میر حافظ با بر تصریح اینکه اغلب میوه‌ها و سبزی‌ها طبع سرد و غذا‌های با منشأ حیوانی طبع گرم‌تری دارند گفت: برخی افراد طبیعت سرد دارند و با خوردن بیش از حد مواد غذایی سرد مثل ماهی، بدن آن‌ها ضعف می‌کند و دچار سستی مفاصل، کندی حرکت، خواب آلودگی یا کم حوصلگی می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سکسکه زمانی اتفاق می‌افتد که ورود هوا به ریه افراد به طور لحظه‌ای مسدود شده و به نوعی یک انقباض غیرارادی در دیافراگم ایجاد شود. برخی از دلایل رایج این انقباض عبارتند از: نوشیدن نوشابه‌های گازدار، خوردن یک وعده غذایی سنگین، خوردن غذا‌های خیلی سرد یا خیلی گرم، بلعیدن هوا، استرس و....
باستان‌شناسان می‌گویند دمای هوا در زمان فوران آتشفشان وزوویوس در مناطق اطرافش به ۵۲۰ درجۀ سانتیگراد رسیده بود؛ این دمای بالا و سرد شدن ناگهانی بعد از آن، برخی از بافت‌های بدن افراد را به نوعی شیشه تبدیل کرده بود.
سرهنگ محمد گودرزی رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: خبری مبنی بر درگیری ۲ نفر در محله تهرانسر تهران و تخریب اموال شهروندان دریافت شد و بررسی‌های اولیه نشان از این داشت، این افراد با استفاده از سلاح سرد با تخریب خودرو اقدام به قدرت نمایی می‌کردند.
در پاسخ به این سوال که طبع تخم شربتی گرم است یا سرد باید گفت که طبع تخم شربتی گرم و‌تر است و مصرف آن برای افرادی که مزاج سرد و خشک (سوداوی) دارند مفید است.
لاهیجان- فرمانده انتظامی لاهیجان با اشاره به دستگیری ۲ نفر در این شهر گفت: افراد دستگیر شده که حالت طبیعی نداشتند با سلاح سرد یک شهروند را مجروح کردند که توسط پلیس دستگیر شدند.
موز به دلیل مزاج گرم، برای افراد با مزاج سرد به خصوص سرد و خشک که معمولا لاغر و دارای پوست خشک و تیره بوده و استعداد چاقی نداشته و از ناراحتی اعصاب و مشکلات مفصلی رنج می‌برند و همچنین برای افزایش مایعات و میل جنسی مفید است، اما همین میوه به دلیل طبع گرم برای برخی مزاج‌های گرم می‌تواند سبب بروز علائم و حساسیت‌هایی شود.
بهارستان- فرمانده انتظامی بهارستان از دستگیری ۴۲ نفر از اراذل و اوباش این شهرستان خبر داد و گفت: از این افراد ۴۵ تیغه سلاح سرد کشف شد.
ماریت بون، یکی از محققان این تحقیق از مرکز پزشکی دانشگاه لیدن در هلند اظهار کرد: نتایج مطالعه ما نشان می‌دهد که زمان بهینه برای قرار گرفتن در معرض سرما در یک زمان خاص از چرخه ۲۴ ساعته بدن است.
فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری ۴ مرد جوان که از افراد گذری در محدوده باقرشهر با تهدید سلاح سرد زورگیری می‌کردند، خبر داد.
افرادی که از مشکلات قلبی دارند، به دلایل آشکار، دلسرد می‌شوند. ممکن است شوک به بدن بدهد که می‌تواند باعث نارسایی قلبی شود.
نوشیدنی‌های سرد یا نوعی از بستنی‌های یخی ساده می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای گلو درد باشند. چرا که این نوشیدنی‌ها یا یخ‌ها می‌توانند بر بافت‌های ملتهب موثر باشد و همینطور بر روی پایانه‌های عصبی حس درد اثر مهاری داشته باشد. در واقع سرما، دمای پایانه‌های عصبی را کاهش می‌دهد و در این شرایط ارسال پیام حس درد از پایانه‌های عصبی کاهش می‌یابد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد نوشیدنی‌های سرد را هنگام گلو درد ترجیح میدهند.
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه افزایش آلاینده‌ها را در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی خواهیم داشت اعلام کرد: شاخص هوای تهران همچنان برای همه افراد جامعه ناسالم است و پیش بینی می‌شود دمای هوای پایتخت نیز کاهشی باشد.
حمام کردن در غروب می‌تواند باعث پیری زودرس شود. افراد زیادی می‌گویند که بدن آن‌ها به اندازه کافی قوی نیست که با آب سرد شست وشو کنند وقتی در عصر حمام می‌کنند باعث افزایش متابولیسم بدن آن‌ها می‌شود. در نتیجه بدن به کالری و سطح بالایی از اکسیژن نیاز دارد تا آن را تثبیت کند.
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اظهار کرد: مجموعا گرمخانه‌های شهرداری تهران، توان پذیرش شبانه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ نفر از افراد بی خانمان و در راه مانده را دارند.
بسیاری از افراد با شروع زمستان و سرد شدن هوا بیشتر مریض می‌شوند. بیمار شدن در هوای سرد دلایل خاصی دارد که باید بدانید. پزشکان علت این موضوع را بررسی کرده اند و متوجه شدند که با افت دمای هوا؛ تعداد بیماری‌ها بیشتر می‌شود؛ یعنی اگر لباس گرم نپوشید، احتمال بیمار شدن در شما بیشتر است.
بی حوصلگی، در هم فرو رفتن و بد خلقی و... نشانه‌های رایج بسیاری افراد در روز‌های سرد سال است؛ همان روز‌هایی که بیشتر اوقات اخم‌های آسمان جمع است و سستی و رخوت خاصی بر افراد حاکم است.
مطالعات نشان داده‌اند که هوای سرد خطر کم آبی بدن را افزایش می‌دهد، زیرا افراد زمانی که در هوای سرد قرار می‌گیرند احساس تشنگی نمی‌کنند در حالی که بدن شان در حال از دست دادن مایعات است. برای درک میزان کم آبی بدن تان به سادگی یکی از بند‌های انگشتان را برای حدود ۳ ثانیه فشار داده و سپس رها کنید.
با بدتر شدن روابط بین الملل در سالیان اخیر منتقدان برتری جهانی ایالات متحده بار‌ها هشدار داده‌اند که جنگ سرد جدیدی در حال وقوع است. من نیز در زمره این افراد بوده ام. با این وجود، اشاره به جنگ سرد از برخی جهات واقعیت خطر موجود را کمرنگ می‌سازد. چنین اطمینانی وجود ندارد که روابط با روسیه و چین سرد باقی بماند.
بهارستان- فرمانده انتظامی بهارستان از دستگیری ۱۵ لیدر اصلی اغتشاشات در این شهرستان خبر داد و گفت:از این افراد نارنجک دستی، سلاح سرد و کوکتل مولوتوف کشف شد.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: بررسی‌ها نشان داد، متهمان پس از سرقت پژو ۲۰۷ برای اعمال مجرمانه به سمت غرب تهران رفته و در آنجا به قصد آدم‌ربایی و اهداف پلید خود به یک زوج جوان حمله‌ور شدند و در حالی که قصد داشتند زن جوان را بربایند با مقاومت آن‌ها فقط توانستند خودروی پژو ۴۰۵ آن‌ها را سرقت کنند، این افراد مالک خودرو را از ناحیه کتف با سلاح سرد مجروح کردند.
دکتر الهام اختری، متخصص طب سنتی و استاد دانشگاه نوشت: «برخی افراد با خون دماغ، تغییر فشار خون، تغییر خلق و خو، و تغییرات پوستی به به استقبال پاییز می‌روند، زیرا طبیعت پاییز سرد و خشک است! این فصل خصوص برای آن‌هایی که مزاج گرم و‌تر دارند، مناسب‌تر و خوشایندتر است.»
«مجید ابهری»، آسیب‌شناس و رفتارشناس اجتماعی درباره افزایش جرایم منجر به قتل می‌گوید: در میان آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری‌ها قتل یکی از خشن‌ترین عوارض پرخاشگری و خشم است. از نگاه رفتارشناسی اجتماعی قتل را می‌توان به دو شکل با برنامه‌ریزی قبلی و بدون مقدمات و برنامه‌ریزی تقسیم کرد. قتل با برنامه‌ریزی یعنی اینکه فرد با تهیه مقدماتی نظیر ابزار کشتار، اسلحه سرد یا گرم برای انجام هدف شوم خود به سمت فرد یا افراد حرکت می‌کند.
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: طبق پیش‌بینی‌ها، ۳۰۰ هزار نفر از مرزهای شرقی وارد کشور می‌شوند. همکاران بهداشتی ما به صورت سختگیرانه افراد ورودی را پایش خواهند کرد.
نوشیدن آب سرد میزان تشنگی را افزایش می‌دهد. بنابراین، مجبور می‌شویم میزان آب بیشتری بنوشیم. در نتیجه، با افزایش دفعات ادرار بدن اغلب مقدار نمک بیشتری از دست می‌دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ