امروز، ۱۷ آگوست، سالروز اولین مرگ حاصل از تصادف جاده‌ای در تاریخ است. سالانه حدود ۱.۳ میلیون نفر در اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند. بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون نفر دیگر از صدمات غیر کُشنده رنج می‌برند که بسیاری از آنها در نتیجه آسیب دیدگی خود دچار معلولیت می‌شوند. صدمات ناشی از تصادفات جاده ای علت اصلی مرگ و میر کودکان و جوانان ۵ تا ۲۹ ساله است. هر ۱ درصد افزایش در سرعت متوسط، ۴ درصد افزایش در خطر تصادف مرگبار و ۳ درصد افزایش در خطر تصادف جدی ایجاد می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شمار قربانیان رانش هولناک زمین در ایالت «هیماچال پرادش» به ۶۵ نفر رسید؛ بیش از ۸۰۰ نفر نیز تا کنون از منازل مسکونی خود در شمال هند تخلیه شده‌اند.
شمار قربانیان رانش هولناک زمین در ایالت «هیماچال پرادش» به ۶۵ نفر رسید؛ بیش از ۸۰۰ نفر نیز تا کنون از منازل مسکونی خود در شمال هند تخلیه شده‌اند.
شمار قربانیان آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های ایالت هاوایی آمریکا به ۹۹ نفر رسید.
شمار قربانیان رانش زمین در شهر «شووی» واقع در گرجستان به ۲۱ نفر افزایش یافت.
شمار جان‌باختگان موج گرمای شدید در کره جنوبی به ۲۳ نفر افزایش یافت.
وزارت کشور الجزایر از کشته شدن 34 نفر از جمله 10 نظامی بر اثر آتش سوزی‌های ناشی از افزایش بی‌سابقه گرما در 16 استان این کشور خبر داد.
مقامات کامرون افزایش آمار قربانیان فروریختن یک ساختمان در این کشور به ۳۳ نفر را اعلام کردند.
مقامات کره جنوبی از افزایش قربانیان بارش‌های سیل‌آسا و رانش زمین در این کشور به ۳۲ نفر خبر دادند.
فاطمه دانشور، مدیرعامل موسسه خیریه مهرآفرین گفت: بعد از روی کار آمدن طالبان، موج مهاجرت خانواده‌ها از افغانستان بالا گرفت. بخش زیادی از کودکان کاری که ما می‌بینیم، کودکان مهاجرند. شاید بتوان گفت بیش از ۹۵ درصد از کودکان کار، مهاجران افغانستانی‌اند. البته در کنار آن‌ها هم کودکان ایرانی سهمی دارند.
شمار کشته‌شدگان مستقیم در مناطق جنگی پس از ۱۱ سپتامبر در افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه و یمن ۹۰۶ تا ۹۳۷ هزار نفر برآورد می‌شود، اما ۳.۵ تا۳.۷ میلیون مرگ غیرمستقیم در آنجا اتفاق افتاده‌است.
سخنگوی IBM در گفتگو با خبرگزاری اینسایدر درباره گزارش بلومبرگ می‌گوید: «هیچ سیاستی برای توقف سراسری اتخاذ نشده است. IBM با تمرکز بر نقش‌های پول‌ساز، به‌صورت حساب‌شده و هوشمندانه عمل می‌کند و ما برای پُرکردن شغل‌هایی که به‌طور مستقیم با مشتری یا فناوری‌های ما سروکار ندارند، بسیار گزینشی رفتار می‌کنیم. درحال‌حاضر فعالانه مشغول استخدام برای هزاران جایگاه شغلی هستیم.»
سخنگوی صلیب سرخ عراق به مساحت آلوده به مین و مواد منفجره در این کشور اشاره کرد.
در حال حاضر شرکت‌های حسابداری مانند Sage برای خودکار سازی فرآیند‌های خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و با پایدار و قابل اعتماد شدن این الگوریتم‌ها، نیاز به نیروی کار انسانی کاهش می‌یابد. اتوماسیون، کار حسابدارانی که در سطوح پایین کار می‌کنند را حذف خواهد کرد و این صنعت تنها به حسابرسان و ناظران ارشد برای بررسی کار‌های انجام شده توسط هوش مصنوعی نیاز خواهد داشت.
منابع آمریکایی از افزایش شمار قربانیان طوفان و گردباد شدید در ایالت های غربی و جنوبی این کشور به ۱۱ نفر خبر می دهند.
براساس اعلام فرمانده کل انتظامی کشور، از ابتدای سفر‌های نوروزی تا عصر دیروز ۴۷۰ کشته در تصادفات جاده‌ای داشتیم.
درست نبش چهارراه شکوفه در محله عبدل‌آباد بود که ناگهان خودروی سمند، با دختربچه‌ای هفت‌ساله برخورد کرد. دختربچه‌ای که سر چهارراه ایستاده بود و فال می‌فروخت. راننده خودروی سمند، اما با وجود این تصادف تلخ، باز هم توقف نکرد. به راه خود با همان سرعت ادامه داد.
نشریه اکونومیست مدعی است که افزایش شدید قیمت انرژی ناشی از جنگ اوکراین، باعث خواهد شد تا شمار قربانیان سرمای زمستان، از سربازان کشته شده در جنگ جاری سبقت بگیرد.
پلیس فرانسه می‌گوید ۹ مارس، فرد مظنون در‌حالی که الکل نوشیده بوده با خودروی آئودی سیاه رنگ با زن دوچرخه‌سواری در جاده‌ای در نزدیکی شهر گرندبورگ‌ترولده واقع در ۱۴۰ کیلومتری شمال غربی پاریس تصادف می‌کند. راننده که تصور می‌کرده است او کشته شده است به خانه می‌رود تا بیل بیاورد. وقتی بر‌می‌گردد می‌بیند که او هنوز زنده است. پلیس فکر می‌کند که او با بیل «کار او را تمام کرده» و سپس جسد او را دفن کرده است و دوچرخه را در محل جمع‌آوری زباله‌ها انداخته است. شواهد و دلایل مستند و عینی برای روی دادن همه این ماجرا‌ها وجود دارد، اما هیچ جسد و دوچرخه‌ای در کار نیست و هیچ اعترافی در اختیار پلیس نیست.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از جانباختن چهار تن در پی برخورد پراید با پل خبر داد.
در ابتدای جلسه دادگاه پدر و مادر قربانی درخواست قصاص را مطرح کردند. سپس ساسان در حالی که سرش را پایین انداخته بود و اشک می‌ریخت ابراز پشیمانی کرد و گفت: باور کنید من قصد کشتن جلال را نداشتم. اصلاً او را نمی‌شناختم و خصومتی با او نداشتم.
وزارت بهداشت از ۳ضلع مرگ در لاغری از بازار پررونق مشاغلی که در حاشیه این عرصه شکل گرفته‌اند پرده برداشت: باشگاه‌های ورزشی و بعضی آرایشگاه‌های زنانه و در ضلع سوم مثلث مرگ به‌خاطر لاغری، تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای.
بر اساس قانونی تازه در اتحادیه اروپا، افراد و شرکت‌هایی که به علت عملکرد پهپادها، ربات‌ها و سایر محصولات یا خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی آسیب می‌بینند، برای دریافت غرامت راحت‌تر شکایت می‌کنند.
شلیر و داستان خودکشی او ابعاد پیچیده‌ای دارد؛ زنی که در نبود دوراندیشی‌های اجتماعی در معرض تعرض قرار گرفته و در واقع قربانی نگاه مردسالارانه شده است و حالا انسیه خزعلی به عنوان معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری به جای بررسی ریشه‌ای موضوع و تلاش برای حذف عواملی که به رفتار‌های خشونت‌آمیز علیه زنان دامن می‌زند، در توییتی تنها درباره شرافت و پاکدامنی حرف می‌زند و هیچ اشاره‌ای به وحشت و رنجی که این زن تجربه کرده است، ندارد.
خالد زدران، سخن‌گوی فرماندهی پلیس کابل گفته است که براساس آخرین جزئیات، چهار شهروند افغانستان و دو کارمند سفارت روسیه کشته شده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ