علی‌اکبر نژادعلی با تأکید بر لزوم مدیریت بهینه مصرف سوخت در کشور گفت: تنها در روز شنبه (۲۴ دی‌ماه) و در سردترین شرایط آب و هوایی امسال، ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خبرگزاری فارس در خصوص منابع ارزی آزاد شده نوشت:  پس از واریز این پول‌های بلوکه‌شده به حساب‌های بانک‌های ایرانی، بانک مرکزی ایران به‌صورت کامل و مستقیم، امکان تصمیم‌گیری درباره این پول‌ها را به صورت ۱۰۰ درصدی دارد و از طریق این پول‌ها خرید کالای اساسی، دارو و اقلام دیگر توسط ایران انجام می‌شود.
پیشاهنگ گفت:از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون مگاوات ساعت انرژی توسط نیروگاه‌های حرارتی تولید شده است که نقش مهمی در تأمین برق مورد نیاز روزهای اوج مصرف مشترکان سراسر کشور داشته است.
بسیاری از ما روزانه با ریزش مو مواجه می‌شویم، اما این ریزش برای برخی بیش از اندازه طبیعی روی می‌دهد. بر اساس مطالعات علمی ریزش ۸۰ تا ۱۰۰ تار مو به‌صورت روزانه طبیعی است و باید علت را برای بیش از این میزان جست و جو کرد. در این باره گفت‌وگوی دکتر «منصور رضایی» متخصص تغذیه را بخوانید.
با همکاری ادارات شهر تهران، ۱۰۰ مگاوات از مصرف برق این کلان شهر در ساعات اوج مصرف کاهش پیدا کرده است.
سعیدی تصریح کرد: در دولت قبل که همه چیز را به کدخدا گره زده بود شاهد کاهش ارزش پول ملی بودیم، اما در این دولت هم تورم کالا‌های اساسی سفره مردم را کوچک کرده و روزی از همین تریبون مرغ ۲۵ هزار تومانی را نشان ناتوانی مدیران دولت وقت می‌دانستیم حالا چگونه در برابر مرغ ۱۰۰ هزار تومانی سکوت کردیم؟ یک سوم سرانه مصرف گوشت سفید در کشور کاهش یافته و مسئولان دولتی از شگفت زدگی مقامات خارجی از سرعت قطار اقتصاد دم می‌زنند، اما کاش از مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند و روستا‌ها سوال می‌کردند.
فروردین‌ ۱۴۰۱ بود که وزیر نفت درباره روند افزایشی مصرف بنزین در کشور هشدار داد و تأکید کرد که ظرفیت پالایشی کشور در زمینه تولید بنزین و نفت‌گاز در حال نزدیک شدن به مقدار مصرف است.
بیمار دیابتی تحت هیچ شرایطی، حتی اگر یک آب میوه ۱۰۰٪ از میوه طبیعی تشکیل شده باشد، نباید آب میوه مصرف کند. تصور کنید که چند پرتقال آب‌گیری می‌شود تا یک لیوان آب پرتقال تهیه شود؟
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در اقدامی قیمت خودروهای مونتاژی بخش خصوصی را بر اساس صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ و تعدیلات دستمزد و ... تا تاریخ ۱۱ بهمن سال ۱۴۰۱ اعلام کرد در حالی که ملاک فروش خودرو از خرداد ماه سال جاری خواهد بود!
مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش شبانه‌روزی کارکنان این صنعت تمامی نیروگاه‌های کشور تا پیش از آغاز پیک مصرف برق به آمادگی ۱۰۰ درصدی برسند.
مصرف روزانه بنزین در هفتم فروردین ۱۴۰۲ به ۱۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر رسید.
رونالدو و مسی در دیدار النصر و پاری‌سن ژرمن به مصاف یکدیگر می روند که بلیت VIP این بازی ۲.۵ میلیون دلار به فروش خواهد رسید.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: امسال مالیات ۱۰۰ درصد دریافت و محقق شده و سوال افرادی که مالیات می‌دهند این است که درآمدهای مالیاتی کجا مصرف شده است.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: مجموع مصرف گاز دیروز ۲۲ دی‌ در بخش‌های تجاری و خانگی به حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۵۰میلیون مترمکعبی را شاهد بودیم.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: ما باید رقم مصرف را به زیر ۵۷۰ میلیون متر مکعب در روز برسانیم تا از این اوضاع خارج شویم، یعنی باید ۱۰۰ میلیون متر مکعب کمتر از میزان کنونی مصرف داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: ۴۰ هزار قبض (معادل سه درصد مشترکان) از یک میلیون و ۱۰۰ هزار قبض صادر شده، خوش مصرف شده و پاداش دریافت خواهند کرد.
مطالعه مؤسسه تحقیقاتی نوآوری تغذیه و سلامت دانشگاه ادیت کوان استرالیا نشان داد زنانی که بیش از ۱۰۰ میکروگرم ویتامین K ۱ مصرف کردند (معادل حدود ۱۲۵ گرم سبزیجات با برگ تیره یا یک تا دو وعده سبزیجات) در مقایسه با شرکت کنندگانی که کمتر از ۶۰ میکروگرم در روز از این ویتامین مصرف می‌کردند، ۳۱ درصد کمتر در معرض خطر شکستگی قرار داشتند. دستورالعمل فعلی مصرف کافی ویتامین K در استرالیا برای زنان ۶۰ میکروگرم در روز است.
منابع مصری از اختصاص سه میلیارد پوند معادل ۱۲۲ میلیون دلار برای اجرای طرح کشاورزی برای کاشت ۱۰۰ میلیون درخت طی هفت سال خبر دادند.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۹۵ میلیون لیتر گازوئیل در کشور مصرف می‌شود که با نوسازی ناوگان حمل و نقل و حمل بار این میزان ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.
علی سیدزاده، مدیر کل دفتر مدیریت مصرف کشور نیز خبر داده که حجم ذخیره سد‌های تهران، ۱۰۰ میلیون متر معکب، کمتر شده است. در برخی از مخازن شهر تهران؛ ارتفاع آب که باید در حد ۴ متر باشد، به ۷۰ سانتی‌متر رسیده است. فراتر از تهران، در مقایسه با ۵ سال گذشته، ورودی سد‌های کشور، کاهش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد. آمار‌ها می‌گویند آبِ شربِ ۵۰۰ شهرِ کشور با مشکل، تامین می‌شوند وَ ۱۰۱ شهر در "وضعیتِ قرمزِ تامینِ آب" هستند!
بنا بر اعلام وزارت نیروبه طور میانگین از ۱۰۰ میلیارد لیتر مصرف منابع آبی کشور ۹۰ میلیارد لیتر و به عبارتی ۹۰ درصد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و این آب تا به مزرعه برسد، پرتی و هدررفت نیز دارد. بخش عمده آبی که ادعا می‌شود در بخش کشاورزی مصرف می‌شود به‌علت اشکالات متعدد در سیستم‌های انتقال آب پیش از اینکه به کشاورزان برسد، در مکانی دیگر هدر می‌رود.
وسفی مسیاح، سرآشپز رستوران سنتی ساباتینو در رم می گوید: «اگر آب به دمای جوش ۱۰۰ درجه رسید، می توانید شعله را خاموش کنید و ماکارونی به پختن ادامه می دهد، اما واقعا بد پخته می شود.» مسیاح سرآشپزی است که پاستاهایش خصوصا «کاربوناراهایش» در رم و جهان مشهور هستند.
شیرین‌کننده‌های مصنوعی روزانه توسط میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا استفاده می‌شوند. حالا مطالعه جدیدی که روی بیش از ۱۰۰ هزار بزرگسال در فرانسه انجام شد، نشان می‌دهد که این شیرین‌کننده‌ها که در محصولاتی مانند نوشابه‌های رژیمی به کار می‌روند، می‌توانند با افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌هایی قلبی در ارتباط باشند.
نتایج مطالعه فراتحلیلی نشان می‌دهد که مکمل ویتامین دی برای کاهش علائم افسردگی موثرتر از مصرف دارونما است. محققان می‌گویند مکمل روزانه معمولی حاوی ۵۰ تا ۱۰۰ میکروگرم ویتامین دی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بارش‌ها و سیلاب اخیر حدود ۱۰میلیون مترمکعب یعنی تنها معادل مصرف سه روز آب تهران به ذخایر آبی اضافه کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ