در توضیح این نمایشگاه آمده است: «خشونت‌طلبان، جهان را با کلمه‌ی جنگ آراسته‌ تا در هر نقطه‌ای از جهان، سایه‌ی ویرانی، مرگ و جراحات ماندگار فرصت زندگی مردم را مبدل به رنج‌های همیشگی کند…. هدف ما ثبت این وقایع دردناک بوده که نباید تکرار شوند. تصاویری که به عنوان اسناد تاریخی، تمام قد در برابر فراموشی می‌ایستند…»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: تحریم ۵۰ساله پارلمان اوکراین علیه ایران به دلیل این است که کیف بازیچه غربی‌ها شده تا به این وسیله کشورمان را تحت فشارهای بیشتر قرار دهند.
نخست‌وزیر سابق اوکراین هشدار داد که رئیس‌جمهور آن از این کشور افغانستان جدید می‌سازد.
سرپرست اداره‌کل دامپزشکی مازندران خاستگاه بیماری را کریمه اوکراین خواند و گفت: نخستین بار در سال ۱۹۴۴ اپیدمیولوژی این بیماری در کریمه اوکراین تحت‌عنوان تب خونریزی‌دهنده اعلام و در سال ۱۳۹۶، بیماری از طریق افغانستان و پاکستان وارد ایران و در بخش‌هایی از کشور ما شایع شد.
یک فعال حقوقی آمریکایی در امور بشردوستانه در توئیتی معنادار با طعنه به سیاست‌های جنگ‌طلبانه کاخ سفید در اوکراین فاش کرد که دولت بایدن به دنبال تکرار سناریوی افغانستان در اوکراین است.
وزیر خارجه روسیه امروز در دیدار با دبیرکل سازمان ملل درباره تحولات اوکراین، سوریه، یمن و افغانستان و نیز همکاری مسکو و سازمان ملل در اجرای طرح دریای سیاه گفتگو کرد.
برخی ناظران معتقدند که ادامه شکست در میدان نبرد ممکن است به سقوط پوتین منجر شود. به هر حال شکست روسیه در جنگ کریمه در قرن نوزدهم و شکست به ژاپن و افغانستان در قرن بیستم همگی موجب بروز تغییرات عمیق داخلی در روسیه شدند. جنگ جهانی اول طولانی و پرهزینه به آغاز انقلاب بلشویکی در سال ۱۹۱۷ میلادی دامن زد.
منابع رسانه ای از کشته شدن یک کهنه سرباز آمریکاییِ دوران جنگ افغانستان، حین نبرد در جنگ اوکراین خبر دادند.
نورنیوز نوشت: مردم اوکراین در سرما و جنگ از امکانات ابتدایی همچون انرژی و غذا محروم شده‌اند و غرب بجای تشویق به صلح و مذاکره، مشکلات آن‌ها را با ارسال سلاح تشدید می‌کند. این سناریو پیشتر از بالکان، افغانستان، عراق، سوریه و لیبی هم ویرانه ساخت. منجی بودن آمریکا در هالیوود است نه در واقعیت.
پوتین نیز مانند لئونید برژنف در افغانستان، در اوکراین پا را فراتر گذاشته است. او و رژیمش هرگز بهبود نخواهند یافت. حتی اگر فرآیند رها شدن به طور جدی تنها زمانی که او از قدرت خارج شود آغاز شود، شکست عظیم پوتین در اوکراین می‌تواند آغازی برای پایان پوتینیسم باشد. رفتار اخیر رئیس جمهور روسیه نشان می‌دهد که حتی او نیز ممکن است این واقعیت را درک کند.
وزیر خارجه اسپانیا ابراز نگرانی کرده است که مبادا درگیری اوکراین به «افغانستان دوم» تبدیل شود.
دونالد ترامپ، خروج از افغانستان را «فاجعه‌بار» و «بدترین روز در تاریخ آمریکا» می‌داند. او معتقد است که با خروج آمریکا از افغانستان بود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، به اوکراین حمله کرد.
وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه ای از دیدار «سرگئی لاوروف» و «بلال بوتو زرداری» در روز دوشنبه و گفتگو پیرامون افغانستان، اوکراین و سوریه خبر داد.
وزیران امور خارجه قطر و آمریکا امروز در تماسی تلفنی درباره اوضاع افغانستان و اوکراین تبادل نظر کردند.
همان طور که در تصویر زیر می بینید ترافیک هوایی در نخستین روز از سال نو میلادی روی ۳ کشور روسیه، اوکراین و افغانستان و چند کشور آفریقایی از جمله لیبی در حداقل خود است در حالی که سایر کشورها از جمله ایران زیر انبوه پروازها محو شده اند.
وزیر خارجه آمریکا اذعان کرد که خروج پرحرف و حدیث این کشور از افغانستان، به واشنگتن کمک کرده تا منابع خود را به سمت اوکراین هدایت کند.
جنگ در اوکراین باعث شده تا ذخایر تسلیحاتی غرب نیز با محدودیت مواجه شوند.
دولت بایدن در چند قدمی انتخابات کنگره، پرونده ای از بحران‌ های داخلی و خارجی همچون رتبه نخست قربانیان کرونا، کشتار جمعی، نابسامانی اقتصادی، خروج از افغانستان، تنش با چین و جنگ اوکراین را در
مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین گفت: ناتو به سمت شرق گسترش پیدا کرد و به روسیه درباره این گسترش دروغ گفت. آن‌ها در اوکراین یک کودتا برپا کردند، از نازی‌ها، نئونازی‌ها و راست افراطی حمایت کردند. همان کاری بود که در سوریه کردند، از داعش در سوریه و در ۱۹۰۸ از القاعده در افغانستان و در ۱۹۹۰ از کنترا‌ها در نیاکاراگوئه حمایت کردند. آمریکا و متحدان آن سابقه‌ای طولانی در حمایت از عوامل افراطی در جهان دارند.
وزیر امور خارجه ایران با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه، روز دوشنبه در محل اقامت وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کردند.
وزیر امور خارجه افزود: پیگیری مناسبات دوجانبه و موضوع افغانستان نیز در دستور کار مذاکراتی این سفر است.
رسانه‌های روسی به نقل از منابع دولتی این کشور اعلام کردند که وزارت دفاع آمریکا برای تقویت نیروی هوایی اوکراین، در حال آموزش و اعزام خلبانان افغانستانی به جنگ اوکراین است.
«یک سال پس از سقوط کابل به دست طالبان و بازگشت این گروه به قدرت، افغانستان در تنگناهای وخیمی گرفتار شده و آمریکا و غرب نیز باید اقدام به اتخاذ سیاست های مناسب در قبال افغانستان پس از شکستشان در این کشورشان کنند. بدتر از همه اینکه اینطور به نظر می رسد که روسیه عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان را به مثابه صدور دعوت نامه ای برای خود جهت آغاز جنگ اوکراین در نظر گرفته است.»
سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت مسائلی همچون پرونده‌های میلاد حاتمی، هواپیمای اوکراینی، بابک زنجانی، الکس، قاتل افغانستانی و شکایت حسن خمینی از دهباشی صحبت کرد.
سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت مسائلی همچون پرونده‌های میلاد حاتمی، هواپیمای اوکراینی، بابک زنجانی، الکس، قاتل افغانستانی و شکایت حسن خمینی از دهباشی صحبت کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ