دبیر اجرایی هجدهمین کنگره بین‌المللی اورژانس‌ها با اشاره به شیوع گسترده آنفلوآنزا در میان اقشار جامعه به‌ویژه کودکان و منع استفاده آسپرین برای تب ناشی از آنفلوآنزا در کودکان افزود: بهتر است مصرف آسپرین در کودکانی که دچار بیماری تنفسی هستند، استفاده نشود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نفخ شکم به حالتی گفته می‌شود که در آن شکم حالت باد کردن و اتساع (قابلیت باز و بسته شدن) پیدا می‌کند در واقع به‌نوعی قطر شکم در این حالت زیاد می‌شود. حدود ۳۰ درصد از افراد به نفخ شکم مبتلا هستند. برخی از افراد علاوه بر این، احساس پری و سفتی در ناحیه‌ی شکم نیز دارند که این مسئله می‌تواند با درد همراه باشد.
اگر بیمار مبتلا به سرطان هستید، یک سبک زندگی سالم می‌تواند به شما کمک کند تا تناسب جسمی خود را در طول درمان و بعد از آن حفظ کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که غذای سالم خوردن، فعال بودن و انجام سایر فعالیت‌های سالم می‌تواند کیفیت زندگی شما را در حین درمان بهبود بخشد.
هیپوگلیسمی اغلب مربوط به درمان دیابت است. اما سایر دارو‌ها و شرایط مختلف (هر چند نادر) می‌تواند باعث افت قند خون در افرادی که مبتلا به دیابت نیستند، شود.
رئیس گروه توانبخشی اجتماعی و خدمات رفاهی سازمان بهزیستی درباره مشکلات این بیماران گفت: اگر غذای بیماران مبتلا به pku در زمان خودش به آن‌ها نرسد این کودکان دچار معلولیت ذهنی می‌شوند و عدم تأمین مجدد غذا منجر به تشدید معلولیت این بیماران می‌شود.
پزشکان توصیه می‌کنند که بیماران دیابتی به عنوان روشی برای مدیریت سطح گلوکز خون خود، در فعالیت بدنی منظم شرکت کنند. افزایش سطح گلوکز خون می‌تواند افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ را در معرض خطر بیماری قلبی، اختلال بینایی و بیماری کلیوی قرار دهد.
بسیاری از افراد ممکن است سرگیجه را تجربه کنند، اما اگر احساس می‌کنید بدون هیچ دلیلی به طور ناگهانی دچار سرگیجه می‌شوید، احتمالاً مشکلی در بدن شما و نوع جریان خون تان وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر آن را پیگیری کنید.
یکی از موثرترین توصیه‌ها کاهش چربی‌های حیوانی از جمله آبگوشت، در رژیم غذایی؛ که عواقب ناشی از مصرف چنین چربی‌هایی دور است. به عنوان نمونه، تصلب شرایین نشانه‌های درد آور ندارد، اگرچه ممکن است در طول سال‌ها ایجاد شود، اما تقریباً نشانه‌ای از خود بروز نمی‌دهد. "
در این میان اما اگر ضایعات پوستی دردناک بوده و با علائم دیگری مانند تب، کاهش وزن، اسهال یا تورم مفاصل همراه باشد، باید حتما به پزشک مراجعه کرد.
اگر جزو افرادی هستید که به سردردهای مزمن مبتلا هستید، بهتر است بدانید کمبود برخی ویتامین‌ها باعث سردرد می‌شود و می‌توانید با مصرف ویتامین سردردتان را کاهش دهید.
غده تیروئید کم کار، هورمون تیروئید کمتری تولید می‌کند و متابولیسم را کند می‌کند. سپس بدن مقدار کمتری کالری می‌سوزاند و خطر چاقی، افزایش سطح کلسترول بد و خستگی را افزایش می‌دهد.
اگر به خستگی مزمن مبتلا هستید، می‌توانید با رژیم غذایی مناسب درمان سندرم خستگی مزمن، مشکل‌تان را برطرف کنید.
اگر شما یکی از میلیون‌ها نفر مبتلا به آسم یا اگزمای آلرژیک هستید، ممکن است با افزایش سن به آرتروز مبتلا شوید.
اگر به تریکوتیلومانیا مبتلا هستید، ممکن است با مشکلات دیگری مانند، اونیکوفاژی (جویدن ناخن) یا کشیدن الیاف از پتو یا مو‌های عروسک، دست و پنجه نرم کنید.
بیماری قند خون به قاتل خاموش مشهور است. اگر این ۱۰ نشانه را در بدن خود می‌بینید، مبتلا به قند خون هستید.
برای برخی افراد، حتی رنگ پرده‌ها برای تحریک شدن حملات میگرن کافیست. اگر به طور مکرر میگرن را تجربه می‌کنید، بدون شک باید فضای زندگی‌تان را با انتخاب رنگ‌های درست به فضایی آرامش‌بخش تبدیل کنید.
یک متخصص تغذیه روس می‌گوید، افراد مبتلا به دیابت و قند خون بالا هرگز این میوه را که در ادامه معرفی می‌کنیم، مصرف نکنند.
ادویه‌های تند اگرچه برای رفع احتقان بینی در هنگام سرماخوردگی مفیدند، اما اگر مبتلا به آنفولانزا هستید و از معده درد نیز رنج می‌برید، به هیچ وجه غذایتان را تند نکنید.
بیماری قند خون به قاتل خاموش مشهور است. اگر این ۱۰ نشانه را در بدن خود می‌بینید، مبتلا به قند خون هستید. برخی از آنها عبارتند از: تاری دید، خستگی، تشنگی دائم و...
سندروم بوی ماهی با بهبود کلیه درمان می‌شود و گزارشاتی در مورد یک مرد ۲۸ ساله وجود دارد که سندروم بوی ماهی اش با پیوند کلیه برطرف شده است. در بعضی از موارد سندروم بوی ماهی به دلیل جهش ژن FMO ۳ اتفاق می‌افتد که علت آن مصرف پروتئین زیاد، بیماری کبد و افزایش باکتری در معده، بهداشت ضعیف، التهاب لثه و ... است.
میزان مرگ و میر در اثر ابتلا به کرونا در مبتلایان به HIV که تحت دارو درمانی قرار داشتند و به درمان هم پایبند بودند، شبیه به جمعیت عمومی است.البته خیلی از عوامل دیگر هم باید در این زمینه بررسی شود؛ به عنوان مثال بیمار مبتلا به HIV اگر بیماری زمینه‌ای دیگری مانند دیابت یا پرفشاری خون و... داشته باشد، این‌ها هم باید در محاسبات به کار گرفته شود؛ چون تاثیر خود را بر بیماری خواهند گذاشت؛ بنابراین باید مجموعه عوامل بررسی شود.
سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، با پاسخ به این سوال که یک بیمار مبتلا آنفلوانزا می‌تواند چند نفر را درگیر بیماری کند، گفت: اگر کسی قبلاً واکسن آنفلوانزا نزده و یا قبلاً بیماری را نگرفته است، می‌تواند مبتلا شود.
علی اسدالهی امین فوق تخصص بیماری‌های عفونی، گفت: اگر بعد از گذشت سه روز از ابتلاء به آنفلوانزا، تب بیمار ادامه پیدا کرد، سرفه‌های او خلط دار شد و دچار تنگی نفس گردید، لازم است حتماً به پزشک مراجعه کند.
عضو تیم تخصصی کودک و نوجوان در انجمن ازدواج درباره نشانه‌های «موبوفوبیا» (ترس از دور شدن موبایل) در کودکان، گفت: اغلب کودکان مبتلا به «موبوفوبیا» بدون موبایل سر میز غذا حاضر نمی‌شوند. بیشتر در خانه می‌مانند و حاضر نیستند هیچ کاری را بدون موبایل انجام دهند و حتی نمی‌توانند بدون موبایل در خانه بمانند و اگر دور از موبایل باشند حالشان بد می‌شود. این کودکان حاضر نیستند هیچ فعالیتی را جایگزین استفاده از موبایل کنند.
کم‌خونی یا «آنِمی» به کاهش گلبول‌های قرمز سالم خون یا کاهش هموگلوبین گفته می‌شود که وظیفه اکسیژن‌رسانی به دستگاه‌های مختلف بدن را به عهده دارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ