یزد- این روزها هشدار آلودگی هوا و عدم حضور افراد آسیب پذیر در محیط شهر بارها اعلام شده و یزدی ها شرایط حساس و خطرناک را بیشتر از گذشته تجربه می کنند و این رهاورد صنایع و معادن است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بررسی ها نشان می دهد که این روزها قیمت مسکن متغیر است و این باعث شده تا نمایندگان طرح شکایت مستاجر از مالک را تصویب کنند حال باید دید آیا مالکان زیر بار این طرح می روند یا خیر.
از امروز تا روز یکشنبه (۸ تا ۱۰ اردیبهشت) روند افزایش تدریجی دما و در روز‌های دوشنبه تا سه‌شنبه (۱۱ تا ۱۲ اردیبهشت) کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.
به گفته کارشناس بورس ارزش معاملات در هفته‌ای که گذشت بالغ ۱۷.۵ همت در هر روز بود که نسبت ۱۴ همت یک ماه اخیر و ۱۰ همت دو ماه اخیر روند صعودی داشت ضمن اینکه ارزش معاملات در آخرین روزهای هفته نسبت به میانگین هفته نیز بالاتر بود. تلاطم‌های بازار در روزهای اخیر افزایش یافته و سرانه خرید و فروش بالاتر از میانگین‌های گذشته است.
اداره کل هواشناسی استان تهران، روند افزایش نسبی دما را برای این استان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پیش‌بینی کرده است.
اداره کل هواشناسی استان تهران روند افزایش نسبی دما را برای این استان در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه پیش‌بینی کرده است.
در روز‌های آینده روند دمایی کشور به طور کلی تغییر کرده و انتظار افزایش محسوس دمای هوا را در استان‌های نیمه غربی و شمالی کشور داریم‌.
از فردا تا پنجشنبه روند تدریجی افزایش دما در استان مورد انتظار است و در روز‌های سه‌شنبه و پنجشنبه (۱۵ و ۱۷ فروردین) افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد در سطح استان و بارش پراکنده در نواحی شمالی پیش‌بینی می‌شود.
بورس تهران طی معاملات روز دوشنبه از بازگشت به روند صعودی بازماند. شاخص کل بازار سهام که در روز‌های اخیر روندی نوسانی داشت امروز به میزان ۱۰ هزار واحد افت کرد و در ادامه معاملات افزایش نسبی تقاضا در نماد‌های شاخص ساز توانست فضای معاملات را در طول روز دوشنبه بهبود ببخشد. به دنبال این امر شاخص یاد شده به محدوده یک میلیون و ۷۸۵ هزار واحد رسید. فردا در آخرین روز معاملاتی هفته بازار چگونه خواهد بود؟
عضو کارگروه تغییرات اقلیم فرهنگستان علوم با بیان اینکه روند کاهشی وزش باد منجر به افزایش روزهای آلوده در شهرها در ایران می شود، گفت: میانگین سرعت باد دارای روند کاهشی است.
شرکت آب و فاضلاب استان تهران نسبت به روند افزایش مصرف آب در روزهای تعطیل آخر هفته‌های اسفندماه (پنجشنبه و جمعه) هشدار داد.
در شرایطی که روند بازار ارز در هفته‌های اخیر با افزایش شاخص ارزی روبه رو شده و بهای دلار در بازار متشکل در کانال ۴۴ هزار تومان جای گرفته است، یک مقام مسئول در بانک مرکزی بر این باور است، فضای بازار ارز همچون رشد حبابی بازار سهام در سال‌های گذشته است.
قیمت سکه امامی باز هم نسبت به روزهای قبل روند افزایشی گرفته است.
بازار‌های ارز و سکه در نخستین روز کاری هفته سبز شد. پس از انتشار برخی سیگنال‌های منفی نسبت به روابط خارجی کشور در روز‌های پایانی هفته گذشته، سطح انتظارات تورمی در میان فعالان بازار افزایش یافت و همین امر سبب شد خریداران در بازار روز شنبه دست بالا را داشته باشند. این در حالی است که همزمان با افزایشی شدن روند نرخ ارز در معاملات غیر‌رسمی، قیمت دلار بازار متشکل و توافقی نیز افزایش یافت تا از بزرگ شدن شکاف میان ارقام رسمی و غیر‌رسمی بازار ارز جلوگیری شود. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار غیر‌رسمی در پایان معاملات روز شنبه با حدود ۹۱۰ تومان افزایش نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه هفته گذشته به رقم ۴۰‌هزار و ۸۱۰ تومان رسید. از سوی دیگر نرخ هر قطعه سکه طلا نیز در روز نخست هفته سوم دی ماه با ۴۸۲‌هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه گذشته به فعالیت خود پایان داد. به عقیده تحلیلگران علاوه بر افزایش نرخ دلار غیر‌رسمی، افزایشی شدن نرخ جهانی اونس طلا در سال میلادی جدید را نیز می‌توان از جمله عوامل افزایش نرخ سکه دانست.
بررسی جزئیات تجارت خارجی نشان می دهد که افزایش صادرات گاز طبیعی در روزهای گذشته موجب شد تا روند کاهشی مقدار صادرات، معکوس و افت وزنی صادرات به افزایش تبدیل شود.
در حالی که در روزهای اخیر قیمت دلار و یورو با روند افزایشی مواجه شده است، امروز رئیس کل بانک مرکزی تاکید داشت دولت انگیزه‌ای برای افزایش قیمت دلار ندارد و عایدی دولت از محل عرضه دلار در سامانه نیما است.
در حالی که در روزهای اخیر قیمت دلار و یورو با روند افزایشی مواجه شده است، امروز رئیس کل بانک مرکزی تاکید داشت دولت انگیزه‌ای برای افزایش قیمت دلار ندارد و عایدی دولت از محل عرضه دلار در سامانه نیما است.
با احتساب آمار رسمی شاخص ۲۴ساعته کیفیت هوا، تهرانی‌‌ها از ۲۹ آبان تا دوم آذرماه هوای ناسالم برای گروه‌های حساس تنفس کردند و به دلیل عدم مقابله موثر با افزایش غلظت آلاینده‌ها، این شاخص با توجه به نبود باد موثر در روزهای پایانی هفته با وجود تعطیلی و کاهش بار ترافیک همچنان روند افزایشی را طی کرد و پنج‌‌شنبه و جمعه هوای تهران برای همه شهروندان ناسالم شد.
همزمان با تداوم روند صعودی بورس در مبادلات دیروز، مدیر صندوق توسعه بازارسرمایه اعلام کرد: اگر بازار سرمایه نیازمند حمایت‌های بیشتری باشد، میزان خریدهای خود را افزایش می‌دهیم.
شاخص کل بورس تهران در تمامی روزهای معاملاتی هفته اخیر رشد کرد و طی روز چهارشنبه ۰.۲۴ درصد افزایش یافت و شاخص هم‌وزن نیز بازدهی مثبت ۰.۱۹ درصدی را به ثبت رساند تا روند صعودی بازار تداوم یابد. آیا امروز شنبه ۱۴ آبان ماه نیز این روند ادامه دار است؟
طی روزها و هفته‌های گذشته فرانسه شاهد شکل گیری تظاهرات‌های گسترده به خاطر افزایش سرسام آور هزینه‌های زندگی بوده است و در ادامه این روند اعتصاب کارگران موجب بحران سوخت در فرانسه شده است.
طی روزها و هفته‌های گذشته فرانسه شاهد شکل گیری تظاهرات‌های گسترده به خاطر افزایش سرسام آور هزینه‌های زندگی بوده است و در ادامه این روند اعتصاب کارگران موجب بحران سوخت در فرانسه شده است.
یک اپیدمیولوژیست با تاکید بر اینکه پیش‌بینی شرایط کرونا طی روز‌های آتی بر اساس مدل‌ها برآورد می‌شود، گفت: بعید است که افزایش موارد، مشابه آنچه که در تابستان ۱۴۰۰ با گونه دلتا ویروس تجربه کردیم، باشد؛ اما بازهم غافلگیری از سوی کووید۱۹ بعید نیست.
روند بیماری کرونا در خوزستان افزایشی است و این روزها افزایش موارد بیماری شدت گرفته است. به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ بیمار جدید در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بستری و ۳۱ بیمار ترخیص شده‌اند. مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به ۲۷۶ نفر رسیده که ۷۶ بیمار از این تعداد در بخش‌های ویژه بستری هستند.
مدیرعامل این استارت‌آپ: ما زیست توده چوبی را به بستری تبدیل می‌کنیم که روی آن قارچ رشد می‌کند. این زیست توده می‌تواند هر چیزی همانند خاک اره، بقایای چوب باقی مانده از شرکت‌های فرآوری چوب یا زیر بوته‌های جنگلی باشد. در هر صورت، برای محصول نهایی ما، نیازی به قطع درخت نیست. این قارچ‌ها روی آن بستر‌ها پیوند زده می‌شوند، رشد می‌کنند و در نهایت به محصولی مبتنی بر قارچ تبدیل می‌شوند که تقریبا محتوای پروتئینی مشابه گوشت دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ