با ۳ والد در انگلیس متولد شده است. این نوزاد طی پژوهش محققان دانشگاه نیوکاسل و با استفاده از دی ان ای اهدایی از مادر ثانویه برای ترمیم یک آسیب ژنتیک متولد شد.
محققان طی پژوهشی به نتیجه رسیدند که لایه های غضروفی چاپ شده بهتر از بسترهای مهندسی شده غضروف سازی را القا می کنند.
محققان طی پژوهشی به نتیجه رسیدند که لایه های غضروفی چاپ شده بهتر از بسترهای مهندسی شده غضروف سازی را القا می کنند.
محققان پژوهش جدید از روی تصویر سی‌تی‌اسکنِ جمجمه این ماهی، آرواره و دندان‌هایش، توانسته‌اند طول آن را بینِ ۶ تا ۸ اینچ تخمین بزنند. دانشمندان تصور می‌کنند که این ماهی به محضِ مردن در رسوباتی که اکسیژن کمی در آن‌ها وجود داشته است، مدفون شده است. این محیط‌ها فروپاشی بافت‌های نرم بدن را کند می‌کنند.
گروهی از محققان با همکاری یک پژوهشگر ایرانی با کمک زبان مصنوعی روی شکلات تحقیقی انجام داده اند تا نوعی از این ماده غذایی را تولید کنند که چربی کمتری دارد و سالم تر است.
محققان طی پژوهشی به این نتیجه رسیدند که پرفشاری خون در کووید ۱۹ عامل تشدید کننده بیماری کووید ۱۹ است.
پروژه هوشمندسازی شبکه توزیع گاز مشهد به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های پژوهشی صنعت گاز به عنوان نمونه پایلوت کشوری جهت بهبود مدیریت بر مصرف، به فناوران پارک علم و فناوری خراسان واگذار شد.
محققان کشور موفق به طراحی و ساخت دستگاه خود تزریقی مواد با هدف بررسی مکانیسم های عصب - زیست شناختی اعتیاد به مواد مخدر در پژوهش های پیش بالینی، شدند.
در بیست و سومین نمایشگاه هفته پژوهش، چندین محصول فناورانه رونمایی شد که از مهمترین آن ها می توان به پهپادهای دانشگاه خواجه نصیر، کپسول سرنشین دار و دستگاه اکسیژن ساز سخنگو اشاره کرد.
محققان با پژوهش روی وزیکول های خارج سلولی استخراج شده از لیشمانیا تارنتولا، به نتیجه رسیدند که می توان از آن برای کنترل ابتلای ماکروفاژهای انسان به نوع بیماری زا و انتقال دارو بهره برد.
محققان دانشکده های دندانپزشکی، مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه پنسیلوانیا طی یک پژوهش سیستمی را نمایش دادند که به طور خودکار می تواند باکتری های عامل پوسیدگی و پلاک دندان را از بین ببرد.
محققان با پژوهش روی موش ها نشان دادند که مواجهه مادران با D-گالاکتوز ظرفیت تخمدانی دختران آنان را کاهش می دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ