رشت- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از مرمت و بازسازی مشارکتی ۴ بنای تاریخی ماسوله خبر داد و گفت: این کار با ۶ میلیارد ریال اعتبار و با مشارکت مالکان صورت می گیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو حماس اعلام کرد: رژیم صهیونیستی از ماه ها مانع از مرمت و بازسازی مسجد الاقصی شده و تنها اجازه مرمت جزئی بعضی بخش ها را داده است، تا اینگونه زمینه تخریب این مکان مقدس را فراهم کند.
رشت- سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از مرمت و بازسازی ساختمان تاریخی «نصرتیان» لنگرود خبر داد و گفت: این بنای تاریخی با اختصاص اعتبار ۳.۵ میلیارد ریال مرمت می‌شود.
رشت- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از مرمت و بازسازی خانه‌های موزه میراث روستایی استان خبر داد و گفت: این پروژه با اختصاص ۲.۵ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.
مرمت آئینه کاری تالار برلیان کاخ گلستان با حضور متخصصان هنر گچ بری و آئینه کاری آغاز شد تا برای برنامه‌های روز مشروطیت آماده شود.
دامغان- رئیس اداره میراث فرهنگی دامغان از واگذاری مجموعه گردشگری چشمه علی دامغان به بخش خصوصی خبر داد و گفت: با این واگذاری علاوه بر مرمت و بازسازی، اشتغال نیز ایجاد خواهد شد.
رشت - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه سرای محتشم رشت باید به صورت مشارکتی مرمت شود، گفت: مرمت و بازسازی مغازه‌های داخل کاروانسرای محتشم در اولویت است.
خان زند در سال ۱۱۸۷ قمری دستور داد تا بنای جدیدی روی مزار سعدی بسازند. بنایی که بار‌ها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. البته در طول این مرمت‌ها تغییری در شکل اصلی بنا داده نشد تا طرح تاریخی دست نخورده باقی بماند.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران از تشکیل کارگروه ساماندهی بازار تهران خبر داد و گفت: خروج انبارهای کالا و مرمت و بازسازی بازار در دستور کار شهرداری است.
در پایان عصر قاجار و اوایل دوره پهلوی نیز خیابان لاله‌زار یا «شانزلیزه تهران» نماد نوگرایی و هنر ایران را بر پیشانی داشت. خیابانی که ترکیبی از هنر و تجارت را در دل خود جای داده و تئاترها، سینماها، رستوران‌ها و ویترین مغازه‌های مختلف آن، رفت‌وآمد بسیاری را در این خیابان رقم می‌زد. امروزه از آن لاله‌زار طهران قدیم تنها «خانه امین‌السلطان» یا «خانه و باغ اتحادیه» باقی مانده که خوشبختانه از دام تخریب رها شده و به‌دست مرمت و بازسازی رسیده است.
۷۰۰ کیلومتر از قنوات کشور در سال ۱۴۰۱ مرمت و بازسازی شد.
رئیس بهره برداری از عمارت مسعودیه گفت: عملیات مرمت و احیای عمارت تاریخی مسعودیه به زودی انجام می شود.
شهردار منطقه ۸ از انجام خدمات عمرانی با صرف هزینه دو میلیار تومان و اهدای وسایل ورزشی به ارزش صد میلیون تومان در مدارس دولتی این منطقه خبر داد.
وزیر آموزش و پرورش در بازدید از مراکز آموزشی خوی گفت: ان شاءالله کار بازسازی و مرمت مراکز آموزشی را هرچه سریع به اتمام برسانیم.
کفپوش چوبی کاخ موزه کوشک احمدشاهی با نظارت واحد حفاظت و مرمت مجموعه نیاوران، مرمت و بازپیرایی شد.
شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به اقدامات معاونت حمل و نقل ترافیک در فصل پاییز از نصب و مرمت بیش از هزار تابلو و تجهیزات ترافیکی با هدف کاهش ترافیک و افزایش ضریب ایمنی خبر داد.
رئیس سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به رفع فریز محدوده فداییان اسلام تا ناحیه صنعتی شمال ری، از آغاز مرمت و مقاوم‌سازی بازار تهران خبر داد.
تقاضا برای بازسازی بند زنان زندان قصر، کاشت کاهو در زمین گلف کاخ مروارید، مرمت بخشی از ایوان کریمخانی و افزایش مسیرهای گردشگری کوهستان از جمله خبرهای میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از مرمت و ساماندهی میدان سید اسماعیل در بازار بزرگ تهران خبر داد.
سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از احیا، بازسازی و مرمت ۲ هزار رشته قنوات در طرح آبخیز تا جالیز تا پایان سال جاری در کشور خبر داد.
اصفهان-مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: دو سال است که با اداره میراث فرهنگی برای مرمت و بازسازی دیواره منارجنبان رایزنی می‌کنیم اما همچنان این مسئله برغم دستور وزیر میراث بلاتکلیف مانده است.
مشهد ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر ضرورت مرمت و بازسازی بقعه قدمگاه رضوی در شهرستان زبرخان خراسان رضوی تاکید کرد.
نامگذاری شهر ساری با عنوانِ ««پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۲» از سال گذشته این امیدواری را به فعالان و کارشناسان میراثی داده بود که خانه‌های تاریخی در دست مرمت در بافت تاریخی شهر بعد از دو سال سرو سامان می‌گیرند، اما به نظر می‌رسد این اقدام بین‌المللی نیز نتوانسته خانه‌های تاریخی این شهر را از خطرِ تخریب نجات دهد. براساس طرح‌های مرمتی تهیه شده برای خانه‌های تاریخی ساری، سقفِ چند خانۀ قرار گرفته در این طرح حدود دو سال قبل برای بازسازی از روی بنا‌هایی مانند «خانۀ کلبادی»، «خانۀ صادقیان» و خانۀ میرگتی» حذف شدند، اما تصاویر ثبت شده در روز‌های گذشته از این خانه‌ها در بافت تاریخی ساری نشان می‌دهد که عملا هیچ اتفاق مرمتی برای نجات آن‌ها انجام نشده است و برعکس حذفِ سقف‌های قدیمی از این بنا‌های تاریخی در دستِ مرمت، به تخریب آن‌ها سرعت بخشیده است.
سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام کرد: مجسمه ارزشمند فردوسی که از میراث فرهنگی شهر تهران شناخته می‌شود، ۶۳ سال پیش در سال ۱۳۳۸ توسط استاد ابوالحسن خان صدیقی در ایتالیا ساخته و به ایران منتقل شده و در طول شش دهه گذشته با توجه به شرایط آب و هوایی، آلودگی هوا و برخی صدمه‌های محیطی با آسیب جدی مواجه شده که در مقابل، متاسفانه نسبت با نگهداشت اصولی، بهسازی و مرمت تخصصی آن اقدام موثری انجام نشده است.
ورزشگاه «سیروس قایقران» انزلی با عمری بیش از ۶۰ سال، یکی از قدیمی‌ترین ورزشگاه‌های ایران و محل برگزاری مسابقات تیم ملوان است. با توجه به آغاز مسابقات فصل جدید لیگ برتر فوتبال چهار اکیپ به صورت تمام وقت برای بازسازی، مرمت و تکمیل این پروژه بصورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ