برخی رسانه‌ها اعلام کردند دولت آمریکا برای مقابله با اقدامات چین در تایوان، در حال بررسی استقرار بمب‌افکن در شمال استرالیاست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس اداره اطلاعات ستادکل نیروهای مسلح روسیه امروز اعلام کرد: بمب‌افکن‌های راهبردی آمریکا فعالیت‌های خود نزدیک مرزهای روسیه و چین را افزایش داده‌اند.
دانمارک مدعی شد که جت‌های این کشور امروز بمب‌افکن‌های روسیه را بر فراز دریای شمال رهگیری کرده‌اند.
جنگنده بمب‌افکن‌های راهبردی سوخو۲۴ و اف۴ نیروی هوایی ارتش در حمله شبانه با استفاده از اصل غافلگیری، رادارهای زمینی نیروهای نارنجی (نیروهای تعبیه شده در نقش دشمن) را مورد هدف قرار دادند.
آمریکا در اقدامی تحریک آمیز، بمب‌افکن‌هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را بر فراز شبه‌جزیره کره به پرواز درآورد.
در جریان این عملیات بمب‌افکن‌های بسیاری قربانی پدافند هوایی ویتنام شمالی شدند که از آتشبارهای اس-۷۵ دوینا به‌طور گسترده برای دفاع از هانوی و هایفونگ استفاده می‌کردند.
تصاویری از بمب‌افکن‌های سوخو-٣۴ روس در مسیر بمب‌باران پیاده‌رویی در گوشه‌ای از روسیه را ببینید.
اس-۷۵ دوینا نخستین موشک سطح‌به‌هوای تاریخ است که موفق به انهدام یک هواپیمای دشمن شد.
یک فروند جنگنده سوخو ۳۵ نیروی هوایی روسیه دو بمب افکن بی-۵۲ آمریکا را بر فراز دریای بالتیک رهگیری و از نزدیک شدن آن‌ها به حریم هوایی روسیه جلوگیری کرد.
ایران از سال ۱۳۵۸ با موج گسترده‌ای از تحریم‌های تسلیحاتی به‌ویژه در بخش شکاری بمب‌افکن‌ها مواجه شد و این روند تا امروز ادامه دارد. در این مدت به‌جز تعداد محدودی میگ ۲۹، سوخو ۲۴، سوخو ۲۵، اف ۷ چینی و میراژ‌های عراقی چیزی به دارایی هوایی کشور اضافه نشد.
برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه، با نام «درخت بلوط» که حدود «شش هزار و چهارصد» سرباز آمریکایی در کنار بیش از «یک‌هزار و پانصد» سرباز اسرائیلی و نیز «یکصد و چهل» فروند هواپیما از جمله بمب‌افکن‌های استراتژیک «ب-۵۲» و جنگنده‌های فوق پیشرفته «اف-۳۵» و همچنین «دوازده» شناور از جمله یک ناو هواپیمابر در آن شرکت می‌کنند.
این پرنده در جریان عملیات «خط شکن ۲» به دفاع از آسمان ویتنام شمالی مقابل حمله سنگین بمب‌افکن‌های آمریکایی مشغول بود. در جریان این عملیات بمب‌افکن‌های بسیاری قربانی پدافند هوایی ویتنام شمالی شدند که از آتشبارهای اس-۷۵ دوینا به‌طور گسترده برای دفاع از هانوی و هایفونگ استفاده می‌کردند.
پس از اعلام نقص فنی شماری از بمب‌افکن‌های راهبردی آمریکا، سخنگوی وزارت دفاع این کشور مدعی شد واشنگتن برای مقابله با دشمنان، بمب‌افکن و توانمندی‌های لازم را در اختیار دارد.
نیروی هوایی آمریکا برای نخستین بار در ۳۰ سال اخیر، از نسل جدید بمب‌افکن‌های راهبردی نامرئی خود رونمایی کرد.
پنتاگون در راستای مواجه با تهدیدات فزاینده چین و روسیه، در حال مدرن‌سازی بخش‌های سه‌گانه هسته‌ای خود شامل بمب‌افکن‌های هسته‌ای، موشک‌های بالستیک هسته‌ای سیلو-پرتاب و کلاهک‌های زیردریایی است.
سئول پس از رویت چند فروند جنگنده چین و روسی در منطقه شناسایی پدافند هوایی(کادیز)، جنگنده‌های خود را برای رهگیری به پرواز درآورد.
برای اولین بار در پنج سال گذشته، آمریکا قرار است بمب‌افکن‌های راهبردی B-1B خود را در شرق آسیا مستقر کند.
نیروی هوایی آمریکا در بحبوحه تشدید تنش‌ها با چین بر سر تایوان و احتمال آزمایش هسته‌ای کره شمالی، از استقرار بمب‌افکن‌های فراصوت B-۱B در جزیره گوام خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ