به گفته سردار هادیانفر رانندگان قانونمند سفیر های توسعه نظم و انضباط ترافیک و کاهش تصادفات در کشور هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به ماده ۲۹ قانون هوای پاک و میزان جریمه خودرو‌های متخلف گفت: تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار از بوق‌های شیپوری، لوله اگزوز، سامانه صوتی یا بلندگوی منصوب در وسایل نقلیه مانند آن تخلفی است که در صورت ارتکاب از سوی رانندگان خودرو‌ها در مرتبه اول شامل ۱۰۰ هزار تومان جریمه نقدی، در مرتبه دوم ۲۰۰ هزار تومان و برای بار سوم ۳۰۰ هزار تومان خواهد شد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ توضیحاتی درباره اعمال قانون و فرهنگ سازی رانندگان ارائه داد.
غفوری گفت: شامگاه گذشته یکی از ماموران پلیس راهور استان کرمان طبق قانون به یک خودرو متخلف که راننده خانم آن مشغول صحبت با تلفن همراه بوده ایست می‌دهد و ضمن تذکر به ممنوعیت صحبت با تلفن همراه حین رانندگی با برداشتن شماره پلاک از راننده طلب مدارک می‌کند، اما راننده با بی توجهی به تخلف ارتکابی شروع به طفره رفتن و داد و فریاد و پس از پیاده شدن به سمت مامور حمله ور شده و مامور را از ناحیه کتف زخمی می‌کند.
فرمانده پاسگاه پلیس راه اق قلا گرگان گفت: گشت کنترل نامحسوس پلیس شبانه روز بر رفتار و اعمال رانندگان قانون گزیر ناظر است.
شریفی درباره بیشترین سرعت ثبت شده در معابر و بزرگراه‌های پایتخت در بهار امسال نیز گفت: بیشترین تخلف سرعت که توسط دوربین‌ها ثبت شده و همکاران بنده در گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس راهور نیز با آن برخورد کردند، مربوط به خودرویی بوده که راننده آن با سرعت بیش از ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت اقدام به رانندگی کرده بود. این خودرو توقیف و اعمال قانون شد.
از ابتدای امسال تا پایان تیرماه بیش از ۲۵۰۰ برگه جریمه برای رانندگانی که می‌خواستند به اصطلاح زرنگ بازی درآورده و از لاینی دیگر وارد مسیر خروجی شوند، صادر شده است. البته رویکرد پلیس راهور همواره آموزش بوده و قصد ما جریمه کردن نیست، در همین راستا نیز چندین برابر این تعداد نیز با مخالفت پلیس برای خروج از بزرگراه مواجه شده و مجبور به ادامه مسیر و رعایت قانون شده‌اند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خواستار رفع نواقص و اصلاح قانون هوای پاک شد.
رییس سازمان تامین اجتماعی گفت: اگر کارفرمایان تاکسی های آنلاین به طور توافقی مبادرت به بیمه رانندگان خود نکنند سازمان از ظرفیت های اجبار قانون برای بیمه این افراد استفاده خواهد شد.
رسایی گفت: اجرای قانون حتی اگر باعث ایجاد دوقطبی شود، نباید از آن ترسید، چون در هر جامعه‌ای عده‌ای ممکن است نخواهند قانون را رعایت کنند، مثلا به سرعت مجاز در رانندگی پایبند باشند یا مالیات بپردازند، در چنین شرایطی حتما نهاد‌های نظارتی و انتظامی باید ورود کنند و به اجرای قانون بپردازند؛ بنابراین اجرای قانون حجاب در عمل باعث ایجاد دوقطبی اجتماعی نمی‌شود.
احمدی اظهار کرد: اگرچه بنده می‌دانم رئیس جمهور از رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس است، ولی وظیفه دولت این است که از قانون اساسی و احکام شریعت حراست کرده و آن‌ها را اجرا کند.
افزایش مبلغ جرائم رانندگی متناسب با نرخ تورم خواهد بود و این موضوع در قانون هم پیش‌بینی شده است.
فدراسیون جهانی اتومبیلرانی از وضع قوانین جدید در این رشته‌ خبر داد که با واکنش شدید رانندگان رو به رو شده‌ است.
فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) قانون ممنوعیت اظهارات سیاسی توسط رانندگان مسابقات فرمول یک را اصلاح کرد.
شاید تعجب کنید اگر بشنوید در فرانسه، اسپانیا و سوئیس، افراد عینکی باید همیشه در حین رانندگی یک عینک دوم نیز با خود به همراه داشته باشند.
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در ۶ ماهه اخیر حدود ۱۸۰۰ برگه اعمال قانون در خصوص رانندگان بی ملاحظه‌ای که در جای پارک معلولین و جانبازان پارک کرده اند، صادر شده است.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: ارجاع اصلاح قانون اسقاط خودرو یک تبعیض ناروا است. چرا که بسیاری از رانندگان کامیون و مردم مدتهاست معطل و منتظر آن هستند.
نعیم رضا‌نظامی چهارمحالی، وکیل پایه یک دادگستری گفت: اگر قرار بود رانندگی ممنوع باشد، می‌توانستند پیش‌بینی کنند، اگر قرار بود رانندگی زنان جرم تلقی شود باید مطابق ماده دو مجازات اسلامی برایش مجازات تعیین می‌کردند، آن زمان با یک جرم مواجه بودیم. هدف از ممنوعیت چه چیزی است؟ حقی را که می‌تواند وجود داشته باشد، کنار بگذاریم. باید یک دلیل قانع‌کننده وجود داشته باشد، آن ممنوعیت در قالب قانون در مجلس شورای اسلامی برود، شورای نگهبان آن را تأیید کند، در روزنامه رسمی منتشر شود و بعد به مرحله اجرا برسد. اما اگر در برابر آن سکوت کرده، دال بر این است که موضوع مجاز است و به اصل برائت نظر کنیم و ممنوعیتی وجود نداشته باشد. اگر هم مسائل دیگری وجود دارد، می‌توانند قانون‌گذاری کنند که آن‌هم تشریفات خاص خودش را دارد.
سرهنگ شریفی درباره موتورسواری خانم‌ها اعلام کرد: قانون در این باره سکوت کرده و ما هم سکوت می‌کنیم؛ قانون گفته هر کسی که گواهینامه موتورسیکلت دارد می‌تواند رانندگی کند، اما هیچ خانمی گواهینامه موتورسیکلت ندارد؛ تبصره ماده ۲۰ صدور گواهینامه موتورسیکلت برای مردان را بر عهده نیروی انتظامی گذاشته است.
معاون ترافیک پلیس راهور تهران: بهتر است رانندگان بدانند که دوران زرنگ بازی برای خروج از بزرگراه‌ها تمام شد یعنی اگر از لاین سرعت بخواهید به خروجی بزرگراه بروید پلیس اجازه نمی‌دهد پس از اعمال قانون باید مسیر جایگزین انتخاب شود.
در حال حاضر دو گروه مربی در آموزشگاه‌ها فعالیت می‌کنند. مربیانی که خودروی آن‌ها متعلق به آموزشگاه است، برایشان رابطه کارگری تعریف شده و بیمه می‌شوند، اما مربیانی که با خودروی خود فعالیت می‌کنند، طبق قانون باید از بیمه خویش فرما استفاده کنند که به دلیل مبلغ کم دستمزد آن‌ها، یعنی ساعتی ۲۸ هزار تومان، عموما توان آن را ندارند.
فرمانده انتظامی مشهد گفت: دو جوان که با رفتار‌های نامتعارف و خطرناک، رانندگان عبوری را به ترس و وحشت انداخته بودند و رهگذران را به فرار وا می‌داشتند، ناگهان در محاصره نیرو‌های گشت خودرویی کلانتری طبرسی شمالی قرار گرفتند و به قصد فرار از چنگ پلیس به داخل پیاده رو گریختند، اما نیرو‌های انتظامی به تعقیب آن‌ها ادامه دادند و پس از یک درگیری کوتاه، دستبند‌های قانون را بر دستان راکب و ترک نشین موتورسیکلت حلقه زدند.
فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ درباره پوشش و مخدوشی پلاک گفت: رانندگانی که از قانون تمکین نمی‌کنند، توقیف موتورسیکلت‌های آنان در دستور کار پلیس قرار دارد و یک سری مراحل قضایی نیز برای برخی رانندگان که مجرم هستند و پلاک را مخدوش می‌کنند، انجام می‌شود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از همکاران این مجموعه برای همدلی و همراهی مضاعف برای افزایش تولید خودرو و کاهش موجودی خودروهای ناقص، تشکر کرد و گفت: دستاوردهای حاصل شده در تولید 1800 دستگاه خودرو با عبور مستقیم 90 درصدی، در دهه ۹۰ بی سابقه بوده و تمام موفقیت های حاصل شده به جهت تلاش بی وقفه همکاران است.
نماینده مردم بهشهر در مجلس در واکنش به دستورالعمل‌های اخیر که نسبت به حجاب زنان صادر شده است، می‌گوید که همانطور که مقرراتی برای راهنمایی و رانندگی داریم، برای حوزه حجاب هم قانون مشخص کرده که هر کسی که در خاک جمهوری اسلامی است باید به چه الزاماتی مقید باشد. گاهی در جامعه شنیده می‌شود که می‌گویند "حجاب اجباری" در حالی که برخی مسائل هم به عنوان قانون مصوب شده و هم در شرع مقدس این مسائل گنجانده شده است. ما به عنوان اینکه مسلمان هستیم، اگر قانون هم نباشد باید حدود شرعی را در حجاب رعایت کنیم

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ