صالحی با تاکید بر اینکه بانک‌ها برای خروج از زیاندهی باید از بنگاه‌داری فاصله بگیرند، گفت: «با توجه به اینکه بانک‌ها پایه درآمدی خود را بر بنگاهداری تنظیم کرده‌اند، ناخودآگاه تبدیل به یک عامل مخرب در اقتصاد می‌شوند، کار بانک بنگاه‌داری نیست، در غرب بانک‌ها این کار‌ها را نمی‌کنند. یعنی از این مسائل منع شده‌اند. آن‌ها با ارائه خدمات بانکی که به مشتریان، بنگاه‌ها و تجار و بازرگانان می‌دهد، از جمله ضمانت نامه‌های بانکی، ال سی و... درآمد کسب می‌کنند.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام این گروه صنعتی، ضمن ارایه راهکارهای اصلی خروج از زیان دهی، حذف قیمت گذاری دستوری را مهم ترین عامل در دستیابی به این هدف دانست.
بررسی ها نشان می دهد وضعیت چهار بانک خصوصی کشور خوب نبوده و هزینه های سود سپرده بیش از ۲ برابر درآمد از تسهیلات است.
دولتها طی سالهای قبل شیوه های مختلفی برای فروش خودرو داشتند اما هیچیک از این شیوه ها نه تنها نیاز واقعی مردم را پاسخ نداد بلکه منجر به زیاندهی خودروساز، افزایش تقاضای کاذب و جولان دلالان شد.
در حالی دولت از حدود ۱۵ ماه پیش به دنبال واگذاری خودروسازان است که زیان انباشته شرکت های مادر -منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱- به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
محمدرضا فرزین گفت: تمام مشکلات نظام بانکداری ما از تسهیلات تکلیفی نبوده و برخی از بانکها بدون ارائه یک ریال تسهیلات زیانده هستند.
محمدرضا فرزین گفت: تمام مشکلات نظام بانکداری ما از تسهیلات تکلیفی نبوده و برخی از بانکها بدون ارائه یک ریال تسهیلات زیانده هستند.
لزوم جبران زیاندهی خودروسازان با اجرای ماده 90 اصل 44 قانون اساسی
صنعت شوینده یکی از صنایع بورسی است که دچار محدودیت در قیمت گذاری بوده و به همین علت با حاشیه سود پایین و یا زیاندهی به فعالیت خود ادامه می دهد.
صنعت شوینده یکی از صنایع بورسی است که دچار محدودیت در قیمت گذاری بوده و به همین علت با حاشیه سود پایین و یا زیاندهی به فعالیت خود ادامه می دهد.
یک سردفتر اسناد رسمی با بیان اینکه به نظر می‌رسد اکنون که مناقشه سند خودرو بیشتر از همه اطراف ماجرا، به نفع مردم پایان پذیرفته، گفت: ورودی پرونده دعاوی مرتبط به مراجع قضائی کاهش یافته است.
بررسی آخرین وضعیت صورت های مالی خودروسازان مربوط به ۹ ماهه سال جاری نشان می دهد که زیان انباشته ۳ شرکت مادر خودروساز به بیش از ۸۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.
به گفته یک کارشناس ارشد حوزه خودرو با اجرایی شدن حذف قیمت گذاری دستوری و نیز واگذاری سهام تودلی دو شرکت خودروساز با توقف زیان‌های جاری و جبران زیان‌های گذشته می‌توانیم آینده‌ای روشن برای این صنعت تصور کنیم.
بررسی آخرین صورتمالی ایران خودرو نشان می دهد، این شرکت با افزایش زیاندهی مواجه است.
شرکت سایپا در واکنش به گزارش مهر در مورد ادامه زیان دهی این شرکت با وجود افزایش ۶۲ درصدی قیمت اعلام کرد که طی یک سال گذشته مجوز افزایش قیمت نگرفته و قیمت کارخانه ثابت بوده است.
بررسی های درآمدی سایپا نشان می دهد این شرکت همچنان با زیان انباشته بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان روبرو است.
بررسی های درآمدی سایپا نشان می دهد این شرکت همچنان با زیان انباشته بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان روبرو است.
بررسی های درآمدی سایپا نشان می دهد این شرکت همچنان با زیان انباشته بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان روبرو است.
مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل با بیان این‌که رکورد ۶۰ ساله تولید در این شرکت در سال ۱۴۰۱ شکسته شد، عنوان کرد: به دنبال رشد دیزل، همه شرکت های زیرمجموعه آن سودآور شده و دیگر شرکت زیان دهی در این گروه خودروسازی وجود ندارد.
سید احسان خاندوزی گفت: اینکه چرا وضعیت صنعت خودرو در این ابعاد و مقیاس از ناکارآمدی و زیان و نابهره‌وری است نیازمند بررسی، آسیب شناسی و مشورت است.
امینی با اشاره به اینکه برای اصلاح وضعیت صنعت خودروسازی باید چندین اقدام اساسی انجام شود، گفت: در وهله اول باید پای دولت از این صنعت بریده شود، متاسفانه شرکت‌های خودروسازی در دولت‌های مختلف تبدیل به حیات خلوت شده و به نوعی مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ با توجه به اینکه چه دولتی سر کار است تعیین می‌شود، که این موضوع باعث به وجود آمدن سوء مدیریت‌های فراوان در دو شرکت ایران خودرو و سایپا شده که نتیجه آن نیز امروز زیان دهی بسیار زیاد این دو شرکت است، که روز به روز به میزان آن نیز افزوده می‌شود.
بانک شهر یکی از بانک‌های زیانده است که هرچند توانسته سال ۱۴۰۰، حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سود شناسایی کند و روند سودسازی خود را در فصل بهار سال جاری ادامه دهد، اما همچنان با زیان انباشته ۲۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی روبه‌رو است.
دولت بارها اعلام کرده به دنبال ایجاد تحول در صنعت خودروسازی است اما بررسی صورت های مالی خودروسازان نشان می‌دهد که زیان انباشته این صنعت در بهار امسال حدود ۳.۴ هزار میلیارد تومان بوده است.
فرزین در مراسم معارفه خود قول داده بود «ماشین زیان دهی» این بانک را متوقف کند و حالا صورت های مالی سال ۱۴۰۰ و اقدامات صورت گرفته تا پایان تیرماه امسال خبر از تحقق این وعده می دهد.
با در نظر گرفتن این نکته که بودجه متوسط تولید یک فیلم سینمایی به 5 میلیارد تومان رسیده، این فیلم حدود 500 میلیارد تومان یا نیم تریلیون تومان هزینه در بر داشته است؛ هزینه‌ای که قاعدتاً از گیشه سینمای ایران بازنمی‌گرد، کما اینکه در سال‌های رونق سینما بخش اعظم فیلم‌های سینمایی با درآمد حداقلی از پرده پایین کشیده می‌شوند و چیزی جز زیان روی دست سازندگان‌شان باقی نمی‌گذارند. با این اوصاف این پرسش مطرح می‌شود که چه اشخاص، گروه‌ها یا مجموعه‌هایی با چه نگاهی چنین سرمایه گذاری کلان ظاهراً زیاندهی را در سینمای ایران انجام می‌دهند و این پول‌ها از کجا وارد سینمای ایران می‌شود؟!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ