گزارش‌ها حکایت از آن دارند که آموزش اولین خلبانان اوکراینی تا تابستان سال آینده به طول خواهد انجامید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک روزنامه آمریکایی مدعی شد که واشنگتن تا این لحظه هیچ برنامه‌ای برای تامین سامانه‌های موشک بالستیک تاکتیکی(ATACMS) برای اوکراین ندارد.
رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد: «روسیه برای مدت طولانی از تبلیغات (پروپاگاندا) استفاده می‌کرد تا ضعف خود و حماقت دولت خود را بپوشاند و اکنون آنقدر هرج و مرج وجود دارد که هیچ دروغی نمی‌تواند آن را پنهان کند. مخاطب همه این‌ها یک نفر است؛ کسی که بار‌ها و بار‌ها از (تکرار اتفاقات) سال ۱۹۱۷ می‌ترسد اگرچه او نمی‌تواند نتیجه‌ای جز این داشته باشد».
در توضیح این نمایشگاه آمده است: «خشونت‌طلبان، جهان را با کلمه‌ی جنگ آراسته‌ تا در هر نقطه‌ای از جهان، سایه‌ی ویرانی، مرگ و جراحات ماندگار فرصت زندگی مردم را مبدل به رنج‌های همیشگی کند…. هدف ما ثبت این وقایع دردناک بوده که نباید تکرار شوند. تصاویری که به عنوان اسناد تاریخی، تمام قد در برابر فراموشی می‌ایستند…»
پورتو برای جدایی قریب الوقوع مهدی طارمی، با آقای گل فصل گذشته لیگ برتر اوکراین وارد مذاکره شده است.
هشتم اکتبر سال گذشته میلادی، حدود ساعت ۰۶:۰۰ به وقت محلی، یک کامیون در قسمت ویژه عبور خودرو‌ها در پل کریمه منفجر شد که منجر به ریزش دو قسمت از سازه آن گردید. درخصوص این حادثه بعدا کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد که تحقیقات در مورد حمله تروریستی به پل کریمه تا تابستان تمدید می‌شود.
وزیر دفاع انگلیس می‌گوید که جنگ بین روسیه و اوکراین احتمالا تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد یافت و فروپاشی روسیه حتی در یک لحظه جادویی هم رخ نمی‌دهد.
یک هواپیمای بدون سرنشین ارتش اوکراین تصاویری از وضعیت شهر جنگ‌زده باهموت در شرق اوکراین را ضبط کرده است. این فیلم که در ۲۴ مارس منتشر شد، ویرانی عظیم در یک منطقه مسکونی در شهر محاصره شده باهموت در منطقه دونتسک را نشان می‌دهد. باهموت هدف اصلی روسیه است، زیرا تلاش می‌کند تا منطقه صنعتی دونباس اوکراین را به طور کامل تصرف کند. در یک مقطع، فرماندهان روس ابراز اطمینان کردند که شهر به زودی سقوط خواهد کرد، اما چنین ادعا‌هایی در بحبوحه نبرد‌های سنگین پایان یافت.
علیزاده طباطبایی: متهم ردیف اول را از روز نخست بعد از این اتفاق تلخ در سوئیتی به صورت انفرادی نگهداری کردند در حالی که از همان ابتدا مقامات مسئول به صورت مکرر اعلام کردند که او تنها مرتکب خطای انسانی شده اســت. در دادگاه هم ما این مساله را مطرح و نسبت به آن اعتراض کردیم. او در تمام این مدت در یک سوئیت به صورت انفرادی بوده است. از سال گذشــته تا امسـال و در فاصله دو دادگاه که او را دیدم، تمام موهایش سفید شده بود و انگار ۱۰ سال پیر شده بود.
استفاده از خودرو‌های زرهی AVLB بر پایه M۶۰ در دهه ۱۹۸۰ توسط نیرو‌های تفنگدار ویژه آغاز شد، اما طراحی پایه این خودرو بسیار قدیمی‌تر است. ارتش ایالات متحده اولین بار در اوایل دهه ۱۹۶۰ بود که از این طراحی استفاده کرد. اولین نمونه این خودرو زرهی که بر اساس تانک M۶۰ ساخته شده بود در سال ۱۹۵۷ وارد سرویس شد.
رئیس گروه واگنر از زلنسکی و نیروهای اوکراینی خواسته است تا از باخموت عقب نشینی کنند.
اتحادیه اروپا اعلام کرد با توجه به ادامه جنگ در اوکراین و اشغال برخی سرزمین های آن از سوی روسیه، تحریم های بروکسل علیه مسکو تا یک سال دیگر تمدید شد.
اکنون نزدیک به یک سال پس از حمله روسیه به اوکراین، ناتو می‌خواهد تا بیش از ۵۴ فروند تانک Leopard ۲ را برای تقویت ارتش اوکراین در اختیار نیرو‌های نظامی کی‌یف قرار دهد. این تانک‌ها که از کشور‌های عضو ناتو مانند آلمان، لهستان، هلند، نروژ و پرتغال فرستاده خواهند شد.
آلمان یکی از چندین کشور غربی است که با ارسال تانک به اوکراین به این کشور در برابر حمله نظامی روسیه کمک کرده است.
پس از اعلام آلمان برای ارسال ۱۴ تانک «لئوپارد ۲» به اوکراین، رئیس دومای دولتی روسیه تأکید کرد که سرنوشت این تانک‌ها مانند سرنوشت تانک‌های «تایگر» ۸۰ سال پیش خواهد بود.
پس از اعلام آلمان برای ارسال ۱۴ تانک «لئوپارد ۲» به اوکراین، رئیس دومای دولتی روسیه تأکید کرد که سرنوشت این تانک‌ها مانند سرنوشت تانک‌های «تایگر» ۸۰ سال پیش خواهد بود.
لئوپارد یک طراحی بسیار توانا و پرکاربردترین تانک در اروپا است. مسلح به یک تفنگ اصلی ۱۲۰ میلی متری، با وجود داشتن زره خوب می تواند با سرعت بیش از ۴۰ مایل در ساعت حرکت کند. هر چند در سال ۱۹۷۹ وارد به کار گرفته شد، اما یک برنامه منظم ارتقاء آن را همچنان به طور جدی سیستمی در خط مقدم در نظر می گیرد که می تواند در برابر تانک های مدرن روسی استقامت کند.
روسیه از ماه دوم سال ۲۰۲۲ یک حمله گسترده به اوکراین را آغاز کرد که این جنگ با تمام فراز و فرودهایش تا کریسمس متوقف نشد و بحران مزبور به سال ۲۰۲۳ کشیده شد.
مجله آمریکایی تایم «ولودیمیر زلنسکی» و «روح اوکراین» را به عنوان شخصیت سال ۲۰۲۲ انتخاب کرد.
جنگ در اوکراین باعث شده تا ذخایر تسلیحاتی غرب نیز با محدودیت مواجه شوند.
یک رسانه آمریکایی گفته است که واشنگتن به طور خصوصی از اوکراین خواسته تا به روسیه نشان دهد که آماده گفتگو است.
یک پایگاه نظامی در آمریکا در جریان جشن هالووین برای کودکان، به وسیله همان سامانه‌ای که با هدف تداوم جنگ به اوکراین ارسال شده است، به سمت کودکان آمریکایی «شکلات» شلیک کرد! ‌
یک عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت که کنگره نمی تواند بدون اطلاع از راهبرد جو بایدن به کمک های مالی به اوکراین تا زمان نامعلوم ادامه دهد.
یک گروه هکری متعلق به روسیه، اطلاعات بیش از یک هزار نفر از کارکنان اداره مرکزی اطلاعات اوکراین را افشا کرد.
وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که از بنادر اوکراین از اول آگوست سال جاری تا کنون یک میلیون و ۴۳ هزار و ۲۸۶ تُن غلات منتقل شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ