در حالی که تا چندی پیش ایران واردکننده فرش بود، حالا برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات به غرب آفریقا و شرق آسیا در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برنامه‌ریزی‌های اقتصادی باید در مسیر چشم‌انداز کشور باشد و بودجه کشور هم در جهت تحقق آن تخصیص یابد که این روند در وضعیت کنونی رعایت نمی‌شود.
مدیرکل شرق آسیای سازمان توسعه تجارت گفت: با توجه به گستردگی حضور چین در اقتصاد دنیا و همکاری کشورهای مختلف منطقه با چینی‌ها ایران نیز برای حفظ این بازار باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشد.
رئیس اداره سرمایه‌گذاری خارجی معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، از توسعه همکاری ایران و هند در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌ کشاورزی خبر داد.
برنامه‌ریزی برای توسعه اقتصادی کشور پیشینه‌ای نسبتا طولانی دارد و یکی از انتقادات وارد به مسئولان حوزه برنامه‌ریزی این است که تدوین برنامه هفتم توسعه با تأخیر مواجه و درنتیجه برنامه ششم تمدید شده و هنوز از برنامه هفتم خبری نیست. البته این تاخیر فقط مختص به برنامه هفتم نبوده و تا‌کنون سه برنامه از هفت برنامه توسعه اقتصادی کشور یعنی برنامه‌های سوم، پنجم و هفتم توسعه هم با تأخیر یک‌ساله مواجه شده‌اند.
نماینده ادوار مجلس گفت: برنامه‌ها در سازمان برنامه تهیه می‌شود، در حالی‌که سازمان برنامه و دولت و حتی مجلس نسبت به تصمیمی که گرفته می‌شود، غریبه هستند و این نوعی کور رنگی سیاسی است.
معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت ابراز امیدواری کرد که گره احداث پالایشگاه‌های جدید به‌زودی با اجرای این برنامه هفتم توسعه باز خواهد شد و شاهد شتاب در روند اجرای طرح‌های پالایشی خواهیم بود.
رئیس جمعیت هلال‌احمر از برنامه‌ریزی‌های این جمعیت برای توسعه بیشتر توریسم سلامت خبر داد.
نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی خوزستان
معاون اول رئیس‌جمهور بر ضرورت برنامه‌ریزی و ایجاد جذابیت سرمایه‌گذاری برای مردم و بخش خصوصی و همچنین تامین مالی صندوق توسعه ملی برای ساخت نیروگاه‌های جدید تاکید کرد.
رئیس سازمان شیلات ایران از انجام برنامه‌ریزی جهت تولید سالانه ۱۶۰ تُن میگو، ۵۰۰ هزار تُن انواع آبزیان از طریق پرورش در دریا و صید سالانه ۸۵۰ هزار تُن طی برنامه هفتم توسعه خبر داد.
مجید کیانپور گفت:از ابتدای سال با برنامه‌ریزی منسجم برای تحقق شعار سال را آغاز و موفق شدیم با بهره‌مندی و جذب نخبگان ضمن پیوند صنعت و دانشگاه، شرکت را به سمت دانش بنیان برویم.
مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی گفت: برای نوروز ۱۴۰۲ و تعطیلات بهمن و اسفندماه ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی کردیم تا مردم به سفرهای زودهنگام ترغیب شوند.
وزیر کشور گفت: فعال‌سازی ظرفیت‌های درون استانی بایستی محور اصلی برنامه‌ریزی توسعه‌ای استانداران باشد.
نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه با حضور رئیسی
دامغان- مدیرکل طرح و برنامه‌ریزی وزارت ورزش از اختصاص اعتبار ویژه برای توسعه ورزشی در دامغان خبر داد و گفت: هشت میلیارد تومان برای توسعه و مرمت اماکن ورزشی دامغان اختصاص یافت.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید برنامه هفتم توسعه را بر اساس واقعیات و تحریم‌های موجود تدوین کنیم و معتقدم لازم نیست برنامه‌ریزی را از غربی‌ها یاد بگیریم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی تهران گفت: در اولین جلسه کارگروه گردشگری شورای برنامه‌ریزی تهران به ریاست استاندار تهران مصوب شد تا گردشگری کشاورزی با همکاری دستگاه‌های متولی توسعه یابد.
سران سه قوه با تاکید بر اهمیت وحدت کلمه برای تداوم توسعه و پیشرفت کشور، از هوشمندی مردم در ناکام گذاشتن توطئه دشمنان در وقایع هفته‌های اخیر قدردانی کردند.
سران سه قوه با تاکید بر اهمیت وحدت کلمه برای تداوم توسعه و پیشرفت کشور، از هوشمندی مردم در ناکام گذاشتن توطئه دشمنان در وقایع هفته‌های اخیر قدردانی کردند.
وزیر کشور اذعان کرد: برای استانداری سیستان و بلوچستان یک فرد اقتصادی انتخاب شده تا شاهد رشد و توسعه استان باشیم.
شهردار تهران طی حکمی باقری را به عنوان سرپرست معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران منصوب کرد.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: فاز نخست توسعه میدان مشترک اسفندیار در دستور کار این شرکت قرار گرفته است و مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، پیش‌بینی می‌شود طی مدت ۳۶ ماه به سرانجام برسد.
دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در راستای تقویت بسترهای همکاری پژوهشی و دانش‌بنیان با معاونت پژوهشی و رٶسای دانشکده‌های دانشگاه صنعتی سهند دیدار کرد.
مرتضی افقه کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به تعیین سقف اجاره مسکن توسط دولت، اظهارداشت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور تعیین سقف برای اجاره مسکن نمی‌تواند اجرا شود، زیرا در وهله اول ملک یک دارایی خصوصی است و مالک می‌تواند دارایی خود را به هر میزانی که می‌خواهد اجاره دهد، در وهله دوم نیز راه دور زدن این موضوع باز است، زیرا مالک و مستاجر در بنگاه املاک می‌تواند ۲۵ درصد افزایش اجاره بها را در تهران ثبت کنند، اما مالک به صورت غیررسمی می‌تواند اجاره بیشتری را از مستاجر خود طلب کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ