سخنگوی جریان صدر افزود: «پیشنهاد دوم به مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر، صدور دستوری قاطع برای انحلال همه گروه‌های مسلح مدعی مقاومت است!».
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق با انگیزه اصلاح این جریان و با اشاره به فساد، این جریان را برای مدت حداقل یک سال به حالت تعلیق درآورد. در پیام مقتدی صدر آمده است: اینکه اصلاحگر عراق باشم، اما نتوانم جریان صدر را اصلاح کنم، اشتباه است.
اخبار منتشر شده در رسانه‌ها حاکی از آن است که سید مقتدی صدر فعالیت جریان صدر را به مدت یکسال متوقف کرده است.
اخبار منتشر شده در رسانه‌ها حاکی از آن است که سید مقتدی صدر فعالیت جریان صدر را به مدت یکسال متوقف کرده است.
سیاستمدار مستقل عراقی درباره دو سناریوی احتمالی بازگشت جریان صدر به عرصه سیاسی عراق سخن گفت.
دفتر جریان صدر شایعات منتشر شده در برخی شبکه های اجتماعی منبی بر دعوت این جریان به برگزاری تظاهرات در منطقه حنانه نجف را تکذیب کرد.
هوشیار زیباری از اعضای ارشد حزب دموکرات کردستان عراق امروز یکشنبه از رد پیشنهادی خبر داد که جریان صدر به این حزب داده بود.
رئیس ائتلاف نصر عراق، ضمن مخالفت با شرکت در ائتلاف جدید «اداره الدوله» از جریان صدر خواستار با درخواست ها برای شرکت در گفتگوی ملی این کشور شرکت کند.
حامیان جریان صدر بار دیگر مقابل منطقه سبز بغداد تجمع کرده و همزمان با آغاز جلسه پارلمان، قصد ورود به «منطقه سبز» را دارند که با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه شده‌اند.
نصار الربیعی دبیرکل فراکسیون صدر در پارلمان عراق امروز چهارشنبه اعلام کرد که در پی انتشار فایل های صوتی منتسب به نوری المالکی، از رئیس ائتلاف دولت قانون رسما شکایت کرده است.
نصار الربیعی، دبیرکل فراکسیون صدر در پارلمان عراق شکایتی را علیه نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق به دادگاه ارائه کرد و صدور حکم جلب و ممنوع السفر شدن وی را خواستار شد.
رهبر جریان صدر عراق خواستار ادامه اصلاحات در کشورش به هر قیمتی شد و گفت که «ما نه شرقی هستیم و نه غربی».
دادگاه عالی فدرال عراق اعلام کرد که روز ۲۸ سپتامبر جاری موعد بررسی پذیرش استعفای نمایندگان فراکسیون صدر در پارلمان این کشور است.
دادگاه عالی فدرال عراق امروز (یکشنبه) از اعتراض جریان صدر به حکم پذیرش استعفای نمایندگان این جریان از پارلمان عراق و تعیین موعد بررسی این اعتراض خبر داد.
پس از سخنرانی رهبر جریان صدر و تاکید وی بر خروج حامیان این جریان از منطقه سبز بغداد، منابع خبری از آغاز خروج معترضان از این منطقه خبر دادند.
ویدئویی از درگیری‌ها در منطقه سبز بغداد بین افراد مسلح وابسته به جریان صدر و نیرو‌های امنیتی منتشر شده به نحوی که افراد مسلح با انواع سلاح‌های سبک و سنگین ازجمله آر پی جی به مقابله با نیرو‌های امنیتی پرداخته اند. این در حالی است که ساعاتی پیش مقتدی صدر طی سخنانی خواستار عقب‌نشینی طرفدارانش از منطقه سبز بغداد شد و تصریح کرد: در عرض یک ساعت طرفداران صدر باید از اطراف منطقه سبز و پارلمان عقب نشینی کنند و گرنه من از آنها تبری می‌جوییم. او گفت که من یک شهروند عراقی هستم و دیگر در سیاست دخالت نمی‌کنم و کناره گیری من از سیاست، یک کناره گیری شرعی براساس موضع مرجعیت دینی است.
چارچوب هماهنگی شیعیان عراق بازگشت جریان صدر به میز مذاکرات را خواستار شد.
هزاران نفر از هواداران مقتدی صدر رئیس جریان صدر در منطقه سبز بغداد نماز جمعه برگزار کردند. حدود یک ماه است که حامیان صدر در داخل و اطراف ساختمان پارلمان عراق تحصن کرده و خواستار انحلال آن هستند. جنبش صدر خواستار انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام است.
شبکه المیادین اعلام کرد که تظاهرکنندگان حامی جریان «صدر» در ادامه اعتراضات‌شان، خود را به مقابل ساختمان شورای عالی قضایی در بغداد رساندند تا در آنجا تحصن کنند.
جریان صدر رسما در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نشست اعلام شده برای گفتگو با احزاب عراقی شرکت نخواهد کرد.
یک چهره نزدیک به مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق، تظاهرات میلیونی در بغداد پایتخت این کشور را خواستار شد.
جریان صدر عراق در تازه‌ترین فراخوان خود، خواستار برگزاری تظاهرات میلیونی در مرکز بغداد شد.
پس از درخواست برخی احزاب عراقی برای گفت‌و‌گو به منظور حل مشکلات سیاسی در این کشور، رهبر جریان صدر گفت‌و‌گو را امری بی‌فایده دانست و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور شد.
یکی از رهبران ائتلاف فتح تاکید کرد که بازگشت به میز مذاکرات و تماس ها میان چارچوب هماهنگی و جریان صدر به صورت نیمه سری ادامه دارد و این مذاکرات می تواند پایان بخش بحران کنونی باشد.
جریان صدر عراق دستور داد تا معترضان ساختمان پارلمان این کشور را حداکثر طی ۷۲ ساعت آینده تخلیه کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ