با اعلام حکومت کمونیستی در پکن از سوی مائو تسه‌تونگ جنگ داخلی در چین پایان یافت و ملی‌گرایان کومینتانگ به رهبری جیانگ جیه شی به تایوان گریختند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
منابع سوری اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه ، کاروان ارتش تروریست آمریکا را در جنوب قامشلی به عقب راند.
تنیسورهای شماره یک و 2 جهان به فینال مسترز سینسیناتی (آمریکا) راه یافتند.
یکی از بازیکنان سابق تیم ملی آمریکا دوست دارد که دوئلی دیگر میان کریستیانو رونالدو و لیونل مسی برگزار شود و منتخب ستارگان لیگ آمریکا به عنوان مدعو در دوره بعدی رویارویی با تیم منتخب لیگ آمریکا در تابستان اینده حضور پیدا کند.
اولین میزبانی شمس آذر قزوین در لیگ برتر در شرایطی خاص انجام می‌شود.
هوادار و مس رفسنجان درحالی در چارچوب هفته نخست لیگ برتر مقابل هم قرار خواهند گرفت که این بازی تقابل گلرهای سابق پرسپولیس در ورزشگاه دستگردی خواهد بود.
علت شیفت آمریکا به سیاست بازدارندگی به‌جای رویارویی، شبکه بازدارندگی منطقه‌ای و نفوذ منطقه‌ای ایران است؛ این اهرم‌های ایران باعث شده است که آمریکا همچون مورد چین و روسیه سیاست بازدارندگی را در منطقه دنبال کند چراکه سایر گزینه‌ها هزینه‌های قابل توجهی را متوجه این کشور خواهد کرد؛ با این حال ضروری است ایران با درک دقیق این استراتژی، برنامه‌های نظامی، سیاسی و دیپلماتیک خود را به‌روزرسانی کند.
آمریکا و لهستان برگزار کننده دیدار نهایی فصل ۲۰۲۳ لیگ ملتهای والیبال خواهند بود.
در پی یورش نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهر نابلس، مبارزان مقاومت با آنان درگیر شدند.
مبارزه امیرعلی اکبری با داستین جیسون کانادایی در رقابت‌های MMA روز شنبه (۲۴ تیر) در بانکوک برگزار می‌شود.
دیوید تیلور آمریکایی با حضور در رقابت‌های تورنمنت رنکینگ مجارستان و قرار گرفتن در رده‌های اول تا هشتم می‌تواند جای حسن یزدانی را در رده چهارم بگیرد تا اینبار احتمالا شاهد رقابت این دو چهره پیش از فینال رقابت‌های قهرمانی جهان باشیم.
دیوید تیلور آمریکایی با حضور در رقابت‌های تورنمنت رنکینگ مجارستان و قرار گرفتن در رده‌های اول تا هشتم می‌تواند جای حسن یزدانی را در رده چهارم بگیرد تا اینبار احتمالا شاهد رقابت این دو چهره پیش از فینال رقابت‌های قهرمانی جهان باشیم.
در حالی که مجامع بین المللی پتانسیل ارتقای همکاری بین کشور‌ها را دارند، به طور فزاینده‌ای از آن‌ها برای رویارویی استفاده می‌شود. در این زمینه، نظم جهانی به رهبری چین و روسیه جایگزینی دموکراتیک و صلح‌آمیزتر برای هژمونی تحت سلطه ایالات متحده ارائه می‌کند و ممکن است گزینه بهتری برای ارتقای همکاری‌های جهانی باشد.
درگیری مرزی تنها چند هفته پس از آن آغاز شد که ایران به طالبان هشدار داد حقوق آن کشور در مورد آب رودخانه هلمند را نقض نکند. تحلیلگران معتقدند افغانستان که اکنون وضعیتی شکننده دارد احتمالا خواستار رویارویی نظامی با ایران نیست و چین نیز به طالبان توصیه کرده تا در راستای کاهش تنش با ایران گام بردارد.
روزنامه الشرق الاوسط آخرین وضعیت انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فوتبال این کشور را تشریح کرد.
مسابقات مرحله مقدماتی کامپوند کاپ جهانی تیراندازی با کمان شانگهای چین برگزار شد.
معاون وزیر دفاع آمریکا می‌گوید که پنتاگون از جنگ در اوکراین درس‌های ارزشمندی گرفته که در صورت رویارویی احتمالی با چین می‌تواند از آن استفاده کند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از این بلوک خواست تا در راستای جلوگیری از رویارویی آمریکا و چین، نقش‌آفرینی کند.
در رزمایش مرکب ۱۴۰۱ بین ایران و چین و روسیه، یگان‌های شناور سه کشور تمرین Photo Ex را انجام دادند و یک نوع آرایش جنگی خاص تحت فرماندهی مشترک برای رویارویی با دشمن فرضی را تمرین کردند.
رئیس سابق سرویس جاسوسی اسرائیل گفت: فرمت چینی می‌تواند رویکرد متفاوتی برای درگیری ایران و اسرائیل ارائه دهد که تل آویو قبلاً آن را در نظر نگرفته بود. ما در زمان رهبری قبلی شاه رابطه بسیار بسیار خوبی با ایران داشتیم. هیچ تضاد منافع واقعی بین اسرائیل و ایران وجود ندارد. ما رویارویی ارضی نداریم. ما مرز مشترک نداریم و هیچ دلیل واقعی وجود ندارد که باید بین اسرائیل و ایران حالت جنگی برقرار شود.
سعید ارمغانی نام ۱۳ بازیکن را برای حضور در پنجره ی انتخابی جام جهانی و رویارویی با تیم های ملی ژاپن و چین اعلام کرد .
رئیس صندوق بین المللی پول درباره وقوع جنگ سرد مجدد در صورت تداوم رویاویی بین آمریکا و چین هشدار داد.
تایوان به منظور مقابله با رویارویی احتمالی با چین، برای راه‌اندازی یک زنجیره تولید و عرضه پهپاد در داخل این جزیره، ۱.۶ میلیارد دلار تخصیص داده است.
«هنری کیسینجر» هشدار داد که جهان در حال نزدیک شدن به یک رویارویی بسیار خطرناک بین ایالات متحده از یک سو و چین و روسیه از سوی دیگر است. ما نمی‌خواهیم این ایده را باور کنیم، اما واقعیت آن است که جهان آشکارا به سمت پرتگاه پیش می‌رود.
وزیر امور خارجه تایوان گفت: «من نگرانم که چین واقعاً جنگی را علیه تایوان آغاز کند، اما آن چه که در حال حاضر پکن انجام می‌دهد، تلاش برای ترساندن ما است و بهترین راه رویارویی با این قضیه این است که به چین نشان دهیم که ما نمی‌ترسیم».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ