حشدالشعبی نیرویی نظامی با جمعیتی حدود ۱۵۰ هزار نفر است که از سال ۲۰۱۴ با هدف مبارزه با داعش شکل گرفت. این نیرو از حدود ۴۰گروه مختلف تشکیل شده که عمدتاً گروه‌های مسلح شیعه هستند، اما برخی گروه‌های سنی‌مذهب و مسیحی و ایزدی نیز در آن حضور دارند. حشدالشعبی با تصویب پارلمان عراق در سال ۲۰۱۶ یکی از نیرو‌های نظامی عراق شد و زیرنظر فرماندهی کل نیرو‌های مسلح قرار گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شبه‌نظامیان وابسته به آمریکا که کنترل مناطق شرقی و شمال‌شرقی سوریه را در اختیار دارند به‌‍شدت با هم درگیر شدند و در نتیجه این درگیری‌ها چندین نفر کشته و زخمی شده‌اند.
در جریان حمله گروهی از شبه‌نظامیان مسلح به پاسگاهی در بلوچستان پاکستان، ۱۰ نظامی این کشور کشته شدند.
‌برخلاف پیش‌بینی‌ها، شبه‌نظامیان واگنر با همان سرعتی که به مسکو یورش بردند، عقب‌نشینی کردند. این اقدام واگنر به تنش‌های داخلی در روسیه ارتباط می‌یافت یا نتیجه توافقی پشت‌پرده بود؟
‌برخلاف پیش‌بینی‌ها، شبه‌نظامیان واگنر با همان سرعتی که به مسکو یورش بردند، عقب‌نشینی کردند. این اقدام واگنر به تنش‌های داخلی در روسیه ارتباط می‌یافت یا نتیجه توافقی پشت‌پرده بود؟
برخی از گروه‌های نظارتی در بلاروس گزارش کردند هواپیمای حامل رهبر شبه‌نظامیان «واگنر» در یک فرودگاه نظامی در بلاروس فرود آمد.
پریگوژین با متهم کردن ارتش روسیه به حمله راکتی به مواضع شبه‌نظامیانش گفته «نیروی اهریمنی فرماندهی ارشد ارتش روسیه» باید متوقف شود و از حرکت به سوی مسکو برای برقراری عدالت خبر داده است.
حمله تروریستی شبه‌نظامیان نیروهای دمکراتیک متفق(ADF) به مدرسه‌ای در غرب اوگاندا دست کم ۲۵ کشته برجای گذاشت.
مسئولان محلی استان مأرب از بازداشت و شکنجه زنان یمنی توسط شبه نظامیان حزب الاصلاح و لزوم مداخله سازمان ملل برای توقف این روند خبر دادند.
شبه‌نظامیان مسلح دست‌کم 46 نفر را در شمال شرق جمهوری دموکراتیک کنگو در جریان حمله به اردوگاه آوارگان کشتند.
حزب کمونیست سودان مدعی شد که شبه‌نظامیان پشتیبانی سریع این کشور، ۵۵ نفر را در شمال سودان کشته اند.
فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو مدعی شد که شبه‌نظامیان حامی روسیه برای ضربه زدن به نیروهای وی، در مسیر تردد آنها مین کار می‌گذاشتند!
اسناد جدیدی که اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) منتشر کرده، از جزئیات نقشه ارتش جمهوری‌خواه ایرلند (آی‌آراِی) برای ترور الیزابت دوم در سال ۱۹۸۳ پرده برداشت.
معاون شورای امنیت روسیه با اشاره به حمله بامداد امروز شبه‌نظامیان اوکراینی به منطقه بلگورود گفت که حامیان رژیم کی‌یف(آمریکا، اروپا و انگلیس) مسئول این خرابکاری هستند.
سخنگوی کاخ کرملین حمله بامداد امروز شبه‌نظامیان حامی اوکراین به منطقه بلگورود در خاک روسیه را «بسیار نگران‌کننده» خواند.
عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که بیانیه صادره از سوی نشست سران کشورهای عربی در جده، منعکس کننده واقعیت نیست و کشورهای متجاوز به یمن، خواهان صلح در این کشور نیستند.
شبه‌نظامیان واکنش سریع سودان (RSF) اعلام کرده‌اند که آماده‌اند تا فرودگاه‌های تحت کنترل خود را برای تخلیه اتباع خارجی از سودان آماده فعالیت کنند.
باوجود اعلام آتش بس ۲۴ ساعته میان نیروهای ارتش سودان و شبه‌نظامیان پشتیبانی سریع، درگیری ها در خارطوم و اطراف کاخ ریاست‌جمهوری باردیگر آغاز شد.
دبیرکل سازمان ملل متحد درگیری‌ها میان ارتش سودان و شبه‌نظامیان «پشتیبانی سریع» را به شدت محکوم کرد.
فرمانده شبه‌نظامیان وابسته به دولت روسیه می‌گوید شهر راهبردی باخموت در دونباس در محاصره کامل قرار گرفته و خطاب به رئیس‌جمهور اوکراین گفت که نیروهای اوکراینی اجازه دهد این شهر را ترک کنند.
بنیانگذار و رئیس گروه شبه‌نظامیان واگنر مدعی شد فرانسه امروز جمعه تلاش داشت یک مقام دولت روسیه را در آفریقای جنوبی ترور کند.
شبه‌نظامیان مسلح گروه فلسطینی "عرین الاسود" با توجه به تنش شدید در کرانه باختری و ادامه حملات اسرائیل به اعضای آن، در شهر نابلس رژه نظامی برگزار کردند.
دولت جدید سوئد با هدف جلب رضایت ترکیه به منظور پیوستن استکهلم به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، از شبه‌نظامیان کُرد فاصله می‌گیرد.
طی روزهای اخیر مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در سوریه شاهد سفر چند مقام ترکیه‌ای بوده است.
بنابر اعلام مقامات نظامی آمریکا حمله هوایی امروز به "تاسیسات زیرساختی" شبه‌نظامیان بنا بر دستور جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا انجام گرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ