نماینده آفریقای جنوبی در کنفرانس ایران و بریکس گفت: ایران یک تمدن قوی دارد و در کنار آفریقای جنوبی ایستاد و باعث آزادی ما شد و ماندلا پس از آزادی از زندان به ایران سفر کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر در هفته اول لیگ برتر یک ستاره جدید رو کرد؛ بهروز عظیمی با دو گل و یک پاس گل، مرد اول بازی با پالایش بود.
مشکل ایران نه‌تن‌ها در کار با آفریقا که حتی در کشور‌های آسیای میانه و قفقاز که در حوزه تمدنی ما بوده و فاصله جغرافیایی چندانی هم ندارند، در اراده سیاسی نیست. همانگونه که قبلا گفتم همه دولت‌ها و رؤسای‌جمهور به استثنای دولت روحانی که توجه کمتری به قاره آفریقا داشت، علاقه‌مند و بلکه مشتاق کار با آفریقا بودند. علت ناکامی دولت‌های پیشین که احتمال می‌دهم دولت رئیسی را نیز در رابطه با آفریقا زمین‌گیر کند، سازوکار و ساختار اقتصادی ما است. ساختار اقتصادی ما به شکلی است که نمی‌توانیم از فرصت‌های مبادلات خارجی به‌خوبی استفاده کنیم.
راهبرد ایران برای گسترش روابط با کشورهای آفریقا در کنار نگرانی رژیم صهیونیستی از حضور ایران در قاره سیاه، از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا ضمن بیان اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد رشد ۱۰۰ درصدی صادرات به آفریقا بودیم، راه های توسعه تجارت با این قاره را تشریح کرد.
«در حال حاضر حقوق کارگر ما با کشور‌های بسیار عقب مانده از جمله کشور‌های آفریقایی برابری می‌کند. طبیعتا وقتی یک کارگر می‌تواند در عراق حداقل ماهی ۶۰۰ دلار درامد داشته باشد، چرا این فرصت را از دست بدهد؟ عراق تنها کشوری نیست که کارگر ماهر ایرانی را جذب می‌کند. عربستان و ترکیه نیز از دیگر کشور‌هایی هستند که کارگران متخصص ایرانی را جذب می‌کنند. »
پژمان منتظری مدافع ۳۹ ساله ایران از تیم الخریطیات قطر کنار گذاشته شد.
به نظر می‌رسد سیاست مرتبط با ایران که امارات در حال اتخاذ آن است، بخشی از یک «سیاست همسایگی» گسترده‌تر سرمایه‌گذاری در ثبات منطقه‌ای است. از نظر امارات متحده عربی، با اتصال ایران به منطقه و جهان، تلاش‌ها برای حفظ عرضه جهانی انرژی، امنیت غذایی و زنجیره‌های تأمین بین آسیای مرکزی، اروپا و آفریقا تقویت خواهد شد. به عبارت دیگر، امارات ایران را از دریچه دستور کار ارتباطی خود می‌بیند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به نقش مهم بورکینافاسو در منطقه آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران بر پایه گسترش همکاری با کشورهای آفریقایی به‌ویژه بورکینافاسو است.
امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار عیسی بورو قائم مقام وزیر امور خارجه بورکینافاسو گفت: جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با کشورهای آفریقایی را در دستور کار خود قرار داده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با ارتباطات و تعامل میان جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو، همکاری‌های اقتصادی با کشورهای آفریقایی توسعه می‌یابد.
وزنه‌بردار دسته ۹۶ کیلوگرم ایران پس از صحبت با کادرفنی به خانه برگشت و کادرفنی باید یک نفر دیگر را خط بزند تا ترکیب ایران در قهرمانی آسیا مشخص شود.
دو فوتسالیست ایرانی پالما در تمرین این تیم کنار یکدیگر مشغول به تمرین هستند.
در حالی که تا چندی پیش ایران واردکننده فرش بود، حالا برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات به غرب آفریقا و شرق آسیا در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.
رئیس جمهور گفت: ایران همواره در روزهای سخت کنار ملت و دولت سوریه بوده و اکنون نیز برای امدادرسانی فوری به زلزله‌زدگان سوریه‌ای آمادگی دارد.
با پایان موعد نقل و انتقالات زمستانی، آیاندا پاتوسی ناگهان از برنامه تیم‌های خواهانش کنار رفت تا احتمالا مجبور به بازگشت به کشورش شود.
با پایان موعد نقل و انتقالات زمستانی، آیاندا پاتوسی ناگهان از برنامه تیم‌های خواهانش کنار رفت تا احتمالا مجبور به بازگشت به کشورش شود.
وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در مقابله با محاصره ظالمانه در کنار ملت یمن ایستاده است.
وزیر کار گفت: با برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری زیمبابوه روابط دو کشور در تمام ابعاد خصوصاً در حوزه اقتصادی بیش از پیش توسعه خواهد یافت.
مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو که در دیدار مقابل اتلتیکو مادرید گلزنی کرد، با به ثمر رساندن پنج گل در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا در کنار مهاجمان منچسترسیتی و بارسلونا قرار گرفت.
دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در کشورمان خطاب به مردم ایران مدعی شد: ما با شماییم و همیشه با شما خواهیم بود.
رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق در گفتگو با شبکه خبری المیادین گفت که تشکر از ایران بخاطر ایستادگی در کنار عراق به مذاق برخی خوش نمی آید.
رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق در گفتگو با شبکه خبری المیادین گفت که تشکر از ایران بخاطر ایستادگی در کنار عراق به مذاق برخی خوش نمی آید.
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی تندگویان (شگویا) با حضور ۸۵.۵۳ درصد سهامداران امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ برگزار شد. گزارش کامل نبض بورس از این مجمع را بخوانید.
ما محصولات پتروشیمی را تولید می‌کنیم و خام به دنیا می‌فروشیم، در حالی که بیش از هفت هزار کالای پایین دستی از این مواد تولید می‌شود؛ لذا باید در کنار احداث پتروشیمی، به میزان ده برابر در صنایع پایین دستی سرمایه‌گذاری کرد. ما کار سخت را انجام می‌دهیم، اما کار آسان را که ثروت بیشتری دارد از دست می‌دهیم که پژوهشگران و دانشگاه‌ها می‌توانند در این خصوص راه حل ارایه دهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ