اداره کل هواشناسی استان تهران از تجربه دمای ۴۰ درجه طی روز شنبه، ۳۱ تیرماه خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
موج گرمای شدید هوا در عراق طی روزهای گذشته حالا به پایتخت این کشور رسیده و باعث شده بغداد دمای بالای ۵۰ درصد سلسیوس را تجربه کند.
روند توسعه‌ی شهری به شدت چشم‌انداز ما را تغییر می‌دهد. سطوح طبیعی و نفوذ پذیر با سازه‌های غیر قابل نفوذ مانند ساختمان‌ها و جاده‌ها جایگزین می‌شوند. این امر باعث ایجاد چیزی می‌شود که اقلیم شناسان آن را «جزایر گرمایی شهری» می‌نامند که مناطقی در داخل شهر‌ها هستند که دمای بسیار بالاتری را در مقایسه با مناطق روستایی مجاور تجربه می‌کنند.
پیش‌بینی می‌شود مرداد همچون تیرماه دمای هوا بین ۱ تا ۲ درجه در غالب نقاط کشور بیش از حد نرمال باشد. طی هفته جاری و دو هفته اول مردادماه نیز گرم‌ترین روز‌های سال خواهد بود.
اصفهان- رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: ۱۶ شهر استان در نخستین روز مرداد ماه دمای بالای ۴۰ درجه سلسیوس را تجربه کردند.
اصفهان- رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: ۱۶ شهر استان در نخستین روز مرداد ماه دمای بالای ۴۰ درجه سلسیوس را تجربه کردند.
در حالی که جنوب اروپا همچنان گرمای شدید را تجربه می کند و با احتمال رکوردشکنی دما مواجه است، برای ۱۶ شهر در سراسر ایتالیا هشدار قرمز صادر شده است.
حداکثر دمای روز گذشته در پنج ایستگاه هواشناسی شهر‌های استان خوزستان به بالای ۵۰ درجه رسید.
انسان می‌تواند حداکثر دمای بین ۴۰ تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد را تحمل کند، اما پس از رسیدن به این دما، بدن یک وضعیت «استرس گرمایی» را تجربه می‌کند؛ وضعیتی که باعث گیجی، حالت تهوع، سرگیجه، سردرد و غش می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: روند افزایش دما تا فردا (سه شنبه) در اغلب مناطق کشور ادامه دارد تا جایی که دمای پایتخت فردا به حدود ۴۰ درجه خواهید رسید و تهران فردا گرمترین روز هفته را تجربه خواهد کرد.
هفته آینده اکثر مناطق کشور نسبتا گرم خواهد بود. دوشنبه و سه‌شنبه آینده نیمه شمالی کشور دمای ۴۰ درجه را و جنوب غرب کشور دمای بالای ۵۰ درجه را تجربه می‌کند.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به وزش باد شدید در ۵ استان و تجربه دمای بالای ۴۹ درجه در برخی مناطق هشدار داد.
تحلیل جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی فصلی بیانگر آن است که تا پایان تابستان متوسط دمای هوا در سطح استان تهران ۰.۵ تا ۱ و حتی برای نیمه‌جنوبی استان ۱ تا ۱.۵ درجه سلسیوس بالاتر از نرمال خواهد بود.
اصفهان- رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: دمای امروز شهر اصفهان به ۴۳ درجه سلسیوس رسیده و ۱۷ شهر دیگر استان دمای بالای ۴۰ درجه را تجربه می‌کنند.
اصفهان- رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: امروز ۹ شهر استان دمای ۴۰ درجه سلسیوس را تجربه می‌کنند.
پیش از این بالاترین دمای بهار این شهر با میزان ۴۹.۶ درجه سلسیوس در خرداد سال ۱۳۸۷ ثبت شده بود.
تحلیل جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی فصلی بیانگر آن است که طی سه ماه آینده متوسط دمای هوا در سطح استان ۰.۵ تا ۱ درجه سانتیگراد بالاتر از نرمال برآورد و متوسط بارش استان در بهترین شرایط در حد نرمال و با تمایل به کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.
مهمان برنامه زندگی پس از زندگی از اثر عجیب یک دعای ساده در جریان مرور زندگی و تجربه کردن مرگ موقت گفت.
از فروردین تا بهمن سال‌جاری بیش از ۱۳ میلیون و ۱۳۷ هزار تن نهاده دامی وارد کشور شده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش وزنی ۱۸ درصدی را تجربه کرده است.
امروز زابل در شمال سیستان و بلوچستان سردترین روز خود در ۱۵ سال اخیر را با دمای ۱۱.۲- درجه سلسیوس تجربه کرد که سومین یخبندان شدید این شهر در حدود ۶۰ سال اخیر به شمار می‌رود.
از آخر هفته در پی این بارش‌ها دمای هوای کشور کاهش زیادی خواهد داشت به‌طوری که شهر مشهد با کاهش ۲۵ درجه‌ای نسبت به امروز دمای منفی ۱۵ درجه را تجربه خواهد کرد.
پیست‌های اسکی در سرتاسر اروپا مجبور به تعطیلی شده‌اند، زیرا این قاره بالاترین دمای تاریخ ژانویه را تجربه می‌کند.
وزیر علوم خطاب به روسای دانشگاه‌ها گفت: تجربه خود در ارتباط با مدیریت اعتراضات اخیر را مکتوب کنید. در این بازه زمانی، خون از دماغ دانشجویان نیامد و شما توانستید نمره خوبی کسب کنید.
سال ۱۳۴۷ را باید پُربارش‌ترین سال آبی در تهران دانست. آن سال زمستانی عجیب با انواع و اقسام رکورد‌ها داشت؛ رکورد سردترین روز یا بهتر بگوییم سردترین شب تهران با دمای منفی ۱۵ درجه در ۱۸ دی ماه، رکورد بیشترین بارش در یک بازه زمانی زمستانی، رکورد بیشترین بارش در فصل زمستان، رکورد ۶۴ روز بارش باران و برف در زمستان و... که بی‌نظیر و تکرارنشدنی بوده است. مردم تهران در آن سال ۵۳ روز دمای صفر و منفی را تجربه کردند.
به گزارش سازمان هواشناسی در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش باران، رعدو برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود. این مناطق کاهش دما را هم تجربه خواهند کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ