کارشناس مسائل منطقه گفت: با توجه به فشارهای دیپلماتیک ایران در قالب توافقنامه امنیتی میان تهران و بغداد و البته اراده دولت عراق، گروه‌های مسلح کُرد حاضر در خاک اقلیم شمال محدودتر خواهند شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پس از ۵ روز درگیری مسلحانه میان افراد مسلح وابسته جنبش فتح و برخی دیگر از گروه‌های شبه نظامی در اردوگاه عین الحلوه، از صبح امروز دوشنبه آرامش در این اردوگاه و شهر صیدای لبنان برقرار شده است.
کوثری نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه اقلیم شمال عراق مطمئن باشد که اگر حرف صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و برخی از کشور‌های اروپایی را گوش کند، خودش ضرر خواهد کرد، ابراز داشت: این‌گروهک‌ها از حمایت برخی کشور‌ها استفاده کرده و دست به اقداماتی در مرز‌های ما می‌زنند و از طرف ما هم قطعا آن چیزی که سردار باقری گفتند عملی می‌شود، هیچ کوتاهی هم در این رابطه صورت نخواهد گرفت، بلکه شدیدتر از گذشته با این گروهک‌ها برخورد خواهد شد.
ستاد کل نیروهای مسلح هشدار داد اگر دولت عراق به تعهداتش در مورد گروهک‌های تروریستی عمل نکند، عملیات علیه این گروهک‌ها با شدت تکرار می‌شود.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح: متاسفانه برخی از کشورهای همجوار درباره مسئولیت‌شان نسبت به مرز به درستی عمل نمی‌کنند؛ در شمال عراق گروه‌های تجزیه طلب مسلح حضور دارند که ناامنی‌هایی را در مرزهای ما ایجاد می‌کنند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اگر دولت عراق تا شهریور ماه به تعهداتش در مورد گروهک‌های تروریستی در شمال عراق عمل نکند و این‌ها مسلح باقی بمانند، عملیات علیه این گروهک‌ها را با شدت تکرار می‌کنیم.
حشدالشعبی نیرویی نظامی با جمعیتی حدود ۱۵۰ هزار نفر است که از سال ۲۰۱۴ با هدف مبارزه با داعش شکل گرفت. این نیرو از حدود ۴۰گروه مختلف تشکیل شده که عمدتاً گروه‌های مسلح شیعه هستند، اما برخی گروه‌های سنی‌مذهب و مسیحی و ایزدی نیز در آن حضور دارند. حشدالشعبی با تصویب پارلمان عراق در سال ۲۰۱۶ یکی از نیرو‌های نظامی عراق شد و زیرنظر فرماندهی کل نیرو‌های مسلح قرار گرفت.
جدیدترین نظرسنجی مرکز فلسطینی پژوهش‌های سیاسی و مسیحی در نوار غزه و کرانه باختری انجام شده بیشتر فلسطینیان با تشکیل گروه‌های مسلح برای مقابله با اشغالگران در کرانه باختری موافق هستند.
با عادی‌سازی روابط بین تهران و قاهره، مصر امیدوار است که ایران به‌عنوان یک بازیگر تعدیل‌کننده رفتار‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین در غزه عمل کند. به‌هرحال، این روز‌ها مصر و قطر اقدامات سنگین دیپلماتیکی را برای برقراری آتش‌بس انجام می‌دهند تا تنش‌ها بین حماس و جهاد اسلامی که مورد حمایت تهران هستند با اسرائیل برقرار شود. کاتزمن می‌گوید: «هر بار که اسرائیل و گروه‌های مسلح در غزه درگیر می‌شوند، احتمال تشدید تنش بیشتر می‌شود. این مسئله می‌تواند انگیزه اصلی مصر برای این نزدیکی بالقوه به ایران باشد.»
در مراسم شادی گروه‌های مسلح تحت حمایت ترکیه در شمال سوریه به مناسبت پیروزی رجب طیب اردوغان، یک نفر کشته شد.
کارشناس مسائل منطقه گفت: حضور اخیر گروه‌های تروریستی در مراسم اقلیم شمال عراق نشان می‌دهد آنها با اقلیم ارتباط تنگاتنگ داشته، از اربیل حرف شنوی دارند و از امکانات اقلیم بهره می‌برند.
دولت طالبان به اظهارات وزیر دفاع روسیه مبنی بر این‌که گروه‌های مسلح در افغانستان امنیت این کشور و منطقه را به «خطر می‌اندازند»، واکنش نشان داد.
نیروهای مسلح روسیه به منظور انهدام تانک‌هایی که غرب برای اوکراین ارسال کرده، اقدام به ایجاد گروه‌های ویژه عملیاتی کرد.
زمانی که تازه حدود هفت ماه از پیروزی انقلاب گذشته، نظام مستقر نشده، گروه‌های مسلح در غرب کشور و خوزستان و بندر ترکمن آهنگ و جهت تجزیه‌طلبی را شروع کرده‌اند، سفارت امریکا هنوز اشغال نشده! صدام حسین انگیزه و ایده خود برای آغاز جنگ علیه ایران را به روشنی به روایت صلاح عمر العلی بیان کرده است. البته قبل از این تاریخ، صدام در آبان‌ماه ۱۳۵۷، در اوج شکل‌گیری انقلاب در ایران، برادرش برزان تکریتی را به عنوان فرمانده قرارگاه بصره منصوب کرد. ماموریت این قرارگاه، آمادگی امنیتی و اطلاعاتی برای جنگ با ایران بود.
نمایندگان مجلس در واکنش به تلاش اروپا برای قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، طرحی دوفوریتی را آماده کردند که با تصویب آن نیروهای مسلح کشورهای عضو اتحادیه اروپا از سوی ایران به عنوان تروریست قلمداد می‌شوند
بن‌گویر به منظور نشان دادن اقتدار خود در مقام وزیر امنیت داخلی اسرائیل از یک‌سو و تحریک گروه‌های مسلح فلسطینی به‌خصوص حماس از سوی دیگر، از مسجدالاقصی دیدار کرده است. او خواهان آن است که حماس در واکنش به این حادثه، از نوار غزه به سمت اسرائیل راکت پرتاب کند تا زمینه برای جنگ تازه‌ای بین دو طرف فراهم شود؛ جنگی که بن‌گویر و همفکرانش، شدت عمل بی‌سابقه در برابر آن و «پیروزی نهایی» را وعده می‌دهند.
منابع محلی سوری اعلام کردند: أبو الحسن الهاشمی القرشی سرکرده گروه تروریستی داعش پس از آنکه عناصری از گروه‌های مسلح محلی نیمه ماه اکتبر او را با برخی از همراهانش در شهر جاسم در جنوب سوریه محاصره کردند، خود را منفجر کرد و کشته شد.
اردوغان بدون ذکر نام آمریکا به عنوان حامی اصلی گروه‌های مسلح کُرد در سوریه گفت: ما می دانیم که چه طرفی از تروریست‌ها حمایت می کند و به انها سلاح و پول می‌دهد.
حسین امیرعبداللهیان در پست اینستاگرامی خود گفت: در خصوص موضوع اقلیم کردستان عراق به ایشان گفتم: با گذشت ۴ دهه و علیرغم تعهدات مکرر مقامات اقلیم، متاسفانه تحرکات گروه‌های مسلح تروریستی از خاک اقلیم علیه امنیت سرزمینی ایران همچنان تداوم دارد.
معاون مرکز روسی آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه اعلام کرد که گروه‌های مسلح غیرقانونی تحت حمایت ایالات متحده فعالیت خود را در سوریه تشدید کرده اند.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ دستگیری باند بزرگ جعل و کلاهبرداری لیزینگ خودرو/ پارچه‌های شیشه‌ای در فرودگاه لو رفت/ ماجرای عاشقی که انتقام جو شد!/ بازداشت سازنده مشروبات الکلی بعد از مرگ ۲ زن/ دستگیری مدیر گروه‌های واتساپی حامی قاچاق/ اجیر کردن ۲ مرد مسلح برای انتقام/ قاتلی با سرگذشت عجیب/ شلیک مرگبار به سارق گاوصندوق
سخنگوی جریان صدر افزود: «پیشنهاد دوم به مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر، صدور دستوری قاطع برای انحلال همه گروه‌های مسلح مدعی مقاومت است!».
در اینجا، جوانانی که در هرج و مرج و خشونت متولد شده اند، بدون امید و برنامه، به راحتی توسط گروه‌های مسلح یا شکارچیان غیرمجاز جذب می‌شوند.
زهرا می‌گوید: «دولت از کار آن زن آگاه بود. ماموران دولتی و اعضای گروه‌های شبه نظامی مسلح خود از مشتریان او بودند».
وزارت دفاع آذربایجان روز چهارشنبه، ۱۲ مرداد ماه، تصاویری از حملات هوایی به مواضع ارمنستان در منطقه کوهستانی قره باغ منتشر کرد. ارتش جمهوری آذربایجان اعلام کرد که این عملیات را تحت عنوان انتقام در پاسخ به اقدامات تروریستی گروه‌های مسلح غیرقانونی ارمنی در خاک آذربایجان که منجر به کشته شدن یک سرباز آذربایجانی شد، انجام داده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ