در سومین سالروز انفجار مهیب در بندر بیروت، معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان بر عدم سیاسی کاری در پرونده تاکید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روزنامه جوان نوشت: ناگفته پیداست بازی تمامیت‌خواهانه «همه یا هیچ» اصلاح‌طلبان تندرو مهم‌ترین مانع آن‌ها برای کنش سیاسی قانونمند است. نمی‌شود فقط بخواهی از منافع یک محیط بهره ببری و به قوانین آن پایبند نباشی. تا زمانی که عقلای این جریان بازاندیشی نکنند و نخواهند روش کار خود را در رقابت سیاسی اصلاح کنند، بازگشت آن‌ها به چرخه قدرت دور از انتظار است.
شبکه اجتماعی جدید Threads که به‌عنوان رقیب توییتر راه‌اندازی شده است، هیچ کاری برای ترویج «اخبار مهم روز» و سیاست انجام نخواهد داد.
رئیس جمهور سوریه در جریان دیدار با معاون دبیرکل سازمان ملل بر ضرورت عدم سیاسی کاری در پرونده بازگشت آوارگان سوری به کشورشان تاکید کرد.
وزیر خارجه سابق ایران نوشت: «نوشته کوتاه چند روز پیش بنده به بحث و نقد‌های فراوانی انجامیده، که امری مبارک است.»
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
در صورت ادامه وضع موجود، در بهترین حالت، همین تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی که در چند سال گذشته داشتیم تکرار خواهد شد و رشد اقتصادی نیز زیر ۳ درصد خواهد بود اگر به زیر صفر نرسد، هر چند این وضع نیز پایدار نخواهد ماند و کشور را به سوی تورم‌های بالاتر و رشد منفی سوق خواهد داد. نتیجه می‌گیریم که کار خیلی خیلی سخت‌تر از آن است که دولت و طرفدارانش تصور کنند.
یک عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بحث انتخابات و تأیید صلاحیت ها مسئولان سه قوه وظیفه دارند به گونه ای عمل کنند تا مردم به کار و نتیجه انتخابشان امیدوار شوند.
نماینده روسیه در موضع گیری خود رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی را به رویکرد سیاسی درباره خطرات بمباران نیروگاه هسته ای اوکراین متهم کرد.
وقتی قزاق‌های عین‌الدوله برای دستگیری شیخ‌محمد واعظ اصفهانی، روحانی مشروطه‌خواه، به امامزاده یحیی می‌روند طلبه‌های مدرسه معمارباشی مانع این کار می‌شوند. درگیری که زیاد می‌شود سیدعبدالحمید، طلبه جوان، تیر می‌خورد و به شهادت می‌رسد. شهادت این طلبه نقطه آغاز حرکتی می‌شود که پایان آن پیروزی جنبش آزادیخواهانه مردم و آغاز دوره جدید در تاریخ سیاسی ایران است.
علی مجتهدزاده با طرح این سوال که چرا کسی کاری به مجرمان سفارت ندارد؟ نوشت: سکوت و بی‌عملی درخصوص دیوارنویسی سفارتخانه‌ها سیاسی است.
فعال سیاسی اصلاح‌طلب خطاب به احمد خاتمی نوشت: ظاهرا این عضو شورای نگهبان قانون اساسی را نخوانده است.
رئیس قوه قضائیه گفت:قاضی و وکیل باید فهم و درک سیاسی داشته باشند اما سیاسی کاری نکنند اگر قاضی و وکیل، سیاسی‌کاری پیشه کردند آنگاه دیگر نمی‌توانند به حق و عدالت و انصاف رفتار کنند.
هدایت الله خادمی درباره انتقاد شدید رئیس جمهوری از خواص و مصادیق یأس آفرینی گفت: آقای رئیسی سال ۱۳۹۶ هم کاندیدای ریاست جمهوری بود و علاقه داشت رئیس دولت شود تا کاری برای کشور انجام دهد. او سال ۱۴۰۰ در جایگاه ریاست جمهوری قرار گرفت اما در واقع او گرفتار تیم‌هایی شد که در خوشبینانه ترین حالت می توان گفت شایستگی قرار گرفتن در مسئولیت های کلان اجرایی را نداشتند.
صالحی با تاکید بر اینکه بانک‌ها برای خروج از زیاندهی باید از بنگاه‌داری فاصله بگیرند، گفت: «با توجه به اینکه بانک‌ها پایه درآمدی خود را بر بنگاهداری تنظیم کرده‌اند، ناخودآگاه تبدیل به یک عامل مخرب در اقتصاد می‌شوند، کار بانک بنگاه‌داری نیست، در غرب بانک‌ها این کار‌ها را نمی‌کنند. یعنی از این مسائل منع شده‌اند. آن‌ها با ارائه خدمات بانکی که به مشتریان، بنگاه‌ها و تجار و بازرگانان می‌دهد، از جمله ضمانت نامه‌های بانکی، ال سی و... درآمد کسب می‌کنند.»
رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور گفت: فضا دو قطبی و سیاسی شده است؛ کسی که طرفدار سیاست‌های جمعیتی است متعلق به یک جناح است و کسی که مخالف سیاست‌های حاکمیت است با سیاست‌های جمعیتی مخالف است.
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آقای رئیسی هیأت مذاکره کننده هسته ای را با خودش به آمریکا برد،‌ معنای این کار آن بود که اگر آمریکایی ها به شرایط ایران مخصوصا در حوزه تضمین ها تن می دادند، ایران آمادگی داشت در همین سفر آقای رئیسی به نیویورک مذاکرات به نتیجه نهایی خودش برسد. متأسفانه جنجالی را درست کردند که این جنجال مانع از این اتفاق شد.
رئیس شرکت دولتی روس اتم امروز شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را به سیاسی کاری در خصوص نیروگاه هسته ای زاپروژیا متهم کرد.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وظیفه خود را در قالب فنی و به دور از سیاسی کاری دنبال کند، گفت: توافق در صورت واقع بینی طرف آمریکایی دست یافتنی است.
«جان اراث» با بیش از سه دهه سابقه کار در وزارت خارجه امریکا که اکنون به عنوان مدیر ارشد سیاست در مرکز کنترل تسلیحات فعالیت می‌کند به «نیوزویک» می‌گوید: طرح اساسی توافق هم چنان همان چیزی است که برای بیش از یک سال بوده است: پایبندی به رفع تحریم ها. به وضوح به نفع همه طرفین است که برجام را از سر بگیرند و اجازه ندهند دیگر ملاحظات سیاسی مانعی در این مسیر ایجاد کنند.
با روی کار آمدن دولتِ روحانی و سیاست‌های خاص آن در جلب نظر قدرت‌های جهانی خصوصاً آمریکا، برنامه فضایی کشور دچار رکود شد.
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: جریان رقیب دولت آقای روحانی اشتباه محاسباتی داشته و به تصور آنکه یک هفته بعد از آمدنشان همه چیز بر وفق مراد می‌شود، این اشتباهات و موانع را ایجاد کردند و امروز هم می‌بینید اگر آقایان تصمیم قوی و پایدار داشتند، امروز به این شکل سکوت نمی‌کردند و به همین دلیل دو سال فرصت‌های کشور از دست رفت و مردم ما امروز زیر فشار اقتصادی، تورمی و بحران‌های ارزی قرار گرفتند. این موارد دستاورد مجلس یازدهم و عدم محاسبه دقیق جوانب کار و فضای بین‌المللی است.
گروه صنعتی ایران خودرو، در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران، هایما 8S و 7X، دو محصول جدید خود را معرفی کرد.
طلا و نقره در بحبوحه کاهش اندک دلار آمریکا در بازده اوراق قرضه، شاهد افزایش قیمت بودند.
کسی که در بنگاه اقتصادی کارش را آغاز می‌کند، اولین کسی را که منصوب می‌کند، مسئول بازرگانی و فروش است؛ گویی این مسئول بازرگانی و فروش در برخی از بنگاه‌های اقتصادی سرقفلی دارد. در بحث سرمایه گذاری‌ها، آیا به موضوعات شرکت توجه می‌شود یا تحت تأثیر فشار‌های سیاسی یا منفعت شخصی است؟ آیا پروژه‌ها دارای توجیه فنی و اقتصادی هستند و بموقع اجرا می‌شوند؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ