اصفهان- رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: ۱۶ شهر استان در نخستین روز مرداد ماه دمای بالای ۴۰ درجه سلسیوس را تجربه کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان از ثبت دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد در ۶ شهر استان خبر داد.
بعدازظهر امروز بیشینه دمای هوا در چهار شهر در استان‌های خوزستان و ایلام به بیش از ۵۰ درجه سلسیوس رسید که بالاترین دما با میزان ۵۱.۴ درجه سلسیوس در «بستان» خوزستان ثبت شد.
اصفهان- رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: ۱۶ شهر استان در نخستین روز مرداد ماه دمای بالای ۴۰ درجه سلسیوس را تجربه کردند.
گزارش‌های رسانه‌ای مرتبا از ثبت رکوردهای بالای دما در کشورهای مختلف جهان و چندین آتش سوزی جنگلی از جمله در کشورهای اسپانیا، ترکیه و آمریکا به دلیل گرمای شدید منتشر می‌کنند.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته، هوای سه شهر استان به ۵۰ درجه سانتی گراد رسید.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به استقرار توده هوای گرم در استان از ثبت دمای بیش از ۵۰ درجه سانتی‌گراد در پنج شهر استان خبر داد.
اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: باد و گردوخاک از فردا تا پایان هفته مناطق مختلف استان اصفهان را در بر می‌گیرد.
گرمترین دمای آب در اقیانوس اطلس شمالی ثبت شده و میزان یخ‌های قطبی در اقیانوس منجمد جنوبی به کمترین حد خود رسیده است.
امروز چندین شهر استان سیستان و بلوچستان دمای بالای ۵۰ درجه را برای خود ثبت کردند. آیا در دمای بالای ۵۰ درجه باید مراکز و ادارات شهری تعطیل شوند و قانونی تعطیلی وجود دارد؟ در این مطلب به این سوال پاسخ داده شده است.
اصفهان- رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: دمای امروز شهر اصفهان به ۴۳ درجه سلسیوس رسیده و ۱۷ شهر دیگر استان دمای بالای ۴۰ درجه را تجربه می‌کنند.
بر اساس داده‌های سرویس خدمات آب و هوایی OGIMET در شبانه روزگذشته زابل در شمال سیستان و بلوچستان با دمای ۵۰.۸ درجه سلیسوس بالاترین دمای زمین در بین بیش از 8800 ایستگاه سینوپتیک اصلی ثبت کرد.
پیش از این بالاترین دمای بهار این شهر با میزان ۴۹.۶ درجه سلسیوس در خرداد سال ۱۳۸۷ ثبت شده بود.
در ساعت ۱۲و ۳۰ دقیقه امروز (۳۱ خردادماه) دمای شهداد ۴۸ درجه سلسیوس بود که حدود ۲ درجه گرمتر از دیروز در همین ساعت بود.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: در شبانه روز گذشته با تداوم روند افزایش دما در جنوب شرق، بیشینه دمای هوا در شهداد کرمان به ۵۰.۲ درجه سلسیوس رسید.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در شبانه‌روز گذشته بیشینه دمای هوا در اهواز به ۴۸.۷، برازجان ۴۸.۴، آبادان ۴۷.۵ و لامرد (ایستگاه فرودگاهی) به ۴۷.۴ درجه سلسیوس رسید. نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد امروز (۲۳ خردادماه) نیز گرمای هوا در خوزستان و بوشهر ادامه دارد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: در شبانه روز گذشته بیشینه دمای «آب پخش» در استان بوشهر به ۴۸.۹ درجه سلسیوس رسید و گرم‌ترین دمای کشور از ابتدای بهار تا کنون را رقم زد.
اصفهان- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: کمینه دمای هوای استان در ۲۴ ساعت پیش رو بین یک تا ۲ درجه‌ سلسیوس کاهش می‌یابد.
اصفهان- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: کمینه دمای هوای استان در ۲۴ ساعت پیش رو بین یک تا ۲ درجه‌ سلسیوس کاهش می‌یابد.
پس از تهرانسر بیشترین دما‌ها به ترتیب در ایستگاه‌های ورامین با ۳۳.۶، فرودگاه امام ۳۲، شهریار ۳۰.۸ و چیتگر ۳۰.۱ درجه سانتیگراد ثبت شده است. از سوی دیگر خنک‌ترین دمای استان نیز صبح امروز از ایستگاه فیروزکوه با میزان ۵.۳ درجه سلسیوس گزارش شده است.
در شبانه روز گذشته بیشینه دمای هوا در تهران (فرودگاه مهرآباد) به ۳۰ درجه سلسیوس رسید و گرم‌ترین روز این شهر از ابتدای بهار تا کنون را رقم زد.
زاهدی با اشاره به اینکه پیشینه دمای هوای همدان از یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشتر نشد، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته رزن با ۱۳ درجه سانتی‌گراد زیر سفر سردترین نقطه استان و ملایر با ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین دمای استان را ثبت کردند.
۵ ساعت با یک بیل و سطل در وسط بلوار مشغول کندن زمین بود تا لوله آسیب‌دیده را احیا کند. حمید عبدالله‌دخت، غرق در وجدان بود که تصاویر خدمت‌رسانی‌اش ثبت شد و بعد پخش. «من وقتی مشغول کار بودم یک نفر از من فیلم گرفته است. اصلا متوجه نشدم چه‌کسی فیلم را گرفته. وقتی کار تمام شد به خانه رفتم که مدیر اداره با من تماس گرفت. وقتی گفت فیلم را دیده شوکه شدم. باورم نمی‌شد به این سرعت فیلم پخش شده باشد.»
اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش برف و کولاک تا فردا (۲۵ دی ماه) و ثبت دمای انجماد در همه ایستگاه‌های هواشناسی خبر داد.
مدیر بهره برداری و کنترل سیستم مرکز پایش ملی برق با اشاره به افزایش ۲ تا ۳ درجه ای دمای هوا از فردا، از ثبت تقاضای ۶۸ هزار مگاوات در روزهای پایانی زمان اوج مصرف خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ