هم اکنون در کشور روزانه بالای ۱۰۳ میلیون لیتر بنزین مصرف می شود و از طرف دیگر تولید بنزین نیز در همین حدود است با این شرایط مسئولان وزارت نفت در حال تامین سوخت نوروزی هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سالاری گفت:نزدیک ۲۱ تن کاتالیست به یک پالایشگاه فراسرزمینی برای تولید بنزین ارسال شده است، همچنین نخستین کمپرسور ایرانی ساخت داخل برای استفاده در پالایشگاه فراسرزمینی به‌زودی رونمایی می‌شود.
وزارت نفت استانداردهای لازم را در استفاده نیروگاه‌ها از سوخت مازوت به‌ کار نگرفته و سوخت‌های تولیدی کشور از جمله بنزین، نفت گاز، نفت کوره و نفت سفید مطابق با استاندارد ملی مصوب عرضه نشده است. وزارت نیرو در تامین برق مورد نیاز کشور، نه تنها از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده نکرده است تا جایی که به دلیل شرایط خاص تحریمی کشور، مصرف مازوت در حال افزایش است.
مصرف مکمل‌های پروبیوتیک دام و طیور با افزایش بازدهی واحدهای دامپروری به رونق اشتغال و بهبود معیشت دامپروران در مناطق محروم کمک می‌کند.
فروردین‌ ۱۴۰۱ بود که وزیر نفت درباره روند افزایشی مصرف بنزین در کشور هشدار داد و تأکید کرد که ظرفیت پالایشی کشور در زمینه تولید بنزین و نفت‌گاز در حال نزدیک شدن به مقدار مصرف است.
تبریز- سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: برای تولید یک کیلوگرم گوشت گوساله ۱۵ هزار لیتر آب، گوشت مرغ چهار هزار لیتر آب و ماهی ۴۰۰ لیتر لازم است.
اهواز- استاندار خوزستان گفت: مدیریت مصرف برق در تابستان در این استان باید به شکلی انجام شود که روند تولید و اشتغال آسیب نبیند.
قیمت گذاری دستوری حقوق مصرف کننده و تولید کننده را ضایع می‌کند
معاون بهره‌وری انرژی ساتبا با بیان اینکه بخش قابل توجهی از شدت بالای مصرف انرژی برق در کشور مربوط به کولرهای آبی و گازی است، از برنامه وزارت نیرو برای ارتقای استانداردهای انرژی خبرداد.
سخنگوی صنعت برق گفت: با اجرای طرح مدیریت مصرف، ناترازی تولید و مصرف جبران شده، شبکه‌های برق پایدار و برق تمامی مشترکان تامین می‌شود.
خودروسازی سایپا قدرتمند در  عرصه صادرات، تولید و عرضه موتورهای جدید کم مصرف
هر سال با نزدیکی به ایام نوروز مصرف بنزین افزایش پیدا میکند اگرچه در هفته نخست از تعطیلات ناترازی بنزین به ۷ میلیون لیتر رسید اما حالا به نظر می رسد میانگین مصرف روزانه سربه سر رسیده است.
وزیر نیرو گفت: با مدیریت صحیح و بهینه منابع آبی در حوزه کشاورزی، امکان تولید دوبرابری محصولات در این بخش میسر می‌شود.
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با بیان اینکه تولید روزانه بنزین در کشور ۱۱۵ میلیون لیتر گذشت،‌ گفت: در عین حال رشد مصرف بنزین در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ عدد ۱۱ درصد رشد داشته است.
مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه شبکه توزیع و کاهش آب بدون درآمد گفت: از شهروندان درخواست می‌شود به دلیل محدودیت در منابع آب سطحی که به دلیل استمرار ۳ساله خشکسالی رخ داده و نیز بارش‌های حوضه آبریز که به صورت برف هستند و هنوز ذوب نشده‌اند، محدودیت‌ها تامین آب پا برجا است و باید در مصرف صرفه جویی شود.
ترز کافی (Therese Coffey) وزیر محیط زیست، غذا و امور روستایی بریتانیا می‌گوید: زباله‌های پلاستیکی می‌توانند تأثیرات کاملاً مخرب بر محیط زیست و حیات وحش داشته باشند و درجهت اتخاذ سیاست‌های درست برای حفظ محیط زیست، ممنوعیت بسیاری از اقلام پلاستیکی یک‌بار مصرف را اعلام کرد.
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش گفت: اگر با این روند مصرف بنزین را ادامه بدهیم، نیمه دوم سال آینده به یک وارد کننده بنزین تبدیل می‌شویم.
هم اکنون در کشور روزانه بالای ۱۰۳ میلیون لیتر بنزین مصرف می شود و از طرف دیگر تولید بنزین نیز در همین حدود است با این شرایط مسئولان وزارت نفت در حال تامین سوخت نوروزی هستند.
قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در حال حاضر تولید و مصرف بنزین یکسان است به طوری که روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر تولید و ۱۰۳ میلیون لیتر بنزین مصرف می شود.
بیش از ۷۰ درصد گاز مصرفی مربوط به بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده است که این روزها افزایش مصرف داشته و نگرانی هایی را برای جایگاه های سوخت و پتروشیمی ها به وجود آورده است.
قائم مقام مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: خوشبختانه در بخش تولید گاز مایع هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ثبت رکورد تازه ترافیک تولید و مصرف داده در داخل کشور با حدود ۶ ترابیت بر ثانیه خبر داد.
چگینی با تأکید بر ضرورت مراقبت و پیشگیری از حمله‌های سایبری، اعلام کرد: تقاضا و مصرف انرژی در کشور بیشتر از تولید است.
قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو، قیمت خودرو برقی را به دلیل سطح تکنولوژی و فناوری، بالاتر از خودرو بنزینی دانست و گفت: در تمام دنیا برای حفاظت از محیط زیست، به خودرو برقی یارانه اختصاص می‌یابد و سبب به صرفه بودن مصرف آن برای مشتری نسبت به خودرو بنزینی می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران از کاهش جوجه ریزی در ماه های اخیر خبر داد و گفت : تقاضا برای مرغ به شدت کاهش یافته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ