وزیر خارجه چین با اشاره به تمامیت ارضی کشورش و تأکید بر این‌که تایوان بخشی از چین بزرگ است، به رهبران جهان هشدار داد که هر طرفی که در مقابل اتحاد چین بایستد، توسط چرخ‌های تاریخ نابود می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه تایوان با استقبال از بیانیه پایانی ناتو در اجلاس لیتوانی، گفت که تایپه با ارزیابی آمریکا درباره تصمیم چین به منظور حمله به این جزیره موافق است و جنگ را قابل اجتناب می‌داند.
وزیر خارجه آمریکا که هم‌اکنون در سفری دو روزه در پکن به سر می‌برد، با رئیس‌جمهور چین دیدار و گفت‌وگو کرد.
وزارت امور خارجه چین تأکید کرد که طرف چینی از بلینکن خواست تا به اصل چین واحد پایبند باشد و از استقلال تایوان حمایت نکند.
وزیر خارجه چین در سخنانی اعلام کرد که هر دو طرف تنگه تایوان متعلق به چین است.
وزیر خارجه چین نسبت به حمایت آلمان از «الحاق صلح‌آمیز تایوان به پکن»، ابراز امیدواری کرد.
وزیر خارجه آلمان امروز در سخنانی با تأکید بر «نقش پکن در خاتمه جنگ اوکراین» اعلام کرد: درگیری نظامی میان چین و تایوان سناریویی مخوف است.
وزیر خارجه چین با اشاره به موضع‌گیری آمریکا علیه پکن در رابطه با تامین سلاح مسکو، فروش سلاح توسط آمریکا به تایوان را مساوی با تامین سلاح روسیه از سوی چین توصیف کرد.
توییت‌های چندی قبل وزیر خارجه به زبان‌های چینی و فارسی در حمایت از سیاست چین واحد و انتقاد از استقلال و جدایی تایوان با توجه به موضع اخیر چین در فضای مجازی مورد توجه واقع شده است.
وزیر خارجه چین، از دولت آمریکا خواست به حفظ وضعیت موجود در تنگه تایوان پایبند باشد.
سخنگوی وزارت خارجه چین نسبت به سفر وزیر تجارت انگلیس به تایوان هشدار داد.
وزیر خارجه چین در دیدار با همتای آمریکایی خود بر توقف فعالیت‌های جدایی‌طلبانه در تایوان تأکید کرد و گفت اقدامات جدایی‌طلبانه با راه‌حل صلح‌آمیز برای مسئله تایوان در تضاد است.
وزیر خارجه چین نسبت به سوءاستفاده آمریکا از بحران بوجود آمده در منطقه تایوان هشدار داد.
وزیر خارجه چین نسبت به سوءاستفاده آمریکا از بحران بوجود آمده در منطقه تایوان هشدار داد.
وزیر امور خارجه تایوان گفت که چین با تمرینات نظامی در نزدیکی جزیره برای آماده سازی خود و حمله به تایوان و تغییر وضعیت موجود در آسیا و اقیانوسیه استفاده می‌کند.
وزیر امور خارجه تایوان گفت: «من نگرانم که چین واقعاً جنگی را علیه تایوان آغاز کند، اما آن چه که در حال حاضر پکن انجام می‌دهد، تلاش برای ترساندن ما است و بهترین راه رویارویی با این قضیه این است که به چین نشان دهیم که ما نمی‌ترسیم».
وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد برای اطمینان‌بخشی به مقامات چین برای تقویت روابط دوجانبه علی‌رغم افزایش تنش بین پکن و واشنگتن پیرامون تایوان، وزیر خارجه این کشور به چین سفر می‌کند.
وزیر خارجه چین ضمن انتقاد از رویکرد آمریکا گفت اقدامات پکن در قبال تایوان در راستای حفظ تمامیت ارضی آن صورت می گیرد.
وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که اختلافات میان چین و تایوان باید از مسیرهای صلح آمیز حل و فصل شود.
وزیر خارجه چین با تاکید بر جدایی ناپذیر بودن تایوان از این کشور، از آمریکا خواست به تنش آفرینی های خود در این باره پایان دهد.
وزیر خارجه چین سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را نقض حاکمیت چین دانست و توجیهات واشنگتن در این‌باره را «مسخره‌بازی کامل» توصیف کرد.
وزیر خارجه چین تأکید کرد تلاش آمریکا برای جدایی تایوان از چین، محکوم به شکست است.
وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده در واکنش به سفر رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان در توییتر نوشت: آمریکا هرگز از چین دستور نگرفته و نخواهد گرفت.
وزیر خارجه چین هشدار داد آن دسته از سیاستمداران آمریکایی که در موضوع تایوان با آتش بازی می‌کنند، به پایان خوبی نمی‌رسند.
وزیر خارجه چین سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را مورد انتقاد قرار داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ