وزیر کار گفت: با برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری زیمبابوه روابط دو کشور در تمام ابعاد خصوصاً در حوزه اقتصادی بیش از پیش توسعه خواهد یافت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور روسیه امروز و در حاشیه برگزاری دومین نشست سران روسیه- آفریقا در سن‌پترزبورگ با رؤسای جمهور زیمبابوه و اوگاندا دیدار کرد.
چندتن از دختران گروه سرود گریه کردند و این موضوع به آقای رئیس جمهوری منتقل شد که این‌ها دوست داشتند با شما عکس یادگاری بگیرند و دوست داشتند این سرود با تمرکز و در یک فضای بهتری اجرا شود.
بزرگترین خدمت به ایران در عرصه بین‌المللی، بازگرداندن جایگاه واقعی ایران و برقراری رابطه متوازن با تمام کشور‌ها و اجتناب از فرو افتادن در دام کشور‌های معدود، چون چین و روسیه و باز کردن دست‌وپای روابط از قید کشور‌های عقب‌افتاده، منزوی و ضعیف جهان و درنهایت حرکت به‌سوی اعتلای ایران، متناسب با جایگاه واقعی آن است که طبعاً در داخل در پرتو حمایت مردمی و در خارج در سایه یک سیاست مثبت و متوازن با جامعه جهانی و کشور‌های مقتدر منطقه و جهان امکان‌پذیر خواهد بود.
حمایت اجتماعی و حمایت از کودکان، ایمنی و بهداشت شغلی و کاهش حوادث ناشی از کار، توسعه اشتغال و توانمندسازی افراد دارای معلولیت و... از محورهای سند یادداشت‌تفاهم همکاری ایران و زیمبابوه است.
رییس جمهور کشورمان در شست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و زیمبابوه، سفر به زیمبابوه را بیانگر اراده دو کشور برای توسعه همه جانبه روابط دانست.
مردم زیمبابوه با عکس‌های رهبر انقلاب و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به استقبال رئیس‌جمهور کشورمان رفتند.
مراسم امضای اسناد و تفاهم‌نامه همکاری میان ایران و زیمبابوه برگزار شد و مقامات دو کشور چند سند همکاری به امضا رساندند.
اجرای سرود سلام فرمانده توسط دختران زیمبابوه‌ای برای استقبال از رئیس‌جمهور کشورمان را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
رییس جمهور گفت: ایران و زیمبابوه می توانند در حوزه های اقتصادی، کشاورزی، معادن و حوزه های تجاری با هم همکاری کنند و ایران آماده به اشتراک گذاشتن تجربیات خود است.
سفیر ایران در زیمبابوه گفت: روند تحولات اقتصادی و تجاری بین ایران و زیمبابوه در سال ١٤٠١ و پس از پایان دوران کرونا به ٤ میلیون دلار صادرات برای کشورمان رسیده است.
رئیس جمهور تا ساعتی دیگر در کاخ ریاست جمهوری اوگاندا مورد استقبال رسمی «امرسون منانگاگوا» همتای زیمبابوه‌ای خود قرار خواهد گرفت.
رئیس جمهور در سومین مقصد از سفر به قاره آفریقا و در پاسخ به دعوت رسمی رییس جمهور زیمبابوه دقایقی پیش وارد فرودگاه هراره پایتخت این کشور شد.
زیمبابوه به دنبال راه اندازی خط تولید تراکتور است و در این راستا صنعتگران ایران برای این همکاری اعلام آمادگی کردند.
بنا به اعلام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تحریم های اقتصادی علیه زیمبابوه تا یک سال دیگر تمدید می شود.
تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی سالانه ۱۰ هزار تن شیرخشک زیمبابوه را تأمین می کند.
ایسنا تصویری متفاوت از حجاب دو وزیر زن زیمبابوه‌ای در ایران منتشز کرد. محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزرای «اطلاعات و ارتباطات» و «صنایع و تجارت» زیمبابوه دیدار کرد.
رئیس جمهور با اشاره به روابط دوستانه ایران و زیمبابوه پس از پیروزی انقلاب گفت:ایران و زیمبابوه ظرفیت‌های فراوانی دارند که می‌تواند در مسیر گسترش روابط و همکاری‌های فیمابین مورد استفاده باشد.
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش‌بینی می شود که سطح مبادلات تجاری میان ایران و زیمبابوه به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در سال افزایش یابد.
سفیر جمهوری زیمبابوه در آغاز ماموریت خود با وزیر امور خارجه دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری‌اسلامی‌ایران و جمهوری زیمبابوه روابط دو کشور در تمام ابعاد بیش از پیش توسعه خواهد یافت.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار همسر رئیس جمهور زیمباوه گفت: با برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور روابط در تمام ابعاد بیش از پیش توسعه خواهد یافت.
نشست بانوان ایرانی در دیدار با همسر رئیس جمهور زیمبابوه امروز برگزار شد و معاون راهبردی امور زنان و خانواده از آمادگی همکاری های مشترک ایران با کشور زیمبابوه خبر داد.
معاون وزیر خارجه زیمبابوه در حاشیه "نخستین نشست هماهنگ کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد" در تهران، با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ