وزیر دفاع انگلیس می‌گوید که جنگ بین روسیه و اوکراین احتمالا تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد یافت و فروپاشی روسیه حتی در یک لحظه جادویی هم رخ نمی‌دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اولین موشک بالستیک قاره‌پیمای اتمی عملیاتی شوروی به اسم R-5 پوبدا توسط صنایع هوافضای یوزماش طراحی و تولید شد، این صنایع پس از فروپاشی شوروی رونق خود را از دست داد.
اکونومیست نوشت: پوتین برای احیای اقتدار خود به سرکوب بی‌رحمانه‌تر خواهد پرداخت، اما دیر یا زود توان خود را برای مدیریت اوضاع از دست خواهد داد. جهان باید برای این موضوع آماده باشد. یکی از محتمل‌ترین خطرات ناشی از فروپاشی نظم در روسیه، سرنوشت ۴ هزار کلاهک اتمی این کشور است که بسیار ترسناک است.
غربی‌ها هم همین را می‌خواهند. آن‌ها در پی سرنگونی پوتین و یا فروپاشی جمهوری فدرال روسیه نیستد چرا که بی‌ثباتی ناشی از فروپاشی روسیه برای مجموعهٔ نظام بین‌الملل به اندازه‌ای پرهزینه است که فقط دیوانگان ممکن است آن را آرزو کنند.
گوبل با اشاره به فروپاشی خونین دولت سابق بالکان پیش بینی کرد که جهان با "یوگسلاوی با سلاح‌های اتمی" روبرو است. هنگامی که اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ به ۱۵ کشور جدید تجزیه شد، کشور‌هایی که زرادخانه عظیم تسلیحات هسته‌ای این ابرقدرت در آن‌ها مستقر بود متقاعد شدند که از آن‌ها دست بکشند.
معاون وزیر خارجه روسیه امروز با اشاره به «واکنش مناسب مسکو به پیوستن فنلاند به ناتو» تصریح کرد: روابط روسیه و آمریکا در معرض فروپاشی است.
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: کشورهای غربی به فروپاشی روسیه از طریق تحریم امید بسته بودند که ناکام ماندند.
پیروزی اوکراین منجر به انحلال امپراتوری روسیه خواهد شد. روسیه دیگر تهدیدی برای اروپا و جهان نخواهد بود. این یک تغییر بزرگ خواهد بود. برای جوامع باز آسودگی زیادی به همراه خواهد داشت و برای جوامع بسته مشکلات بزرگی ایجاد می‌کند.
صحبت‌های اولیانوف مبنی بر بن‌بست مذاکرات و همچنین حرف‌های افرادی، چون بلینکن مبنی بر مرگ نزدیک برجام نشان از آن دارد که روسیه نه‌تن‌ها کوشیده است که از اوکراین یک سرزمین سوخته به‌عنوان دشمنی که در آینده می‌توانست خطرساز باشد بسازد بلکه ایران را نیز طوری دیگر به سرنوشت اوکراین نزدیک کرده است. سرنوشتی که با مرگ برجام اقتصاد ایران را به فروپاشی کامل نزدیک و خطر جنگ را بر سر ایران تقویت کرده است.
پاکستان در صورت کشیده شدن به باتلاق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد چرا که با تجزیه، آشوب و فروپاشی ارتش مواجه خواهد شد.
عربستان سعودی به جای تحریک به فروپاشی، ترجیح می‌دهد به آرامی ایران را بدون درگیر شدن در رویارویی مستقیم نظامی ناکارآمد کند. از آنجایی که تهران به دلیل نوع عملکردش در مقابل جنبش اعتراضی اخیر، اتهامات همکاری با روسیه در اوکراین و برجام احیای شده، با فشار جهانی مواجه است، به نظر می‌رسد رویکرد ریاض کارساز است. محمد بن سلمان می‌خواهد ایران به اندازه‌ای ضعیف باشد که مجبور شود در مورد برنامه هسته‌ای و نفوذ منطقه‌ای خود امتیاز بدهد، اما یک تهران کاملاً بی‌ثبات شده بیشتر از اینکه سودی داشته باشد به عربستان ضربه خواهد زد.
۹ ماه پس از حمله روسیه به اوکراین، اقتصاد روسیه بهتر از حد انتظار عمل می کند. از فروپاشی پیش‌بینی‌شده اجتناب شد و کاهش ۸ تا ۱۰ درصدی پیش‌بینی‌شده تولید ناخالص داخلی برای سال به ۳ تا ۴ درصد کاهش یافت.
طرح‌های تهاجمی روسیه، نشان می‌دهد که ارتش انتظار داشت صد‌ها مایل در سراسر اوکراین ورود کرده و ظرف چند روز پیروز میدان جنگ شود. به افسران گفته شد که اونیفورم‌ها و مدال‌های خود را در انتظار رژه نظامی در کی‌یف، پایتخت اوکراین بسته‌بندی کنند. اما پوتین به‌جای آن پیروزی مهیب، با کشته شدن ده‌ها هزار نفر از نیروهایش و نابودی بخش‌هایی از ارتشش پس از نزدیک به ۱۰ ماه جنگ، با چیز دیگری مواجه است: بزرگ‌ترین فاجعه انسانی و استراتژیک کشورش از زمان فروپاشی شوروی.
از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، صفوف خبرنگاران در روسیه که تابع دولت نیستند، کمتر از هر زمان دیگری است و امسال دولت انتقاد از «جنگ» یا «ارتش» را هم جرم انگاری کرد.
از آنجایی که ایران نگاه به شرق و اتحاد با روسیه را به عنوان خط مشی سیاست خارجی خود در پیش گرفته روابط تهران با اروپا در حال فروپاشی است. هم چنین، تداوم همکاری‌های نظامی تهران – مسکو امید احیای برجام را نیز در معرض خطر مرگ قرار داده است.
به نظر می‌رسد پوتین متقاعد شده که جنگ او علیه اوکراین ماموریتی برای احیای شرافت ملی روسیه است و این کشور را از تحقیری که پس از پایان جنگ سرد و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی دید، رهایی خواهد بخشید. پوتین در این راستا حرکت می‌کند حتی اگر مستلزم پذیرش ریسک بالایی باشد.
روابط ایران و روسیه از یک مشارکت عمدتا تجاری و نظامی به یک ائتلاف ضد غربی با ریشه ایدئولوژیک‌تر تبدیل شده است. به گفته کارشناسان انزوای بین المللی مسکو در پی حمله این کشور به اوکراین و فروپاشی روابط دیپلماتیک بین ایران و غرب و توقف مذاکرات برای احیای برجام روابط میان دو کشور را تعمیق بخشیده است.
سفیر روسیه در واشنگتن تاکید کرد که انفجار خطوط نورد استریم با هدف فروپاشی انتقال گاز از روسیه به اروپا شکل گرفت.
ولادیمیر پوتین گفت که صحبت‌هایش در مورد سیاست‌های خصمانه نخبگان غربی است که تلاش دارند تا سلطه خودشان را حفظ کنند. پوتین گفت: هدف غرب نابودی روسیه است، آن‌ها علنا می‌گویند که فروپاشی شوروی را مدیریت کردند و اکنون وقت روسیه رسیده است.
رئیس جمهور روسیه امروز و پس از پایان نشست سران کشورهای عضو همکاری های شانگهای در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ده ها سال است که ایده فروپاشی روسیه در غرب پرورش یافته است.
رئیس جمهور روسیه امروز و پس از پایان نشست سران کشورهای عضو همکاری های شانگهای در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ده ها سال است که ایده فروپاشی روسیه در غرب پرورش یافته است.
مدودف به تلاش‌های غرب برای ترویج ایده‌هایی در راستای تجزیه روسیه هشدار داد که «هرگونه فروپاشی خشونت‌آمیز در یک قدرت هسته‌ای، به معنای نابودی بشریت است.»
معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه هشدار داد تلاش های غرب برای فروپاشی این کشور، به پایان دنیا و قیامت منجر می شود.
لحظه امیدوار کننده‌ای در تاریخ روسیه با رهبر سابق شوروی درگذشت. بسیاری از هموطنان گورباچف از آزادی‌های جدیدی که او اعطا کرده بود قدردانی می‌کردند. با این وجود، بسیاری دیگر او را مقصر هرج و مرج اقتصادی و فروپاشی امپراتوری شوروی می‌دانستند. او دوست داشت به شوخی بگوید که «صف کسانی که می‌خواستند گورباچف را به قتل برسانند طولانی‌تر از صف خرید ودکا بود».
اقدامات هشت سال اخیر الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه، موجب شده کارنامه او به یکی از الگوهای درخشان در میان سیاستگذاران حاضر در جهان بدل شود. اقدامات این اقتصاددان در مقابله با بحران اقتصادی سال ۲۰۱۴ که به اصلاح سیاستگذاری مرسوم در بانک مرکزی روسیه انجامید،‌ سطح تورم را برای اولین بار پس از فروپاشی شوروی به سطح ۴درصدی رساند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ