سرهنگ شریفی درباره موتورسواری خانم‌ها اعلام کرد: قانون در این باره سکوت کرده و ما هم سکوت می‌کنیم؛ قانون گفته هر کسی که گواهینامه موتورسیکلت دارد می‌تواند رانندگی کند، اما هیچ خانمی گواهینامه موتورسیکلت ندارد؛ تبصره ماده ۲۰ صدور گواهینامه موتورسیکلت برای مردان را بر عهده نیروی انتظامی گذاشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس پلیس راهور فراجا درباره جزئیات طرح ارائه یک روزه گواهینامه موتورسیکلت گفت: برابر آمار‌های پلیس راهنمایی و رانندگی، شش میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور از موتورسیکلت استفاده می‌کنند، اما فاقد گواهینامه موتورسیکلت هستند. ما بررسی کردیم و دیدیم اگر با همین روال عادی و جاری بخواهیم کاری کنیم که این افراد گواهینامه موتورسیکلت دریافت کنند، بیش از ۴۰ سال زمان لازم است. به همین دلیل نیز طرح ارائه یک روزه گواهینامه موتورسیکلت را طراحی کردیم.
موتورسواران کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در تعطیلات عید سعید فطر در مسیرهای منتهی به شهرهای شمالی به یاری پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا می آیند.
یک قرن از حضور پلیس راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران برای برقراری نظم و جریمه رانندگان متخلف می‌گذرد؛ همان زمان که حدود ۶۰۰دستگاه اتومبیل، موتورسیکلت و دوچرخه در تهران وجود داشت و باید اقدامی برای ساماندهی و جلوگیری از شلوغی معابر انجام می‌شد.
جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه خستگی در رانندگی، زمان و مکان نمی‌شناسد، گفت: حدود نیمی از علل تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو رانندگان است.
در این جریمه‌ها نه تنها نوع تخلف معلوم نشده بلکه شماره گواهینامه با دریافت کنندگان پیامک نیز تطابق ندارد.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ضمن ارائه توصیه‌هایی به مسافران نوروزی گفت: رانندگان و مسافران نوروزی حتماً می‌بایست کمربند ایمنی خود را ببندند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از رانندگان و مسافران خواست که در زمان انسداد مسیر جنوب به شمال جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال یا سفر خود را به زمان دیگری موکول کنند یا از مسیر‌های جایگزین استفاده کنند.
افزایش مبلغ جرائم رانندگی متناسب با نرخ تورم خواهد بود و این موضوع در قانون هم پیش‌بینی شده است.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه رانندگی در زمان و روزهای برفی شرایطی خاص دارد، گفت: راکبین موتورسیکلت در شرایط لغزندگی این وسیله را فراموش کنند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از انسداد موقت آزادراه تهران_شمال و جاده چالوس به علت ریزش بهمن و کولاک شدید خبر داد و گفت: آزادراه تهران_شمال و جاده چالوس به علت ریزش بهمن و کولاک شدید به‌صورت موقت مسدود شد. مسیر جایگزین، تا زمان رفع مسدودی جاده هراز و فیروزکوه خواهد بود.
پلیس در چراغ‌های راهنمایی و رانندگی دخالت نکند
رئیس شورای شهر تهران گفت:سازمان حمل و نقل نگهداری چراغ‌ها را برعهده دارد و پلیس نباید در دستکاری زمانبندی چراغ دخالت کند.
جانشین رئیس پلیس راهور فراجا گفت: واقعا نمی‌توان گفت که کدامیک رانندگی بهتری دارد. همانطور که ممکن است در بین مردان تخلفاتی رخ دهد در بین زنان هم چنین چیزی وجود دارد، اما بطورکلی می‌توان گفت که زن‌ها در رانندگی؛ محتاط‌تر و منضبط‌تر هستند و به سبب همین منضبط‌تر بودن نیز بیشتر قوانین رانندگی را رعایت می‌کنند.
جانشین پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه زنان در رانندگی منضبط‌ترند، گفت: ۲۰۰ هزار زن سفیر پلیس راهور شدند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.
رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه رانندگی موتورسواران در روزهای بارندگی در سطح معابر ممنوع است، گفت: برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی در زمان بارندگی و به دلیل مخاطراتی که برای راکبین وجود دارد، رانندگی برای موتورسواران ممنوع است. راکبین باید حتما به این نکته توجه داشته باشند که در شرایط بارانی اصطکاک عاج لاستیک و سطح زمین بسیار پایین می‌آید و هر لحظه ممکن است منجر به واژگونی و خدای ناکرده احتمال تصادفات جرحی و فوتی شود.
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره محور‌های دارای انسداد گفت: محور ریگان - ایرانشهر و نیز محور‌های لاسم - ارجمند و زرآباد - چاهان مسدود هستند و در زمان انسداد این محور‌ها تردد از مسیر‌های جایگزین انجام می‌شود.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره محور هراز نیز گفت: برابر اعلام و برنامه‌ریزی قبلی این محور باید از ساعت ۱۲ ظهر امروز بازگشایی شود، تا زمان بازگشایی هراز تردد از دو محور چالوس و هراز به عنوان محور‌های جایگزین انجام می‌شود.
سردار هادیانفر گفت: از تاریخ ١٣ الی ٢٠ مهر مالکان یا نمایندگان وسایل نقلیه توقیفی که به علت شکایت دارای خلافی بیش از ١٠ میلیون ریال و تا سقف ١٠٠ میلیون ریال هستند، می‌توانند به پلیس +١٠ مراجعه کنند.
پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی کل انتظامی ، طرح تقسط جرایم رانندگی را به مناسبت هفته فراجا آغاز کرد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور پایتخت گفت: وقتی تلفن همراه زنگ می‌خورد حواس راننده پرت شده و به سمت گوشی برای پاسخ می‌رود تا بررسی کند چه کسی زنگ زده است؛ در این بین راننده تلاش می‌کند قفل تلفن همراه را باز کند و تلفن را پاسخ دهد؛ همه این فرآیند چقدر زمان می‌برد؟ ۳ ثانیه؟ در این سه ثانیه اگر خودرو ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشد خودرو به ازای هر ثانیه مسافتی حدود ۳۰ متر حرکت می‌کند که این ۳۰ متر در ۳ ثانیه می‌شود ۹۰ متر؛ عملا با پاسخ به یک زنگ تلفن همراه خودرو ۱۰۰ متر حرکت کرده و در این مدت خودرو از کنترل راننده خارج شده است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه یک ساعت به مدت زمان اجرای طرح ترافیک افزوده شده است، گفت: تنها تغییر صورت گرفته نسبت به تابستان این است که زمان اتمام طرح ترافیک از ساعت پنج به شش عصر رسیده است. این درحالی است که در گذشته و پیش از پاندمی کرونا ساعت اجرای این طرح تا هفت عصر بود.
معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: عابران پیاده هم توجه داشته باشند که با توجه به پوشش تیره‌ای که بر تن دارند، در زمان تاریکی هوا از محل‌های مجاز و دارای روشنایی کافی تردد کنند. رانندگان نیز دقت و توجه بیشتری به مسیر مقابل خود داشته باشند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ