ناتو در نشست اخیر خود در واکنش به موضع پوتین، پیوستن اوکراین تا پایان جنگ را منتفی دانست؛ بنابراین یکی از گزینه‌های پوتین که استفاده از بمب هسته‌ای را مشروع می‌دانست برطرف گردید. از منظر کارشناسان غرب استفاده از بمب هسته‌ای به روانشناسی پوتین وابسته است. در دوره اتحاد جماهیر شوروی، حزب کمونیست تصمیم گیرنده نهایی بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ماه صفر دومین ماه قمری است که برای نام‌گذاری آن دو دلیل ذکر می‌شود: نخست این که از صُفْرَة به معنای زردی گرفته شده، زیرا زمان انتخاب نام با فصل پاییز و زرد شدن برگ درختان مقارن بوده است. دلیل دوم این که از صِفْر به معنای خالی گرفته شده است، چرا که با پایان یافتن ماه‌های حرام (رجب، ذی‌القعده، ذی‌الحجه و محرم) قبایل بار دیگر وارد جنگ می‌شدند و شهر‌ها خالی می‌شد.
این حملات تا سال ۱۹۴۱ ادامه یافت و همه گیری حتی پس از پایان جنگ جهانی دوم گسترش یافت، زیرا ریشه کنی آن تنها در سال ۱۹۴۷ کامل شد. در تمام این سال ها گزارش شد که بیش از ۵۰۰۰۰۰ نفر در اثر طاعون بوبونیک جان خود را از دست دادند.
قبل از شورش دیروز (۲۴ ژوئن)، نقش کلیدی واگنر در جنگ اوکراین غیرقابل کتمان بود. اما دوران اوج پریگوژین و نیروهایش به عنوان «یک ارتش مستقل» که در برابر فشار برای جذب به وزارت دفاع روسیه مقاومت می‌کنند، رو به پایان بود. حال با پایان یافتن این شورش ۲۴ ساعته و تبعید فرمانده به بلاروس این پرسش مطرح است که نیرو‌های واگنر چه خواهند کرد
وزیر خارجه مجارستان امروز در سخنانی اعلام کرد: کمک‌های نظامی به اوکراین، آموزش سربازان اوکراینی در کشورهای اروپایی و حضور گسترده آمریکا در جنگ یعنی این جنگ به این زودی‌ها پایان نخواهد یافت.
امام خمینی در پیام آزادی خرمشهر نوشته بودند:"آنان می‌دانند امروز با فتح خرمشهر مظلوم جنگ خاتمه یافته است "، اما هنگام انتشار پیام به صورت عمومی، این بخش حذف شد.
یکی از جت‌ها جنگنده پرتعداد کره شمالی میگ ۱۵ ساخت شوروی سابق است که در واقع پس از پایان جنگ جهانی دوم و به عنوان یکی از اولین جت‌های جنگنده این کشور توسعه یافت.
به گزارش خبرگزاری‌ها، تنش‌ها بین این دو کشور همسایه روز یکشنبه افزایش یافت. جمهوری آذربایجان اعلام کرد که یک ایست بازرسی را در ابتدای جاده‌ای که از ارمنستان به منطقه ارمنی قره باغ کوهستانی در جمهوری آذربایجان منتهی می‌شود ایجاد کرده است، ارمنستان هم مدعی شد که چنین ایست بازرسی ناقض پیمانی است که به جنگ بین کشور‌ها در سال ۲۰۲۰ پایان داد.
تنش‌ها میان چین و تایوان به دهه‌ها قبل بازمی‌گردد. با اعلام حکومت کمونیستی در پکن از سوی مائو تسه‌تونگ جنگ داخلی در چین پایان یافت و ملی‌گرایان کومینتانگ به رهبری جیانگ جیه شی به تایوان گریختند. ملی‌گرایان چین با تشکیل حکومت جدید در تایپه روابط با پکن را قطع کردند. به گزارش یورونیوز، حکومت تایپه چند ماه بعد در سال ۱۹۵۰ به یکی از متحدان ایالات‌متحده در جریان جنگ کره تبدیل شد. واشنگتن برای حمایت از متحد جدید خود ناوی را به تنگه تایوان فرستاد تا از این جزیره در برابر حمله احتمالی چین محافظت کند.
با اعلام حکومت کمونیستی در پکن از سوی مائو تسه‌تونگ جنگ داخلی در چین پایان یافت و ملی‌گرایان کومینتانگ به رهبری جیانگ جیه شی به تایوان گریختند.
یکی از اعضای دولت یمن وابسته به جنبش انصار الله اعلام کرد که امارات هیات خود را برای آغاز گفتگوی مستقیم با صنعاء به منظور برقراری صلح آماده کرده است.
برخی ناظران معتقدند که ادامه شکست در میدان نبرد ممکن است به سقوط پوتین منجر شود. به هر حال شکست روسیه در جنگ کریمه در قرن نوزدهم و شکست به ژاپن و افغانستان در قرن بیستم همگی موجب بروز تغییرات عمیق داخلی در روسیه شدند. جنگ جهانی اول طولانی و پرهزینه به آغاز انقلاب بلشویکی در سال ۱۹۱۷ میلادی دامن زد.
یک سال از جنگ روسیه علیه اوکراین می‌گذرد و این نزاع باعث بروز تغییرات عمیقی در اروپا شده است. تلفات ده‌ها هزار نفر بوده و کماکان در حال افزایش است میلیون‌ها اوکراینی پناهنده شده و روسیه مرتکب جنایات جنگی متعددی شده است. روسیه اکنون زیرساخت‌های غیرنظامی حیاتی را هدف قرار می‌دهد که خود مصداق جنایت جنگی است.
شمن های پرو پیش بینی کردند که در سال جدید میلادی، جنگ در اوکراین پایان خواهد یافت. پله نماد فوتبال برزیل خواهد مرد. به دلیل بلایای طبیعی در آمریکای شمالی مرگ‌های زیادی وجود خواهد داشت؛ و لولا شروع سختی برای سومین دوره ریاست جمهوری خود خواهد داشت.
اسماعیل مسافر در گفت و گوی کوتاه با ورزش سه اعلام کرد که در ادامه فصل برای ایفاسرام اردکان توپ خواهد زد.
در بیانیه کاخ سفید آمده که رئیس جمهور روسیه هیچ توجهی به یافتن راهی برای پایان دادن به جنگ با اوکراین نشان نداده است.
آمازون در حال تقلا برای پایان دادن به ۲ تحقیق آنتی تراست علیه خود در اتحادیه اروپا است این شرکت حاضر شده با اعطای امتیازاتی نگرانی ها درباره استفاده از داده های کاربران را برطرف کند.
پایان شوم یافتن گنج در خانه قدیمی
هفته گذشته مرد جوانی با آتش‌نشانی تماس گرفت و از ریزش چاه و حبس دو مرد زیر آوار در خانه‌ای ویلایی و قدیمی خبر داد. با گزارش این حادثه مأموران آتش‌نشانی راهی محل شده و در نخستین بررسی‌ها دریافتند چاهی عمیق در زیرزمین یک خانه ویلایی حفر شده و ریزش کرده است.
قرار نیست در خلال گفت و گو یکدیگر را مجاب کنیم؛ قرار نیست کسی تن به عقیده دیگری بدهد. طبیعی است که نه من به واسطه ادلّه ظاهری تن به عقیده شما می دهم و نه شما به عقیده من، بلکه اینها بحث های آکادمیک است. گفت و گو برای مجاب کردن همدیگر نیست، بلکه برای پرداختن به دردهای مشترک و یافتن راهکار برای این مشکلات است.
معاون سیاسی وزارت خارجه با اشاره به اهتمام ایران به پایان یافتن درگیری مسلحانه در اروپا، گفت: منافع اروپا اقتضا می‌کند تا میز گفتگو برای حل و فصل اختلاف‌ها از هر گزینه دیگری دسترس‌تر باشد.
عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: برداشته شدن محدودیت‌ها به عهده مرجعی است که فیلتر آن را به ما دستور داده است؛ جلسه‌ای در خصوص فیلترینگ دائمی اینستاگرام تشکیل نشده است.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه سخنانش مدعی شد: «ایران در سال 2031 که توافق به پایان می‌رسد قادر به دستیابی به سلاح هسته‌ای خواهد بود».
سخنگوی جنبش انصارالله یمن خواستار پرداخت حقوق کارمندان، باز کردن فرودگاه و بندر و پایان دادن به محاصره یمن همزمان با تمدید آتش بس شد.
سعیدی‌پور با بیان اینکه مردم شهیدپرور فین از ابتدا تا پایان دفاع مقدس در صحنه نبرد حضور داشتند، خاطرنشان کرد: به دلیل این حضور مداوم، دامنه شهدای فین به تمام ایام هشت سال جنگ تحمیلی گسترش یافته؛ اما در عملیات والفجر ۴، فین بیشترین تعداد شهدا را از مجموعه شهدای این منطقه تقدیم انقلاب کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ