شلمچه- رئیس پلیس راهور فراجا، شرایط برای تردد زائران در دو مرز چذابه و شلمچه را بسیار مطلوب اعلام کرد و گفت: زوار سفر خود را به روزهای پایانی اربعین موکول نکنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: فارغ از گران بودن قیمت بلیط اتوبوس برای زوار اربعین، تعداد آن هم کم است که لازم است وزارت راه و شهرسازی به این موضوع ورود کند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه همرزمان ما با تشکیل ستادهایی توانسته‌اند امنیت را برقرار کنند، گفت: قطعاً زوار با مشکل امنیتی طی مسیر پیاده‌روی اربعین روبرو نخواهند شد.
وزیر کشور گفت: در حوزه حمل و نقل ساماندهی روشنی برای مرزها وجود دارد و آماده ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی هستند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از ارسال پیامک‌های محیط زیستی به زوار اربعین برای الگوسازی خبر داد.
یان زومر برای حضور در تست های پزشکی باشگاه اینتر به شهر میلان سفر کرد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در نشست مشترک با همتای عراقی خود بر ضرورت حفظ شأن و کرامت زائران امام حسین (ع)، داشتن رفتار حسنه با زوّار و نیز تسهیل سفر آنان حین اربعین تاکید کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ارائه خدمات برای جابه‌جایی زائران اربعین از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ انجام می‌شود.
وزیر کشور گفت: زمان ماندگاری زائران در مرز ایران ۲ تا ۳ ساعت و متوسط زمان ماندگاری ۲۰ دقیق بود.
شهردار منطقه یک از ادامه خدمت رسانی نیروهای جهادی منطقه یک در موکب شهید همدانی مرز شلمچه به زوار اربعین تا دوشنبه ۲۸ شهریور خبر داد.
رئیس ستاد مرکزی اربعین درباره تردد زوار از مرزهای کشورمان به سوی عراق گفت: اکنون شاهد تردد روان زوار به سمت مرزهای عراق هستیم.
دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: قطعا اگر زواری که از کشور خارج شده اند بخواهند یکباره در بازه زمانی کوتاه وارد کشور شوند، دچار چالش‌های جدی در حوزه حمل و نقل و اسکان و ... خواهیم شد، در همین راستا تقاضا داریم زوار سفر خود را مدیریت کرده و از همین حالا افرادی که به زیارت مشرف شده اند، به کشور برگردند.
وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با سفیر کشورمان در بغداد و سرکنسول‌ها در بصره، کربلا و نجف، آخرین وضعیت زوار اربعین حسینی را مورد بررسی قرار داد.
به گفته مسئولان ایران آنچه که باعث بیشترین مشکلات برای زوار مانده در مرز‌ها شده است، ضعف امکانات زیرساختی در کشور عراق است، با اینحال از مردم خواسته شده است تا حداقل برای ۴۸ ساعت هیچ فردی به سمت پایانه‌های مرزی ایران و عراق سفر نکند.
ساعت به ساعت بر ازدحام در معابر مرزی کشورمان به سمت عراق افزوده می‌شود تا جایی که گزارش‌های رسیده حکایت از اختلال در روند خروج زوار از کشورمان دارد و منجر به اتخاذ تصمیماتی ویژه در این خصوص شده است؛ وضعیتی که موجب انسداد مرزها شده و وزیر کشور را بر آن داشته تا از زائران بخواهد «حتما حرکت خود را به سمت مرز‌های غربی تا اطلاع ثانوی و رفع مشکل در طرف مرز‌های عراقی به تاخیر بیاندازند.»
وزیر کشور گفت: مشکلاتی که در جریان سفر زوار اربعین به عراق وجود داشت از جمله حمل و نقل و معطلی زوار در مرزها را با مسئولان عراقی مطرح کردیم و آنها نیز قول همکاری دادند.
ریمدان- فرمانده انتظامی کل کشور گفت: در مرز شلمچه هنوز اجازه ورود عزیزان پاکستانی و اتباع افغانستانی توسط کشور عراق داده نشده است.
برنامه های وزارت ارتباطات و سازمان فضایی برای ارتباطات پایدار در اربعین شامل استقرار و ارتقای کیفیت سرویس دهی بالن فضایی، سرویس اینترنت رایگان و بسته فناورانه شرکتهای دانش بنیان اعلام شد.
رئیس ستاد اربعین کشور گفت: از همه زائران خواهش می‌کنم که زائران سفر خود را زودتر آغاز کنند. طول سفر را کوتاه کنند و از مرزهای جدید مثل مرز باشماق و تمرچین استفاده کنند.
زوار خارجی به مرز مهران مراجعه نکنند
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: زوار اربعین روزهای سفر خود را مدیریت کنند و از حضور طولانی مدت به ویژه در کربلای معلی پرهیز نمایند.
رئیس ستاد اربعین گفت: زواری که دهه دوم صفر و اربعین را برای سفر به عراق و عتبات عالیات انتخاب کرده‌اند به دلیل حجم بالای زائران مشکلات موجود در سفر را هم بپذیرند.
رئیسی ثبت نام در سامانه «سماح» را به منظور خدمت رسانی بهتر و تردد آسانتر زائرین اربعین ضروری و مهم دانست و بر لزوم اطلاع رسانی دقیق برای آرامش بیشترعاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و رفع فوری دغدغه‌ها و مشکلات زوار تاکید کرد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد از کلیه زائران و هم‌وطنان عزیز ایرانی که در شهر‌های عتبات عالیات، کربلای معلی و نجف اشرف و کاظمین حضور دارند؛ تقاضا می‌نماید با توجه به وضع مقررات منع رفت‌وآمد از سوی دولت محترم عراق، تا اطلاع ثانوی از هر گونه سفر و تردد به شهر‌های بغداد، کاظمین و سامراء خودداری نمایند.
رئیس سازمان هلال احمر در اولین کنگره بین المللی سلامت در اربعین حسینی با اشاره به اهمیت خدمت رسانی به زوار حسینی گفت: تجهیزات درنظرگرفته شده فردا فرستاده می شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ