اغلب توصیه می‌شود که بزرگسالان سالم، بین هفت تا ۹ ساعت در روز بخوابند. میزان توصیه شده خواب برای کودکان، بین ۹ تا ۱۲ ساعت است. اگر شخصی کمتر از میزان مورد نیاز برای سلامتی بخوابد یا خوابش به اندازه‌ای دچار اختلال شود که خواب کامل شب را نداشته باشد، با کم‌خوابی روبرو می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بی‌خوابی می‌تواند بر الگو‌های خواب شما تأثیر منفی بگذارد و باعث کم‌خوابی و افت کیفیت خواب شود. کم‌خوابی یکی از دلایل شایع سردرد‌های صبحگاهی است و می‌تواند باعث میگرن شود.
سوخت‌بران و کولبران بیشترین آمار ابتلا به این بیماری را دارند؛ آن‌ها که از مرز‌های غیررسمی به پاکستان تردد دارند، آنجا توقف می‌کنند، پشه آن‌ها را نیش می‌زند، به روستای‌شان بر می‌گردند و یکی، دو روز بعد با نشانه‌های ابتلا مواجه می‌شوند. مالاریا یک بیماری انگلی است که به‌صورت عفونت حاد با تب‌ولرز و کم‌خونی، بزرگی طحال و... تشخیص داده می‌شود. انگل مالاریا توسط یک تیره از پشه به‌نام آنوفل به انسان منتقل می‌شود.
بررسی‌ها نشان داده خوردن این میوه به دلیل داشتن بتاکاروتن فراوان و به خصوص ترکیبی به نام کریپتوگزانتین، ریسک ابتلا به سرطان رحم را پایین می‌آورد.
از کارتون‌های زمان بچگی‌یادگرفتیم که خوردن اسفناج انرژی ما را چندبرابر می‌کند حالا فکرکنید با گوشت هم‌همراه شود؛ چه‌خانه‌تکانی راحتی خواهیم داشت!
آهن منبع انرژی خاموشی است که تخمین زده می‌شود از هر هفت زن یک نفر و از هر ۲۰ مرد یک نفر به درجاتی به کم‌خونی ناشی از فقر آهن مبتلا است. بهترین منبع غذایی آهن گوشت قرمز است، اما به دلایل بهداشتی و اخلاقی، بسیاری از ما سعی در کاهش مصرف آن داریم.
کوکو اسفناج نیز همچون سایر کوکو‌ها پخت سریع و آسانی دارد. اسفناج موجود در این غذا دارای آهن زیادی است بنابراین با مصرف منظم آن، هرگز دچار کم‌خونی نمی‌شوید.
فوق تخصص خون و آنکولوژی کودکان و نوجوانان، شایع‌ترین کم‌خونی تغذیه‌ای را ناشی از فقر آهن دانست و گفت: در اکثر موارد علت این بیماری، اجتناب از دادن آهن کمکی به شیرخواران است.
تالاسمی نام گروهی از اختلالات خونی است که باعث می‌شود بدن فرد مبتلا به آن نتواند هموگلوبین (پروتئین حاوی آهن که اکسیژن را در خون حمل می‌کند) به اندازه کافی تولید کند و در نتیجه، پایین بودن سطح هموگلوبین به عوارضی، چون کم‌خونی، خستگی و تنگی‌نفس در بیماران منجر می‌شود.
کم‌خونی یا آنمی اختلال خونی شایعی است که در آن گلبول‌های قرمز یا هموگلوبین خون کاهش می‌یابد و علائم مختلفی دارد.
براساس داده‌های مطالعه‌ای جدید، خواب کمتر از هفت ساعت در نوجوانی احتمال ابتلا به مالتیپل اسکلروزیس (Multiple Sclerosis) را افزایش می‌دهد.
اهواز- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تحقق میانگین ۹۵ درصدی سواد در جامعه به برکت انقلاب اسلامی گفت: بی‌سوادی و کم‌سوادی یکی از مهم‌ترین دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی است.
اهواز- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تحقق میانگین ۹۵ درصدی سواد در جامعه به برکت انقلاب اسلامی گفت: بی‌سوادی و کم‌سوادی یکی از مهم‌ترین دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی است.
آهن، یکی از املاح ضروری برای بدن است که در تشکیل گلبول‌های قرمز نقش دارد. گلبول‌های قرمز در انتقال اکسیژن به تمام سلول‌های بدن نقش اساسی دارند و به رشد و ترمیم مطلوب بافت‌ها نیز کمک می‌کنند. از همین‌رو، بسیاری از افرادی که دچار کم‌خونی فقر آهن هستند دچار علائم خستگی و بی‌حالی می‌شوند.
باگذشت ۴ماه از درگذشت مهسا امینی پس از بازداشت از سوی گشت ارشاد و ناآرامی‌هایی که در واکنش به این ماجرا در کشور رخ داد، موضوع برخورد با آنچه پیش از این بدحجابی توصیف می‌شد به برخورد با بی‌حجابی تغییر نام داده است.
کمبود آهن یا گلبولهای خون یعنی بدن مقدار کافی اکسیژن دریافت نمی کند که موجب اختلال در عملکرد اندام های بدن می شود. کم خونی عوامل مختلفی مثل کمبود آهن، کمبود اسید فولیک، کاهش شدید خون و غیره دارد. اگر چهره رنگ پریده و زرد دارید احتمالا مبتلا به کم خونی هستید که با تشخیص زود هنگام می توانید آن را با رژیم غذایی مناسب درمان کنید.
نارگیل به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌های فراوان نظیر سلنیوم و ویتامین‌های‌ای و سی، منبع خوبی برای پیشگیری از انواع سرطان‌هاست همچنین اسید‌های چرب موجود در نارگیل و روغن آن می‌تواند به مهار رشد سلول‌های سرطانی ریه کمک کند.
به گفته «جیل هازارد»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه اوتاگو نیوزیلند، «زمانی که کودکان کم می‌خوابند، به طور کلی روزانه ۷۴ کالری اضافی دریافت می‌کنند که عمدتاً ناشی از مصرف غذا‌های غیر اصلی مانند چیپس و شکلات است که به طور بالقوه خطر چاقی را افزایش می‌دهد.»
کارشناس گیاهان دارویی با اشاره به اینکه گیاه ترشک، گیاهی غنی از ویتامین C، آهن و فسفر است، گفت: این گیاه در درمان ناراحتی‌های ادراری، کلیوی و اسهال‌خونی کاربرد دارد و برای جبران ویتامین C در بدن مفید است.
روزنامه‌های منتقد که امروز تعدادشان از انگشتان دو دست هم بیشتر نیست، در این یکسالی که از عمر دولت سیزدهم گذشته، بابت هر خبر و گزارش منتشر شده‌ای که به مذاق دولت خوش نمی‌آمده، تکذیبیه دریافت کرده‌اند؛ گاهی در طول یک هفته، ده تکذیبیه در پاسخ به گزارش اقتصادی، اجتماعی، ورزشی، سیاسی یک روزنامه ارسال شده و جالب اینکه در متن آنچه به عنوان تکذیبیه به دفتر روزنامه می‌رسد، هیچ جمله‌ای در رد گزارش و خبر رسانه به چشم نمی‌خورد، چون باز هم پای کم‌سوادی و نافهمی نویسنده و امضا‌کننده و ارسال‌کننده تکذیبیه در میان است.
رنگ پریدگی لب‌ها، احساس خستگی، سرگیجه و سردرد، تنگی نفس، سرعت ضربان قلب، عدم تمرکز، خواب آلودگی، بی حوصلگی، ریزش مو، تغییرات خلقی و کمبود انرژی، از مهم‌ترین علائم کم خونی به شمار می‌رود.
کم‌خونی یا «آنِمی» به کاهش گلبول‌های قرمز سالم خون یا کاهش هموگلوبین گفته می‌شود که وظیفه اکسیژن‌رسانی به دستگاه‌های مختلف بدن را به عهده دارند.
علی نجفی‌توانا، جرم‌شناس و آسیب‌شناس هم طی بازدید‌هایی که از زندان داشته بیان می‌کند؛ در یک اتاق ۲۰ تا ۲۵ نفر زندگی می‌کردند، به شکلی کنار هم گنجانده می‌شدند که به‌صورت کتابی کنار هم می‌خوابیدند و اگر نصف شب برای دستشویی از جا بلند می‌شدند، شاید جایشان پر می‌شد. ما حجم زیادی زندانی در کشور داریم که به شکل استانداردی نگهداری نمی‌شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ