وزارت دفاع تایوان اقداماتی را در راستای مقابله با محاصره کامل این جزیره از سوی چین در پیش گرفته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت دفاع تایوان از مشاهده ۴۵ هواپیمای نظامی و ۹ کشتی متعلق به چین در اطراف این جزیره خبر داد.
معاون رئیس تایوان که در اقدامی جنجالی به آمریکا سفر کرده است، مدعی شد که جزیره تایوان مقابل تهدیدهای چین سر تعظیم فرود نمی‌آورد.
وزیر خارجه تایوان با استقبال از بیانیه پایانی ناتو در اجلاس لیتوانی، گفت که تایپه با ارزیابی آمریکا درباره تصمیم چین به منظور حمله به این جزیره موافق است و جنگ را قابل اجتناب می‌داند.
وزارت دفاع تایوان مدعی شد که دو ناوچه متعلق به روسیه را در ساحل شرقی این جزیره رویت کرده است.
کارشناس والیبال ایران معتقد است در نتایج به دست آمده در لیگ ملتهای والیبال، بهروز عطایی سرمربی ایران تصمیمات اشتباه داشته است اما ظرفیت فعلی والیبال همین قدر است و او مقصر نیست.
در ادامه تنش‌ها در شبه‌جزیره تایوان، وزارت دفاع این منطقه مدعی شد که ده‌ها جنگنده و کشتی ارتش چین به تنگه تایوان نزدیک شدند.
اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین از پاسخ دردناکی خبر دادند که در انتظار صهیونیست‌هاست.
با وجودی که شی جین پینگ به صراحت نامی از تایوان نبرده است اما مشخصا او در این سخنان نیروهای نظامی چینی را برای جنگ احتمالی آماده می کند.
وزارت دفاع تایوان از مشاهده ۹۱ هواپیمای نظامی و ۱۲ کشتی جنگی متعلق به چین در اطراف این جزیره خبر داد.
وزارت دفاع تایوان در بیانیه ای از مشاهده ۷۰ فروند هواپیما و ۱۱ کشتی متعلق به ارتش چین در جریان برگزاری رزمایش نظامی نزدیک به این جزیره خبر داد.
وزیر دفاع تایوان می گوید تشدید روابط نظامی این منطقه با آمریکا، ممکن از اقدام جدی از سوی چین را به همراه داشته باشد.
وزارت دفاع تایوان در بیانیه ای اعلام کرد بالونی که اخیرا در این جزیره فرود آمده، دارای اهداف هواشناسی بوده است.
به دنبال عبور یک ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان، سخنگوی سفارت چین در واشنگتن تصریح کرد: در وضعیت هوشیاری بالایی هستیم و همیشه آماده ایم تا به خطرات و اقدامات تحریک‌ آمیز پاسخ دهیم.
در تایوان ترس از حمله چین، اوج می‌گیرد، اما آن‌ها برای جنگ با همسایه بزرگ خود آماده نیستند
اقیانوس آرام وسیع است، اما درکی فزاینده‌ای در کانبرا وجود دارد مبنی بر آن که درگیری بر سر تایوان بسیار نزدیک به خانه خواهد بود.
وزیر خارجه چین نسبت به سوءاستفاده آمریکا از بحران بوجود آمده در منطقه تایوان هشدار داد.
وزیر خارجه چین نسبت به سوءاستفاده آمریکا از بحران بوجود آمده در منطقه تایوان هشدار داد.
رئیس جمهور تایوان روز پنج شنبه در سخنانی گفت: هنوز تهدید نظامی چین کاهش نیافته است و ما برای دفاع آماده هستیم.
پیش‌تر سفیر چین در استرالیا گفت پکن آماده اتحاد مسالمت‌آمیز تایوان است اما در عین حال هشدار داد در صورت لزوم و اجبار از هر ابزار لازم در رابطه با این جزیره استفاده خواهد کرد.
ارتش چین امروز در بیانیه ای از کامل شدن مأموریت‌ها نزدیک تنگه تایوان خبر داد؛ اما تأکید کرد: نیروهای پکن در حالت آماده برای رزم باقی می‌مانند.
وزیر امور خارجه تایوان گفت که چین با تمرینات نظامی در نزدیکی جزیره برای آماده سازی خود و حمله به تایوان و تغییر وضعیت موجود در آسیا و اقیانوسیه استفاده می‌کند.
وزارت خارجه تایوان مدعی شد که هدف چین از انجام رزمایش گسترده نظامی در اطراف این جزیره، آماده‌سازی برای حمله به تایوان است.
در تفسیر روزنامه دولتی چینی "گلوبال تایمز" کارشناسان مانور اخیر چین را تمرینی برای "اتحاد مجدد چین و تایپه" ذکر کرده اند. در صورت وقوع یک درگیری نظامی این احتمال وجود دارد که برنامه‌های عملیاتی که در حال حاضر تمرین می‌شوند به طور مستقیم به عملیات رزمی تبدیل شوند. علیرغم این لفاظی ها، اکثر کارشناسان می‌گویند نه چین و نه ایالات متحده دست کم در کوتاه مدت خواستار جنگ در تایوان نیستند.
نه شی و نه بایدن علاقه‌ای به راه اندازی درگیری ندارند که نزاعی که می‌تواند آسیب اقتصادی بیش‌تری را در داخل کشور ایجاد کند و تماس هفته گذشته نشان داد که آنان در ماه‌های آینده برای اولین دیدار رو در روی خود آماده می‌شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ