رئیس ستاد اربعین گفت: زواری که دهه دوم صفر و اربعین را برای سفر به عراق و عتبات عالیات انتخاب کرده‌اند به دلیل حجم بالای زائران مشکلات موجود در سفر را هم بپذیرند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: فارغ از گران بودن قیمت بلیط اتوبوس برای زوار اربعین، تعداد آن هم کم است که لازم است وزارت راه و شهرسازی به این موضوع ورود کند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه همرزمان ما با تشکیل ستادهایی توانسته‌اند امنیت را برقرار کنند، گفت: قطعاً زوار با مشکل امنیتی طی مسیر پیاده‌روی اربعین روبرو نخواهند شد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از ارسال پیامک‌های محیط زیستی به زوار اربعین برای الگوسازی خبر داد.
وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای انجام ۲۰۰۰ پرواز در ایام اربعین ۱۴۰۲ خبر داد و گفت:در ناوگان اتوبوسرانی برای خدمات‌رسانی حدود ۷۰۰۰ اتوبوس به زائران برنامه‌ریزی شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در جلسه با وزیر ارتباطات عراق توافق‌هایی از جمله تأمین وای فای رایگان در برخی نقاط و تعریف بسته‌های رومینگ بهتر برای زائران اربعین صورت گرفت.
مرکز مبادله ایران اعلام کرد مقرر شده تأمین و تخصیص ارز اربعین با مدیریت مرکز مبادله ارز و طلای ایران و از طریق شبکه گسترده بانکی به سرعت و با گستردگی انجام پذیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ارائه خدمات برای جابه‌جایی زائران اربعین از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ انجام می‌شود.
جلسه ستاد هماهنگی مراسم اربعین به ریاست وزیر ارتباطات و باحضور رؤسای شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و مسؤولان مرتبط این وزارتخانه برای ارایه خدمات باکیفیت و متنوع به زوار اربعین حسینی برگزار شد.
وزیر کشور از اعمال تمهیدات لازم برای کاهش هزینه حمل و نقل زوار اربعین خبر داد.
وزیر کشور گفت: باید مدت زمان انتظار پشت مرزها برای زائران در اربعین کاهش یابد و بتوانیم هر چه سریع‌تر زوار را از مرزها عبور دهیم.
چند روز است که اینجا در کربلا ازدحام جمعیت بیش از تصورات بوده و به اصطلاح معروف جا برای سوزن انداختن نیست، بسیاری از زائران می‌گویند پس از خواندن زیارت اربعین به سمت مرز می‌روند.
شهردار منطقه یک از ادامه خدمت رسانی نیروهای جهادی منطقه یک در موکب شهید همدانی مرز شلمچه به زوار اربعین تا دوشنبه ۲۸ شهریور خبر داد.
سخنگوی سپاه با تاکید بر ضرورت همکاری همه جانبه زائرین اربعین حسینی با نیروهای امنیتی، انتظامی و خدمت رسان گفت: خدمت رسانی به زائران اربعین تا بازگشت کامل آنان به کشور ادامه دارد.
کرمانشاه- فرمانده فراجا در پایانه مرزی خسروی، گفت: خدمات رسانی به زائران اربعین تا پایان زمان بازگشت تمام زوار توسط پلیس ادامه خواهد یافت.
بانک مرکزی به شبکه بانکی تاکید کرد به منظور ارائه خدمات به زوار اربعین، امکان برداشت وجه نقد تا سقف ۵ میلیون ریال به صورت بین بانکی در خودپردازهای خود را در استان‌های مرزی فراهم کنند.
رئیس جمهور در گفتگوی تلفنی با استاندار ایلام ضمن اطلاع از آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به زائران اربعین در این استان و مرز بین‌المللی مهران بر رفع مشکلات و تسریع در خدمات‌رسانی به زوار تاکید کرد.
رئیس جمهور در این گفتگو در جریان روند امور اربعین در استان ایلام و مرز بین المللی مهران قرار گرفت و بر رفع مشکلات و تسریع در امر خدمت‌رسانی به زوار تاکید کرد.
وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با سفیر کشورمان در بغداد و سرکنسول‌ها در بصره، کربلا و نجف، آخرین وضعیت زوار اربعین حسینی را مورد بررسی قرار داد.
وزیر کشور گفت: مشکلاتی که در جریان سفر زوار اربعین به عراق وجود داشت از جمله حمل و نقل و معطلی زوار در مرزها را با مسئولان عراقی مطرح کردیم و آنها نیز قول همکاری دادند.
برنامه های وزارت ارتباطات و سازمان فضایی برای ارتباطات پایدار در اربعین شامل استقرار و ارتقای کیفیت سرویس دهی بالن فضایی، سرویس اینترنت رایگان و بسته فناورانه شرکتهای دانش بنیان اعلام شد.
رئیس ستاد اربعین کشور گفت: از همه زائران خواهش می‌کنم که زائران سفر خود را زودتر آغاز کنند. طول سفر را کوتاه کنند و از مرزهای جدید مثل مرز باشماق و تمرچین استفاده کنند.
رئیسی ثبت نام در سامانه «سماح» را به منظور خدمت رسانی بهتر و تردد آسانتر زائرین اربعین ضروری و مهم دانست و بر لزوم اطلاع رسانی دقیق برای آرامش بیشترعاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و رفع فوری دغدغه‌ها و مشکلات زوار تاکید کرد.
سخنگوی فراجا از فعالیت دفاتر پلیس +۱۰ در روز‌های جمعه تا ساعت ۱۶ به منظور خدمات دهی به زوار اربعین خبر داد.
شلمچه- رئیس پلیس راهور فراجا، شرایط برای تردد زائران در دو مرز چذابه و شلمچه را بسیار مطلوب اعلام کرد و گفت: زوار سفر خود را به روزهای پایانی اربعین موکول نکنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ