رشت - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه سرای محتشم رشت باید به صورت مشارکتی مرمت شود، گفت: مرمت و بازسازی مغازه‌های داخل کاروانسرای محتشم در اولویت است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز ۲۲ مردادماه ۱۴۰۲ از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد. فال به حافظ ۲۲ مردادماه را بخوانید.
اصفهان- مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان از آغاز عملیات ساماندهی گذر «سرای هنرمندان محله شمس‌آباد» خبر داد.
سرخه- فرمانده انتظامی سرخه از دستگیری سه اراذل اوباش در این شهرستان خبر داد و گفت: این افراد در زائر سرای سرخه مشغول عربده کشی بودند که با تلاش ماموران انتظامی دستگیر شدند.
معاون دانشگاه آزاد با اشاره به راه اندازی ۵۹ سرای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر همه سراها فعال شوند در برنامه سه‌ساله می‌توانیم بزرگ‌ترین پارک را از لحاظ کیفی و کمی ایجاد کنیم.
مدیر اداره سلامت اجتماعی اداره کل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه سالانه دست کم ۱۰ درصد به جمعیت استفاده کننده از خدمات کانون‌های سالمندی در سرای محله‌ها افزوده می شود، گفت: این موضوع از رشد جمعیت سالمندی در پایتخت حکایت دارد.
در ابتدا قرار بود که بنایی برای سرای سالمندان در این زمین طرح‌ریزی شود، اما این تصمیم هرگز به اجرا در نیامد و به سود ساختن پارک عمومی و استفاده همگانی از صحنه کنار رفت. سال ۱۳۵۶ این منطقه شمایل یک پارک عمومی را پیدا کرد و به یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم پایتخت تبدیل شد. پارک سنگی جمشیده را دو بار بازسازی کرده‌اند. یک بار هم ۱۶ هکتار به وسعت آن افزوده شد. این قسمت اضافه شده که به بوستان سنگی فردوسی مشهور است دارای جذابیت‌ها و البته ابتکاراتی در ساخت آن است تا بتواند برای جذب گردشگر با پارک اصلی رقابت کند.
قزوین- معاون وزیر میراث فرهنگی گفت: هم‌اکنون ۵۶ کاروانسرا به یونسکو برای ثبت جهانی معرفی شده‌اند که در صدر آن‌ها سرای سعدالسلطنه قرار دارد.
قزوین- معاون وزیر میراث فرهنگی گفت: هم‌اکنون ۵۶ کاروانسرا به یونسکو برای ثبت جهانی معرفی شده‌اند که در صدر آن‌ها سرای سعدالسلطنه قرار دارد.
قزوین- معاون وزیر میراث فرهنگی گفت هم‌اکنون ۵۶ کاروانسرا به یونسکو برای ثبت جهانی معرفی شده‌اند که در صدر آن‌ها سرای سعدالسلطنه قرار دارد.
معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات از راه اندازی سرای نوآوری که در آن مرکز تحقیقات رباتیک مستقر می‌شود خبر داد.
اصفهان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از بازگشایی سرای عامری‌ها در آستانه نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.
مسئولان محترم جمهوری اسلامی، به‌ویژه سران قوا: اولا، بپذیرید که شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور در مرحله هشدار قرار دارد؛ پس لطفا از ایجاد سوراخ‌های بیشتر در بدنه این کشتی خودداری کنید. ثانیا، مسیر حرکت کشتی را تغییر دهید و از رفتن به دل توفان و تله دشمن خودداری کنید.
نمایش هنر «Sand Art» در سرای فرهنگ و هنر بانوی ایرانی نمایشگاه بین المللی بانوان تاثیرگذار را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
شهردار منطقه ۹ تهران از برگزاری پویشی با عنوان «حلقه وصل باشیم» توسط اداره سلامت منطقه با مشارکت سرای محلات، رابطین و فعالان حوزه اجتماعی و فرهنگی خبر داد.
اراک- معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مرکزی با اشاره به مرمت سرای کتاب بازار تاریخی اراک گفت: ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار برای مرمت اضطراری هزینه شده است.
شهردار منطقه ۲ تهران از راه‌اندازی سومین همراه سرای بیمار به منظور اسکان بلندمدت همراهان و بیمارانشان در محله طرشت خبر داد.
نشست نقد و بررسی کتاب «توپ شانسی وارد دروازه نمی‌شود» از سلسله نشست‌های «فوتبال‌خوانی» با حضور احسان محمدی نویسنده و چهره رسانه‌ای فوتبال، مهدی موسوی‌تبار روزنامه‌نگار و به مدیریت احسان رضایی کارشناس حوزه کتاب و نشر در سرای کتاب موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.
شهردار منطقه ۱۳ تهران از تکمیل مناسب‌سازی ۲ معبر و ۵ سرای محله همزمان با هفته جهانی معلولان خبر داد.
یکی از اعضای باسابقه اتحادیه صرافان در سرای شهزاده کابل گفت: وضعیت اسکناس‌ها وحشتناک است و روز به روز بدتر می‌شود. مردم سعی می‌کنند آن‌ها را اتو کنند.
اراک - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک گفت:عملیات مرمت سرای گلشن بازار تاریخی اراک با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال از هفته آینده آغاز می‌شود.
مراسم تشییع پیکر هوشنگ ابتهاج، در مقابل تالار وحدت امروز جمعه، ۴ شهریور ماه با خواندن سرود «ایران سرای امید» و شعر ارغوان با حضور طرفداران این شاعر پیش از آغاز رسمی مراسم انجام شد.
اين كنسرت، در حياط اصلي اين هتل در كاشان برگزار مي‌شود. هتل سراي عامري‌ها، اخيرا به عنوان هتل اول خاورمیانه و جز یکی از 25 هتل برجسته دنيا انتخاب شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ