یک سال از جنگ روسیه علیه اوکراین می‌گذرد و این نزاع باعث بروز تغییرات عمیقی در اروپا شده است. تلفات ده‌ها هزار نفر بوده و کماکان در حال افزایش است میلیون‌ها اوکراینی پناهنده شده و روسیه مرتکب جنایات جنگی متعددی شده است. روسیه اکنون زیرساخت‌های غیرنظامی حیاتی را هدف قرار می‌دهد که خود مصداق جنایت جنگی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: همانطور که بارها به طور رسمی اعلام شده است، ادعای صادرات پهپادهای ایرانی به روسیه بمنظور بکارگیری آنها علیه اوکراین، اتهامی بی‌اساس است.
کیهان نوشت: آمار دقیقی برای تعداد سربازان همجنس‌باز در نیرو‌های مسلح اوکراین وجود ندارد، اما ارتش دگرباش جنسی، یک حساب کاربری در اینستاگرام که تصاویر سربازان همجنس‌گرا و لزبین را منتشر می‌کند، این رقم را حدود ۵۰ هزار نفر تخمین می‌زند.
عباس ملکی گفت: هر دولتی باید حواسش به سیگنال‌های ضعیف باشد. سیگنال‌های ضعیف، سیگنال‌ها و شواهدی است که مدیران قدرتمند می‌بینند و می‌شنوند و مردم عادی آن‌ها را مشاهد نمی‌کنند. در وقایع اخیر، سیگنال ضعیف صحبت‌هایی بود که یوگنی پریگوژین، علیه رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح و وزیر دفاع روسیه در جنگ اوکراین مطرح کرده بود.
وزرای خارجه کشورهای موسوم به گروه هفت با انتشار بیانیه‌ای مشترک بر حمایت مالی و تسلیحاتی اوکراین و حفظ تحریم‌ها علیه روسیه تأکید کردند.
معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت، ارسال هواپیماهای ناتو به اوکراین و صیانت از آنها در لهستان مداخله مستقیم ائتلاف ناتو در جنگ علیه روسیه است.
بر اساس آمار‌ها یک پنجم مردم روسیه در خانه هایشان توالت ندارند و به توالت‌های عمومی می‌روند. کمبود دسترسی به توالت در خانه‌های مردم روسیه طی یک سال گذشته بار‌ها از سوی مقامات اوکراین از جمله ولودمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین مورد تمسخر قرار گرفته است.
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد غرب با کمک نئونازی های اوکراین سالهاست که علیه روسیه در حال جنگ است.
ادعای کمک ایران به روسیه در جنگ اوکراین از سوی طرف غربی مطرح شده و مقام‌های ایرانی بار‌ها تاکید کرده اند که سیاست بی طرفی خود را در این جنگ حفظ کرده‌اند. با وجود تکذیب ایران، طرح این ادعا علیه تهران به طرح مباحث سیاسی و حقوقی بسیاری منتهی شده که بعضا ضد و نقیض هم هستند. انتشار این نگاه حقوقی در روزنامه صرفا برای آشنایی مخاطبان با دیدگاه‌های متفاوت است و محتوای آن مورد تایید روزنامه نیست.
رئیس کمیسیون اروپا از آماده شدن بسته تحریمی جدید علیه روسیه تا ۲۴ فوریه همزمان با نخستین سالگرد جنگ اوکراین خبر داد.
رئیس کمیسیون اروپا از آماده شدن بسته تحریمی جدید علیه روسیه تا ۲۴ فوریه همزمان با نخستین سالگرد جنگ اوکراین خبر داد.
دولت شولتز تانک‌های جنگی آلمانی را به‌عنوان بخشی از تسلیحات بسیار پیشرفته‌ای که ارتش این کشور در اختیار دارد، به اوکراین می‌فرستد.
وزارت دفاع و ارتش اوکراین ضمن تکرار ادعا‌های بی اساس علیه ایران، مدعی شدند که روسیه بار دیگر با استفاده از پهپاد‌های ایرانی به خاک اوکراین حمله کرده است.
رئیس جمهور کرواسی مدعی شد که ناتو در اوکراین یک «جنگ نیابتی» علیه مسکو به‌راه انداخته است و او نمی‌خواهد «برده آمریکا» باشد.
رئیس جمهور آمریکا در دیدار امروز با امانوئل ماکرون گفت: آمریکا و فرانسه به مقابله با جنگ وحشیانه روسیه علیه اوکراین ادامه می دهند.
سخنگوی نیروهای مسلح ایران با اشاره به اینکه اتهامات آمریکا و اوکراین علیه ایران دروغ است گفت: مبادلات ایران و روسیه به سال‌ها پیش از جنگ روسیه و اوکراین برمی‌گردد و ما دخالتی در جنگ روسیه و اوکراین نداریم.
غرب از تشبیه اشتباهی برای تهاجم روسیه علیه اوکراین و مشابه قلمداد کردن آن با جنگ جهانی دوم استفاده می‌کند. این تشبیه نادرست می‌تواند نتیجه جنگ اوکراین را بدتر کند.
سردار حسین علایی:‌ به نظر می رسد که جنگ روسیه علیه اوکراین به این زودی ها تمام نخواهد شد
جنگ روسیه علیه اوکراین همچنان ادامه دارد. شهر لیمان که در ۳۰ سپتامبر در منطقه دونتسک در شرق اوکراین از نیرو‌های روسی بازپس گرفته شد، زخم‌های ویرانی جنگ را به دوش می‌کشد.
پنج شرکت اسرائیلی هنوز با شرکت بزرگ الماس روسی آلروسا برای دور زدن تحریم‌ها و فروش کالاهای خود به غرب همکاری می‌کنند و به پوتین کمک می‌نمایند تا از جنگ غرق در خون خود علیه اوکراین حمایت مالی کند.
نخست وزیر انگلیس با تأکید بر اینکه پوتین برای توجیه شکست های فاجعه بار خود تلاش می کند، گفت: ما به روند افزایش کمک های نظامی خود به کی یف متعهد هستیم.
رئیس جمهور آمریکا در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل ادعا کرد: جنگ روسیه علیه اوکراین بی‌رحمانه است!
وزیر تحول دیجیتال اوکراین می‌گوید جنگ روزانه ای میان هکرهای روس و اوکراینی علیه زیرساخت‌های دو کشور در جریان است و پیروزی در این جبهه نیز همانند جبهه‌های نبرد واقعی مهم است.
مورخ برجسته آمریکایی درسخنانی گفت: آمریکا با حمایت از اوکراین و تشکیل یک ائتلاف غربی علیه مسکو، در تلاش برای طولانی تر کردن جنگ اوکراین در راستای تضعیف روسیه تا بیشترین میزان ممکن است.
«جرمی فلمینگ» در مقاله‌ای در نشریه «اکونومیست» با بیان این که هر دو کشور از قابلیت‌های سایبری خود در جنگ اوکراین استفاده کرده‌اند و مدعی شد: تاکنون، رئیس‌جمهور پوتین به طور کامل در جنگ اطلاعاتی در اوکراین و غرب شکست خورده است. اگرچه این دلیلی برای خوشحالی است، نباید این را دست کم بگیریم که چگونه پخش اطلاعات نادرست توسط روسیه در سایر نقاط جهان نقش ایفا می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ