دولت طالبان به اظهارات وزیر دفاع روسیه مبنی بر این‌که گروه‌های مسلح در افغانستان امنیت این کشور و منطقه را به «خطر می‌اندازند»، واکنش نشان داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اونا سیمون، دروازه بان اتلتیکو بیلبائو، از ورود دوربین های فیلمبرداری به داخل رختکن انتقاد کرد.
بعد از ساعتی انتظار و معطلی، پنج ستاره پرسپولیس جلو آمدند تا یک نطق تاریخی را مقابل تمام رسانه‌های تصویری فوتبال ایران انجام دهند.
در این هفت سال شش قهرمانی آوردیم، ولی یک هزار تومانی به تیم ما داده نشده است. اینها به کنار؛ ما نه منبع درآمدزایی پیدا کردیم و نه چیز دیگر
کیهان نوشت: بخشی از دلیل هجوم مدعیان اصلاحات در پیش‌ثبت‌نام انتخابات به این موضوع برمی‌گردد که آن‌ها قصد دارند از سبد ردصلاحیت شورای نگهبان، ماهی بیشتری برای اعتراض و هجمه علیه این نهاد صید کنند. تاکتیکی که در انتخابات‌های پیشین نیز آن را اجرا نموده‌اند.
اوضاع آشفته در اراضی اشغالی و گسترش اعتراضات، طایفه اقلیت «دروزی» در فلسطین اشغالی را نیز به جبهه‌گیری وا داشت و در پیامی اعتراضی از مخالفت با خدمت سربازی اجباری فرزندان خود در ارتش خبر داد.
علی‌اصغر قائمی عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از مداخلات مکرر داماد زاکانی در تصمیم‌گیری‌های برخی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری گفت: متن این تذکر به امضای ۹ نفر از اعضای شورای شهر رسیده است که تقدیم هیات‌رئیسه شورا خواهد شد.
اعتراض شدید خمز به وضع چمن نقش جهان
مردم سیستان در اعتراض به عدم تخصیص حقابه هیرمند ازسوی طالبان و همچنین دیپلماسی آبی منفعلانه وزارت امور خارجه در میدان یعقوب لیث زابل تجمع کردند. در این تجمع جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر گرد هم آمدند و شعار‌هایی دادخواهانه سر دادند و خواستار دیپلماسی فعال از سوی دولت شدند. شعار‌هایی از قبیل "نابودی سیستان، نابودی تنگه احد ایران است. "، "حق آبه و هوای پاک" و ... از سوی مردم سر داده شد. همچنین در میانه این اعتراض، استعفای دو نماینده سیستان و پاسخگو کردن وزیر امور خارجه ایران در رابطه با حقابه هامون مطالبه شد.
وزیرخارجه طالبان در سخنانی اعلام کرد که دوره اعتراض و تبلیغات علیه طالبان تمام شده و جهان به فکر تعامل است.
بسیاری از مخالفان طالبان و منتقدان عملکرد دولت امریکا، اظهارات اخیر جو بایدن را به منزله اعتراف به حمایت واشنگتن از گروه شبه‌نظامی طالبان ارزیابی و این گروه شبه‌نظامی را با گروه پیمانکاری نظامی خصوصی واگنر در روسیه مقایسه کرده‌اند و آن را متعلق به دولت امریکا خوانده‌اند.
حکومت طالبان می‌گوید برگزاری هر نشستی درباره افغانستان بدون حضور حکومت فعلی، مسائل را حل نمی‌کند، بلکه پیچیده‌تر می‌کند.
انس حقانی عضو ارشد طالبان در واکنش به اظهارات شاهزاده هری از خاندان سلطنتی انگلیس که گفته بود در دوران خدمت در افغانستان، "۲۵ افغان را مثل مهره‌های شطرنج از زمین بازی حذف کرده است"، گفت: آن‌هایی که شما کشتید انسان بودند و خانواده داشتند.
مقامات دولت موقت طالبان امروز به اعتراف شاهزاده هری درباره ارتکاب قتل از سوی وی در افغانستان واکنش نشان دادند.
اسماعیل مشعل استاد دانشگاه در کابل در یک برنامه زنده تلویزیون طلوع مدارک تحصیلی خود را در اعتراض به ممنوعیت آموزش دختران از سوی طالبان پاره کرد.
طالبان برای متفرق کردن تظاهرات زنانی که در اعتراض به ممنوعیت تحصیل دختران در دانشگاه برگزار شده بود، از ماشین‌های آب پاش استفاده کردند. ویدئویی از استفاده جنگجویان طالبان از آب برای متفرق کردن دختران و زنان هرات را نشان می‌دهد، که چند نفر از معترضان بر اثر اصابت آب پرفشار به زمین می‌خورند.
علی باقری، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان عدم مشارکت سیاسی مردم و حاکم کردن یک سبک زندگی خاص برای جوانان را از عوامل ریشه‌ای شکل گیری این اعتراضات دانست و افزود: این اعتراضات را در دو جهت و قسمت و مسیر تقسیم بندی کنیم. یک اعتراضی که از متن این نارضایتی‌ها در آمده و به دنبال ایجاد بهبود در شرایط کشور بوده و هست یعنی بخشی از جامعه نسبت به شرایط موجود معترض است و هدفش ایجاد بهبود در شرایط فعلی است. این یک قسمت از این اعتراضات که می‌توانم آن را ذیل شعار «زن، زندگی، آزادی» که شعار اصلی این حرکت از روز اول بود، صورت بندی کنم.
علی باقری، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان عدم مشارکت سیاسی مردم و حاکم کردن یک سبک زندگی خاص برای جوانان را از عوامل ریشه‌ای شکل گیری این اعتراضات دانست و افزود: این اعتراضات را در دو جهت و قسمت و مسیر تقسیم بندی کنیم. یک اعتراضی که از متن این نارضایتی‌ها در آمده و به دنبال ایجاد بهبود در شرایط کشور بوده و هست یعنی بخشی از جامعه نسبت به شرایط موجود معترض است و هدفش ایجاد بهبود در شرایط فعلی است. این یک قسمت از این اعتراضات که می‌توانم آن را ذیل شعار «زن، زندگی، آزادی» که شعار اصلی این حرکت از روز اول بود، صورت بندی کنم.
سرپرست وزارت امور مهاجرین در دولت موقت طالبان در دیدار با کاردار سفارت پاکستان در کابل، به «بدرفتاری» پلیس اسلام آباد با مهاجران افغان اعتراض کرد.
همزمان با برگزاری تجمعات اعتراضی در برخی دانشگاه ها از جمله دانشگاه شهید بهشتی عده ای به منظور ایجاد اغتشاش و آشوب با هویت ناشناس و در حالی که دانشجو نبودند به این دانشگاه ورود پیدا کردند.
جمعی از احزاب اصلاح طلب در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور نوشته‌اند: ما جمعی از احزاب اصلاح طلب با ارسال نامه شماره ۱۳۲۳۸۱ مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ به وزیر محترم کشور اطلاع دادیم که قصد برگزاری یک تجمع آرام را داریم که متاسفانه با وجود گذشت بیش از دو هفته پاسخی به آن داده نشده است.
تظاهرات دانشجویان دختر دانشگاه هرات در اعتراض به نسل کشی شیعیان هزاره توسط جنگجویان طالبان سرکوب شد.
متهمان اعتراف کردند که با انگیزه به دست آوردن پول، نقشه سرقت و گروگانگیری را کشیده‌اند. یکی از آن‌ها گفت: ما در افغانستان افسر پلیس بودیم، اما بعد از ورود طالبان تصمیم گرفتیم فرار کنیم. ما طی ۲ هفته از طریق کوهستان راهی مرز ایران شدیم.
یکی از اعضای کم سن و سال طالبان اعتراف کرد که تعداد زیادی را در کابل ترور کرده است.
نیرو‌های طالبان امروز برای متفرق کردن زنانی که دست به اعتراض زده بودند، اقدام به تیراندازی هوایی کردند. بر اساس گزارش‌ها حدود ۴۰ زن با تجمع و سردادن شعا‌رهایی نظیر «نان، کار و آزادی» در مقابل وزارت معارف/ آموزش و پرورش در کابل راهپیمایی کردند. نیرو‌های طالبان معترضان را محاصره کردند، گوشی‌های همراه شماری از معترضان را شکستند و آنان را برای ساعاتی در یک مغازه حبس کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ