بررسی جزئیات تجارت خارجی نشان می دهد که افزایش صادرات گاز طبیعی در روزهای گذشته موجب شد تا روند کاهشی مقدار صادرات، معکوس و افت وزنی صادرات به افزایش تبدیل شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
باستان‌شناسان در جنوب شرقی آسیا موفق به کشف قدیمی‌ترین مدارک از فرآوری ادویۀ موسوم به «کاری» شده‌اند. بقایای کشف شده که دست‌کم ۱۸۰۰ سال قدمت دارند، جزئیات تازه‌ای را دربارۀ تجارت باستانی ادویه در اختیار محققان می‌گذارند.
جزئیات طرح فهرست احکام نامعتبر در حوزه تجارت اعلام شد. این طرح ۲۲ خرداد ماه در مجلس اعلام وصول شده بود.
سیصد و هجدهمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه ۲۳ خرداد ماه) به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه، با حضور ۱۹۴ تن از نمایندگان بزای بررسی جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ضمن اشاره به تسهیل انتقال پول بین ایران و روسیه، گفت: مقرر شده مضاف بر انتقالات پولی از ظرفیت ارزهای ملی و محلی دو کشور نیز استفاده شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی جزئیات لایحه اشتغال پایدار مرزنشینان در جلسه عصر امروز این کمیسیون با حضور وزیر کشور خبر داد.
مدیرکل دفتر شرق آسیا سازمان توسعه تجارت ضمن تشریح جزئیات تجارت ترجیحی با اندونزی از راه اندازی مرکز تجاری در جاکارتا و اعزام رایزن بازرگانی به این کشور خبر داد.
مدیرعامل بیمه تجارت نو که به عنوان آخرین مخاطب تلفنی شهید آیت‌الله سلیمانی بود، گفت: حاج آقا راجع‌به پیگیری کار یک نفر در سیستان و بلوچستان تماس گرفت که موضوع آن نیز بحث جذب در بیمه تجارت نو بود که آن فرد سیستانی در مصاحبه استخدامی شرکت کرده بود.
مدیرکل دفتر آفریقای سازمان توسعه تجارت گفت: طی ۱۰ ماهه امسال بیش از ۲۷ میلیارد دلار به کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی صادرات داشتیم که بیانگر رشد ۲۶ درصدی نسبت به پارسال است.
سخنگوی باشگاه تجار ایران و آفریقا گفت: ۲.۴ میلیون تن کالا به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار به آفریقا صادرات داشتیم که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۹ درصدی در وزن و ۱۹ درصدی در ارزش داشته است.
جزئیات دریافت وجه از مشترکان خانگی و تجاری گاز و برق و واریز این وجوه به حساب خزانه از سوی دولت در بودجه ۱۴۰۲ تشریح شد.
جدیدترین گزارش گمرک نشان می دهد تجارت خارجی کشور  از ابتدای امسال تا دهم ماه جاری به بیش از ۸۸ میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.
سرانجام هیات دولت، مصوبه جدید ‎اصلاح تعرفه گاز خانگی را ابلاغ کرد. بنا بر این مصوبه، تعرفه گاز حدود ۷۰ درصد مشترکان در پله‌های اول و مصرف درون الگوی بهینه، هیچ تغییری نکرده است، اما مشترکان پله آخر و بسیار پرمصرف که ۴ درصد مشترکان را تشکیل می‌دهند، نقره‌داغ شده‌اند.
هیئت دولت بالاخره مصوبه جدید ‎اصلاح تعرفه گاز خانگی را ابلاغ کرد. طبق این مصوبه، تعرفه گاز حدود ۷۰ درصد مشترکان در پله‌های اول و مصرف درون الگوی بهینه، هیچ تغییری نکرده است اما مشترکان پله آخر و بسیار پرمصرف که ۴ درصد مشترکان را تشکیل می‌دهند، نقره‌داغ شده‌اند.
معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی جزئیات آیین نامه اعطای تسهیلات قرض الحسنه بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور را تشریح کرد.
رئیس جمهور کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای روس خود گسترش پیوندهای زیرساختی از جمله تقویت و توسعه خطوط مواصلاتی در حوزه اوراسیا را موجب رونق روابط تجاری و همکاری‌های اقتصادی در منطقه دانست.
از اقدامات مهم دولت سیزدهم برای توسعه تجارت خارجی حضور در بازار‌های بکر و نوظهور، رفع موانع پولی، بانکی و لجستیکی و توسعه روابط تجاری با کشور‌های همسایه و همسو است.
دفتر آمار آمریکا از مبادلات ۳۳ میلیون دلاری این کشور با ایران در ۸ ماهه سال جاری میلادی خبر داد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد رشد داشته است.
سخنگوی وزارت صمت گفت: ۶۵ شرکت روسی در قالب هیأت ۱۰۰ نفره مذاکرات خود را از فردا در تهران به مدت سه روز آغاز می‌کنند.
انواع تسهیلات و تعهداتی که هم در امور تجاری و هم در امور غیرتجاری کاربرد دارند، در صورتی که برای امور تجاری به اشخاص ارائه شوند باید منوط به وجود حساب تجاری به نام متقاضی باشند. ابزار‌های پذیرش مانند POS و درگاه‌های پرداخت نیز فقط به صاحبان حساب‌های تجاری تعلق می‌یابند.
انواع تسهیلات و تعهداتی که هم در امور تجاری و هم در امور غیرتجاری کاربرد دارند، در صورتی که برای امور تجاری به اشخاص ارائه شوند باید منوط به وجود حساب تجاری به نام متقاضی باشند. ابزار‌های پذیرش مانند POS و درگاه‌های پرداخت نیز فقط به صاحبان حساب‌های تجاری تعلق می‌یابند.
طبق جزئیات مشوق‌های بانکی برای حمایت از صاحبان حساب‌های تجاری، سقف انتقال وجه روزانه و ماهانه غیرحضوری افزایش یافته ضمن اینکه شرایط صدور دسته چک جدید نیز برای این افراد تسهیل شده است.
بررسی آمارهای مربوط به تجارت خارجی تا مرداد ماه امسال نشان می دهد که در این مدت ۲۰.۹ میلیارد دلار صادرات و ۲۱.۶ میلیارد دلار واردات داشته ایم که بیانگر تراز تجاری منفی ۷۴۱ میلیون دلاری است.
رئیس سازمان توسعه تجارت در سفر چهار روزه خود به روسیه، ضمن حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی اتوموبیلیتی، نشست‌هایی را با مقامات تجاری و اقتصادی این کشور انجام برگزار خواهد کرد.
رئیس سازمان توسعه تجارت در سفر چهار روزه خود به روسیه، ضمن حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی اتوموبیلیتی، نشست‌هایی را با مقامات تجاری و اقتصادی این کشور انجام برگزار خواهد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ