هر فردی ممکن است دچار بیماری حرکت یا حالت تهوع در سفر شود؛ اما این مسئله در کودکان و زنان باردار در مقایسه با سایر افراد بسیار شایع‌تر است. این مشکل مسری نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بیماری ناشی از دستگاه تهویه هوا چیست؟
متخصصان دریافتند که قرار گرفتن در معرض دستگاه تهویه مطبوع (چنانچه از دستگاه درست نگهداری نشده یا در ساختمانی با تهویه نامناسب کار گذاشته شده باشد) ممکن است مشکلاتی برای سلامتی ایجاد کند.
تشخیص سپسیس غالبا دشوار است با این حال، در کودکان بیشتر با تنگی نفس، خواب‌آلودگی و کاهش سطح هوشیاری شناخته می‌شود. یکی از نشانه‌های هشداردهنده‌ای که پزشکان از والدین می‌خواهند به آن توجه کنند، گریه ضعیف و با صدای زیر است که با گریه عادی کودک فرق دارد. همین‌طور وجود این نشانه‌ها می‌تواند هشدار دهنده باشد:
مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه‌ای اقدام شنیع شهرک‌نشینان صهیونیست در به آتش کشیدن و توهین به قرآن کریم را محکوم کرد.
سندرم یا بیماری کلید در قفل زمانی رخ می‌دهد که افراد نیاز شدید به دفع ادرار دارند و مثانه به دلیل انقباضات غیر ارادی قادر به کنترل مایع نیست.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
مهم‌ترین کانون‌های شناخته شده نوع "آنتروپونتیک" بیماری سالک در حال حاضر کرمان، بم و مشهد هستند؛ البته نوع "آنتروپونتیک" در نیشابور، قم، شیراز، یزد، سبزوار و پل دختر و به طور تک‌گیر در سایر مناطق کشور هم شناسایی شده‌اند.
لوپرامید دارویی برای درمان اسهال (آبریزش مدفوع) است. می‌تواند به اسهال کوتاه‌مدت یا سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) کمک کند. پرامید همچنین برای اسهال‌های مکرر یا طولانی‌مدت ناشی از بیماری‌های روده مانند بیماری کرون، کولیت اولسراتیو و سندرم روده کوتاه استفاده می‌شود. قرص ضد اسهال لوپرامید از آن دسته از قرص‌هایی است که برای اسهال و استفراغ تجویز می‌شود. این دارو با کند کردن حرکات شدید روده باعث توقف اسهال می‌شود.
هورمون کورتیزول، واکنش بدن به موقعیت‌های استرس‌زا را تنظیم می‌کند. آلدوسترون نیز به تنظیم سدیم و پتاسیم مورد نیاز بدن کمک می‌کند. علاوه بر این، قشر آدرنال هورمون‌های آندروژن (Androgens) که عملکردی مشابه با هورمون‌های جنسی دارند را نیز تولید می‌کند. اگر فعالیت این غدد به‌دلیل بروز عارضۀ آدیسون مختل شود، فرد ممکن است علائم فیزیکی زیر را تجربه کند:
بیماری حرکت زمانی رخ می دهد که مغز شما نمی تواند اطلاعات ارسال شده از چشم، گوش و بدن شما را درک کند. حرکات زیاد در ماشین، هواپیما، قایق یا حتی یک پارک تفریحی، می تواند باعث شود که حالت تهوع یا بیماری داشته باشید؛ برخی افراد حتی در نهایت استفراغ می کنند .
رئیس اسکودا گفت: «مردم امروز گرفتاری دارند و با دغدغه بیکاری، معیشت، اجاره مسکن و گرانی مواجه هستند. امروز دلار باز هم بالا رفت. مسئولان باید به این مسائل فکر کنند. ما به‌عنوان نهاد وکالت هرجا غیرقانونی عمل شده و به کسی ظلم شود آمادگی کامل برای دفاع از حقوق مظلومین را داریم و براساس آنچه در وظایف قانونی ما مشخص شده است برای معاضدت، مشاورت و وکالت انجام وظیفه می‌کنیم اتحادیه نیز با تمام قدرت در این حوزه حرکت می‌کند.»
وعده ایجاد یک میلیون شغل در پایان هر سال از دولت سیزدهم در حالی محقق نشد که در پایان سال ۱۴۰۱ نیز بیش از ۲.۵ میلیون نفر به خیل بیکاران ایران اضافه شده است. در تابستان و پاییز سال گذشته، نرخ بیکاری روندی نزولی داشت و حتی در کانال ۸ درصدی (به گفته مرکز آمار) حرکت می‌کرد. اما در پایان سال گذشته، نرخ بیکاری در آستانه دو رقمی شدن قرار گرفته است.
دکتر مهتاب ربانی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن با تاکید بر اینکه سرگیجه های وضعیتی شایع ترین انواع سرگیجه وابسته به مشکلات گوش داخلی هستند، می گوید: بر خلاف تصور مبتلایان به این نوع سرگیجه ، استراحت کردن و حرکت ندادن سر، منجر به مزمن شدن بیماری شان می شود . این بیماران هرچه بیشتر حرکت داشته باشند روند درمان را بهتر طی می کنند. انجام مانور های ورزشی در این بیماران منجر به از بین رفتن سرگیجه می شود. منبع: خبرآنلاین
افراد مبتلا به نوعی بیماری تخریب کننده شبکه عصبی بدن می‌توانند با استفاده از یک ربات پوشیدنی دست‌های خود را حرکت دهند.
«ربیع الله قربانی» گفت: یک معلول ذهنی در یکی از مراکز نگهداری معلولان زیرپوشش بهزیستی در حرکتی اقدام به روشن کردن فندک در کنار تخت یک بیمار اعصاب و روان که به منظور جلوگیری از وارد کردن آسیب به خود به تخت بسته شده بوده، کرد که در این حادثه بیمار اعصاب و روان دچار آتش‌سوزی شده و فوت می‌کند.
سیستم های مخصوص رصد حرکات که در فیلم های سینمایی مانند آواتار به کاراکترها جان می بخشد، به محققان کمک می کند تا آغاز بیماری هایی را ردیابی کنند که به حرکت کردن فرد آسیب می زند.
در بیشتر موارد سندرم استیف پرسن منجر به تغییر وضعیت بدن می‌شود. موارد شدید حتی ممکن است توانایی بیمار را در راه رفتن یا حرکت نیز محدود کند.
روستاییانِ آلوده در دسته‌های صدتایی به خیابان‌ها می‌آمدند و با ریتمِ موسیقی‌ای که هیچ‌کسِ دیگری جز خودشان نمی‌شنید، بدن‌های‌شان را به حرکت در می‌آوردند. حالا این حرکاتِ تنشی و پیچ‌وتاب خوردن‌ها رقص بود یا چیز دیگری، آن‌هایی که دچارش شده بودند در حالتِ خلسه بودند و کنترلی بر بدن‌های‌شان نداشتند.
این نویسنده انگلیسی در مقاله‌ای نوشته: شنیده بودم که ملکه به نوعی بیماری سرطان مغز استخوان مبتلاست که خستگی، کاهش وزن و مشکلات حرکتی ملکه تأییدکننده آن بود که غالبا در طول یک سال آخر زندگی ملکه به ما گفته می‌شد.
تربت حیدریه ـ رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه گفت: اربعین فصل بیداری جامعه اسلامی و حرکت جامعه شیعیان جهان یک حرکت هویت بخش، وحدت آفرین و دشمن ستیز است.
تصاویری منتشر شده از خودرو اورژانس که با آژیر خود خبر از بیمار اورژانسی می‌دهد، اما با خودخواهی و حرکت غیرانسانی دو راننده مواجه می‌شود را ببینید.
فلج اطفال یک بیماری فلج کننده، غیرقابل درمان و گاهی کشنده است که می‌تواند بیماران را با ناتوانی‌های دائمی مواجه کند. این ویروس در امتداد رشته‌های عصبی در نخاع پخش می‌شود و اعصاب داخل قسمت‌هایی از بدن را که به ما امکان حرکت می‌دهند اصطلاحا می‌خورد.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: آمبولانس در حال حرکت بود که همراهان بیمار در میانه راه اقدام به سد کردن مسیر تردد آمبولانس کرده و با پیاده شدن از خودروی خود با تکنسین‌های اورژانس درگیر شدند که این درگیری باعث شکسته شدن بینی و پارگی ابرو و لب یکی از تکنسین‌های اورژانس شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ