خشکی بینی، شایع‌ترین علت خونریزی بینی است، اگر ترشحات لیز کننده مخاط بینی، خشک شوند، مخاط ترک بر می‌دارد و دسترسی به شبکه خونی بینی، راحت‌تر می‌شود و خونریزی اتفاق می‌افتد. خشکی هوا به خصوص در فصول سرد سال، شیوع بیشتری دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ترس غیرمنطقی از یادگیری می تواند توسط یک تجربه آسیب زا در مدرسه ایجاد شود. عواملی مانند رقابت بیش از حد و انگیزه کم بر ایجاد این ترس تاثیر می گذارند که می توان با تقویت مثبت آن را برطرف ساخت.
افراط‌گرایی سیاسی در والدین باعث باعث محدود شدن روابط عمیق کودکان با همسالان می‌شود و اینگونه والدین هم معمولا دوری از کودکانی که والدینشان مخالف با عقاید آن‌ها هستند را مفید و لازم می‌دانند. اینگونه کودکان معمولا در بزرگسالی یا همان کودکی نمی‌توانند عصبانیت خود را کنترل کنند و نظرگاه‌های مختلف برای آن‌ها قابل درک نیست و این باعث می‌شود که ترس از این پیدا کنند که نمی‌توانند احساسات خود در جمع را کنترل کنند.
"ژولت دمترُویکس" رئیس انجمن بین المللی مطالعات اعتیادهای رفتاری از مشکلاتی می گوید که جامعه برای سازگاری با استفاده از فناوری و عادات جوانان امروزی با آن مواجه است.
این مربی دوچرخه سواری در ادامه گفت: بهتر است کودکان روزانه بیش از یک ساعت دوچرخه سواری مستمر و مداوم نداشته باشند، چرا که در رشد آنها اختلال ایجاد می کند، اما اگر حین دوچرخه سواری مدام استراحت می کنند، تا چندساعت هم مشکلی نیست.
برخی از کودکان به طور غریزی گاز می‌گیرند، چون آن‌ها توانایی کنترل خود را ندارند. برای مثال، وقتی مارکوس ۳ ساله بود عروسک خواهر ۲ ساله‌اش، جی نا، را می‌گرفت، اولین واکنش او این است که گازش بگیرد و عروسکش را پس بگیرد. او مکث نمی‌کند تا درباره دیگر شیوه‌ها فکر کند و یا نتیجه اعمالش را ببیند، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که چرا کودکان ممکن است گاز بگیرند.
کودک آزاری تنها محدود به کودکان کار و یا کودکان دارای والدین معتاد در محله‌های بزهکار نبوده و هر کودکی در هر خانواده‌ای ممکن است با شکلی از کودک آزاری مواجه شود.
چرا برآورده نکردن سریع نیاز‌های نوزادان، اصرار برای اشتراک‌گذاری اسباب‌بازی‌های‌شان با کودکان دیگر و... اشتباه است؟
اعتراف تلخ بایدن به آمریکای ناامن برای کودکان و اصلاح نمادین قانون حمل سلاح از سوی دولت او باوجود شمار بالای اسلحه در آمریکا و نفوذ چشمگیر لابی‌های حامی اسلحه، گره‌ای از بحران باز نمی‌کند.
یک فوق تخصص خون و آنکولوژی کودکان گفت: بیماری هموفیلی سرشتی (مادرزادی) است که وابسته به جنس بوده؛ یعنی ژن این بیماری روی کروموزوم X است. وقتی چنین شکل است، عمدتا این بیماری در مردان بروز می‌کند و در زنان بسیار نادر است.
انتشار تصویری از بند انداختن صورت یک دختربچه واکنش‌های زیادی در شبکه‌های‌اجتماعی داشته؛ چرا این کار اشتباه است؟
زنگ خطر افزایش چاقی و اضافه‌وزن در کشور به صدا درآمده و حتی به کودکان زیر دو سال نیز رسیده است و حدود ۱۴درصد کودکان ۱۵تا ۲۳ماهه در ایران اضافه‌وزن دارند. این میزان در استان‌های شمالی مانند گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان‌شرقی و غربی به ۲۰درصد می‌رسد.
وقتی کودک بودیم، بسیاری از ما این تصور را داشتیم که تابستان یا دوره‌های دیگر از زندگی نسبت به بزرگسالی طولانی‌تر از گذشته است. در حال حاضر گروهی از محققان به طور تجربی بررسی کرده‌اند که آیا درک زمان با افزایش سن تغییر می‌کند و اگر چنین است، چگونه و چرا تغییر می‌کند؟
معمولا بیشتر کودکان اسمارتیز را به دلیل رنگ‌های جذاب و طعم شیرینش دوست دارند و ترجیح می‌دهند آن را به جای آجیل و خشکبار به عنوان تنقلات بخورند، اما آیا این میان وعده رنگارنگ و خوشمزه برای سلامت کودکان ضرر ندارد؟
با توجه به آنکه «پرورش استعداد‌ها و کمک به تقویت خلاقیت» یکی از اهداف آموزش و پرورش محسوب می‌شود، اما در اکثر موارد، مدارس به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه موجب تضعیف و حتی تضییع خلاقیت می‌شوند. این در حالی است که خلاقیت در آموزش‌وپرورش به‌اندازه سواد اهمیت دارد و باید به آن، به همان اندازه توجه داشت، زیرا هر کودکی دارای پتانسیل ذاتی خلاقیت است، اما این مسئله خودبه‌خود اتفاق نمی‌افتد بلکه نیاز به آموزش و جهت‌گیری مناسب دارد. با توجه به شروعِ پرورش خلاقیت از کلاس درس، معلمان نقش بسیار مهمی در ایجاد و تقویت این فرایند ایفا می‌کنند.
بار‌ها دیدیم که بچه‌ای غذا می‌خورد و بچه دیگری اصلا میلی به غذا خوردن ندارد یا تفاوت‌هایی که در خواب بچه‌ها وجود دارد نشان می‌دهد که مزاج کودکان از کودکی با هم متفاوت است، ما از ابتدا گرمی و سردی و خشکی و رطوبت را در بچه‌ها داریم، بچه‌های خشک ذاتا اشتهای کمتری دارند لذا مادران نباید فکر کنند که بچه مشکل دارد.
یک شهروند بدون آنکه نامش فاش شود در مصاحبه با "رادیو آسیای آزاد" (RFA) گفت: «شهروندان این کشور اعتراض دارند که چرا مقامات مردم را مجبور به تغییر اسامی فرزندانشان می‌کنند.»
یک شهروند بدون آنکه نامش فاش شود در مصاحبه با "رادیو آسیای آزاد" (RFA) گفت: «شهروندان این کشور اعتراض دارند که چرا مقامات مردم را مجبور به تغییر اسامی فرزندانشان می‌کنند.»
مالی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این زمینه ادامه داد: آن‌هایی که از حقوق زنان در ایران صحبت می‌کنند چرا در ارتباط با تحریم‌های یکجانبه دولت آمریکا و همراهی اطاعت پذیر اروپا از این تحریم‌ها صحبت نکردند و به این موضوع توجه نداشتند که زنان و کودکان ایرانی نیز در معرض همین تحریم‌ها و اثرات آن هستند.
آیا تا کنون از خود پرسیده‌ایم که به چه حقی کودکانگی فرزندان این ملت را نقض می‌کنیم؟ و چرا اصلا به خود اجازه می‌دهیم وارد حریم رویا‌های کودکانه فرزندان این مرز و بوم شویم؟ واقعا با کدام اصل اخلاقی می‌خواهیم به آیندگان بگوییم که این جامعه سیاست‌زده، تشنه تراشیدن پیچیده‌ترین موضع‌گیری‌ها سیاسی به کودکان زیر ۱۰ سال بوده است؟ چگونه به تاریخ پاسخ دهیم که برخی‌ها تلاش کرده‌اند، اعتراض را به مدارس ابتدایی یعنی به میان کودکان زیر ۱۱ سال بکشانند و ما نیز به پای دیدن فیلم‌هایی از کنش سیاسی این کودکان نشسته‌ایم؟ چه کسی و کدام اصل اخلاقی به ما اجازه می‌دهد که کودکان را با آموزش‌های از قبل خود، به پای دوربین‌ها بکشانیم؟
سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: از جمله علل این موضوع آن است که در دوسال گذشته تحت تاثیر پاندمی کرونا، موارد بهداشت فردی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، پوشش ماسک، بهداشت دست‌ها و ... رعایت شده و البته مدارس نیز تا حدی تعطیل بوده و کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شده‌اند و به این ترتیب مواجهه کودکان با ویروس‌های تنفسی کمتر بوده و به همین دلیل نیز مستعدتر هستند که بیماری را با شیوع بیشتری بگیرند.
ترس یک احساس باستانی است و داستان‌های ترسناک در تاریخ بشر ریشه دوانده‌اند. در جوامع اولیه، از داستان‌های ترسناک برای آموزش به کودکان در مورد خطراتی که ممکن بود آن‌ها را تهدید کند، مانند گرگ‌ها و سایر شکارچیان استفاده می‌شد. امروزه سینما دریچه‌ای به سوی ترس‌های جمعی جامعه است.
برخلاف هیولاهای خیالی که تصور می‌کردیم در کمد یا زیر تخت قایم شدند، سربازان اسرائیلی واقعی بودند و می‌توانستند هر لحظه درون خانه، روی پشت بام یا حتی، درست وسط خانه ظاهر شوند.
در حالی که سن معمولی برای نزدیک بینی بینی کودکان هشت تا ۱۲ سالگی است کودکان در سنین پایین‌تر نزدیک بین می‌شوند. هر چه کودک زودتر به نزدیک بینی مبتلا شود احتمال این که در بزرگسالی به نزدیک بینی شدید مبتلا شود افزایش می‌یابد که در نهایت می‌تواند بینایی او را تهدید کند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: چرا ما ۸ میلیون کودک داریم ولی برای آنها به اندازه انگشتان دست راهنمای گردشگری نداریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ