وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با ارتباطات و تعامل میان جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو، همکاری‌های اقتصادی با کشورهای آفریقایی توسعه می‌یابد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون علمی رئیس جمهور با اشاره به همکاری ایران و آفریقا در حوزه‌های سلامت، منابع‌ و کشاورزی گفت: کمک ایران به این کشورها در راستای تکمیل زنجیره‌های ارزش و ارتقای تاب آوری فناورانه است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تعاملات کشور در عرصه بین‌المللی و همکاری با کشورهای عضو شانگهای می‌تواند به بی اثر شدن تحریم‌ها کمک کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: منافع بهبود روابط ایران و عربستان عاید کشورهای مسلمان می‌شود و محور مقاومت هم از این همکاری‌ منتفع خواهد شد.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایجاد سازوکاری مشترک برای گفتگو و همکاری با حضور همه کشورهای حوزه راهبردی خلیج فارس، بیش از هر زمان دیگری لازم و ثمربخش است.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایجاد سازوکاری مشترک برای گفتگو و همکاری با حضور همه کشورهای حوزه راهبردی خلیج فارس، بیش از هر زمان دیگری لازم و ثمربخش است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به نقش مهم بورکینافاسو در منطقه آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران بر پایه گسترش همکاری با کشورهای آفریقایی به‌ویژه بورکینافاسو است.
رئیسی در نشست مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور نیکاراگوئه گفت: همکاری بین کشورهای آمریکای لاتین و دیگر کشورهای مستقل با یکدیگر می‌تواند باعث اتحاد شود و بر ظرفیت کشورها بیافزاید.
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور برای تضمین امنیت غذایی جهانی با کشورهای آفریقایی همکاری می‌کند.
اجلاس همکاری کشورهای عربی و چین، با حضور مسئولین بلندپایه کشورهای شرکت‌کننده، در چنگدو چین آغاز به کار کرد.
اردبیل- دبیرکل سازمان همکاری‌ کشورهای عضو اکو گفت: در تلاش برای تأسیس شبکه مجریان تورهای گردشگری کشورهای عضو اکو هستیم تا این فرآیند تسهیل شود.
رئیس جمهور در گفتگو با سلطان عمان گفت: همکاری و همراهی کشورهای اسلامی، در بازدارندگی از تجاوزگری صهیونیست‌ها و احقاق حقوق ملت فلسطین موثر است.
تحریم‌های شدید، ایران را متوجه توانایی‌ها و نیروهای درونی خود کرد و در همین مدت تحریم‌ها، زمینه پیشرفت‌های بسیاری برای ایران مهیا شد و کشور ما توانست در زمینه‌های مختلف از جمله «علم و فناوری»، «پزشکی و بیولوژیک»، «هوا-فضا»، «هسته ای» و «نانو» به پیشرفت‌های شگفت آوری دست یابد.
نشست با شرکت کنندگان اجلاس همکاری های ایران و کشورهای غرب آفریقا
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: با همکاری بخش خصوصی به زودی خط منظم دریایی بین ایران و غرب آفریقا راه اندازی می شود؛ همچنین دو ایرلاین پرواز به مقصد این کشورها را کلید خواهند زد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن گفت: همکاری رسانه‌ای ایران با کشورهای محور مقاومت لازم است افزایش می‌یابد.
مدیرکل دفتر آفریقای سازمان توسعه تجارت گفت: طی ۱۰ ماهه امسال بیش از ۲۷ میلیارد دلار به کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی صادرات داشتیم که بیانگر رشد ۲۶ درصدی نسبت به پارسال است.
معاون وزیر امور خارجه در ارتباط با سطح تعامل چین با دولت سیزدهم در مقایسه دولت‌های گذشته چگونه ارزیابی می‌شود؟ گفت: سیاست دولت‌ها فرق می‌کند، همیشه تاکید کردم که باید سیاست خارجی ما وابسته به دولت‌ها نباشد، حاکمیتی باشد که با یک دولت جهت ما عوض نشود، در این دولت گرایش محکمی به کشور‌های آسیایی وجود دارد همچنین آفریقا و اروپا. دولت هم اعلام کرده بود همسایگان در اولویت قرار دارند و همین سیاست دنبال می‌شود و طرف چینی هم متوجه این مساله است؛ بنابراین سطح روابط عالی است.
مراودات کشاورزی ایران با کشورهای افریقایی و جنوب شرقی آسیا گسترش می یابد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اعلام خبر ارسال لایحه عضویت ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری‌ اسلامی به مجلس در راستای ارتقای نقش زنان در تحولات اجتماعی و اقتصادی و غلبه بر چالش‌های پیشِ روی آنها و توسعه همکاری زنان ایران و کشورهای دیگر خبر داد
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اعلام خبر ارسال لایحه عضویت ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری‌ اسلامی به مجلس در راستای ارتقای نقش زنان در تحولات اجتماعی و اقتصادی و غلبه بر چالش‌های پیشِ روی آنها و توسعه همکاری زنان ایران و کشورهای دیگر خبر داد
منابع وابسته به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از سفر فرستاده امریکا در امور یمن به دو کشور عضو این شورا خبر دادند.
رئیس جمهور گفت: همکاری‌ متقابل میان ایران و کشورهای آسیایی همکاری مغتنمی است که نتیجه آن می‌تواند صلح، ثبات، امنیت و آرامش در منطقه را به دنبال داشته باشد.
رئیس جمهور گفت: همکاری‌های متقابل میان ایران و کشورهای آسیایی همکاری مغتنمی است که نتیجه آن می‌تواند صلح، ثبات، امنیت و آرامش در منطقه را به دنبال داشته باشد.
رئیس جمهور با اشاره به رویکرد تهران در زمینه توسعه روابط با کشورهای افریقایی گفت: در بخش‌های متنوعی از جمله انرژی، معدن، کشاورزی و فناوری امکان گسترش همکاری‌های ایران با زیمبابوه وجود دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ